• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijderen van DISO op BMW

Mila

Detailing addict
10 aug 2008
66
52
Ik heb mijn auto nu sinds september 2007. Toen ie afgeleverd werd blonk ie prachtig en sindsdien heb ik 'm altijd onderhouden zoals 't hoort. In januari van dit jaar zag ik het voor het eerst in de laagstaande winterzon: hologrammen en swirls op de zijkanten. Heel vreemd, hoe kon dit nou, ondanks mijn voorzichtige behandeling en wassen met washmitt, waffle weave towel, PB S&S en de 2 emmer methode? Het dak en de motorkap hadden er helemaal geen last van, terwijl die op dezelfde manier behandeld worden. Na het plaatsen van enkele foto's op autoforum.be werd ik erop gewezen dat het waarschijnlijk DISO was: dealer installed swirl option.

Dealers hebben nogal een ruige - of zeg maar geen - poetstechniek. Ze eindigen met een product met heel veel fillers, zodat de auto lekker blinkt bij aflevering. Na een aantal keren wassen zijn de fillers weg en krijg je het ware poetsresultaat van de dealer te zien... Klonk heel herkenbaar voor mij. Ik kon dit onmogelijk zelf veroorzaakt hebben. Met nog weinig poetservaring en alleen PB SSR 1 op de plank heb ik er toen weinig aan gedaan...:|

Ik ben me verder gaan oriënteren en inlezen in het poetsen van auto's en deze zomer heb ik een G220 gekocht. De swirls in de zijkant van m'n auto waren afgelopen zomer - in de hoger staande zon - nauwelijks te zien. Ik heb wel eens voorzichtig geprobeerd met een witte pad en SSR 1, maar dat had nauwelijks effect. Omdat ik ze toch niet goed kon zien, lagen ze ook minder op m'n lever. Tot nu toe werden ze dus niet echt aangepakt. Nu we de laatste week weer een strak blauwe hemel hebben en een laagstaande zon waren ze er weer...! ]-0 Het moest er nu echt maar eens van gaan komen.

Gisteren heb ik de rechterkant van de auto onderhanden genomen:

Eerst gekleid met Meguiars Quick Clay
Vervolgens PB SSR 2.5 op oranje pad
Daarna PB SSR 1 op witte pad
Glaze: PB Black Hole
LSP: PB Ex

Zie de resultaten hieronder. Ik ben zeer tevreden.

Gr. Mila

Voor:

IMG_3201.jpg

IMG_3200.jpg


En na:

IMG_3202.jpg
 
Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit man! Triest dat een wagen als deze zo wordt afgeleverd... }:)w
 
ging dat een beetje makkelijk, oranje pad em SSR2.5? Ging dat niet stug? Op mijn auto is daar niet mee te werken...

Verder mooi resultaat!
 
davejanssen zei:
ging dat een beetje makkelijk, oranje pad em SSR2.5? Ging dat niet stug? Op mijn auto is daar niet mee te werken...

Verder mooi resultaat!

Ik merk wel dat het meer wrijving geeft dan de SSR 1 met de witte pad, maar dat levert verder geen problemen. De SSR 2.5 koekt wel enigszins aan op de oranje pad (verstopt de poriën), maar dat heeft misschien ook wel te maken met het koude weer van de laatste dagen... Ik heb na ieder pass de pad geborsteld met een tandenborstel. Verder heb ik mij beperkt tot 3 à 4 dopjes SSR 2.5 ter grote van een erwt, per pass.

Gr. Mila
 
De dealer nog wel bedankt voor de DISO? Gelukkig ziet hij er nu weer top uit!
 
die is aardig opgeknapt, en wat mij betreft moet het gewoon wettelijk strafbaar worden als een dealer diso uitvoerd op je auto.
 
Dibbuz zei:
De dealer nog wel bedankt voor de DISO? Gelukkig ziet hij er nu weer top uit!

Tja, ik had de auto van september en ik heb dit pas voor het eerst gezien in januari. Als je daarover gaat klagen dan weet ik het al...je kunt toch nooit aantonen dat zij dit veroorzaakt hebben. Je heb 'm dan immers al een goeie 3 maanden zelf in de verzorging. Zij zullen oordelen dat je het zelf hebt veroorzaakt. Ik moet er niet aan denken dat zij het dan wel even in orde zullen brengen...

Ik weet in elk geval wel dat als ik ooit nog eens een nieuwe auto koop deze niet door de dealer 'gepoetst' moet worden. Ik ben zelf in München geweest in de fabriek. Als je ziet hoe voorzichtig ze daar de nieuwe auto's behandelen. Zonde dat het dan later in de keten weer verprutst wordt. Ik heb al veel gelezen op het internet. Het schijnt dat er vanalles gebeurt tijdens transport en daarna. Niet voor niets dat een term als DISO bestaat.

Gr. Mila
 
tsunami69 zei:
Ziet er goed uit, heb je de hele auto gedaan of alleen een zijkant? hoe lang ben je ermee bezig geweest?

Ik had 'm vrijdag al gewassen. Zatermiddag de hele rechterzijkant gedaan. 13.30 uur begonnen, 17.45 uur de Ex uitgepoetst (deze had wel een uurtje gekuurd). 1 pass met SSR 2.5 en 1 met SSR 1. Ben ook niet super gehaast geweest. Binnenkort doe ik de andere kant. Werkt voor mij prima. Regelmatig na het auto wassen een stukje detailen.
 
als je de andere kant nog moet doen is het juist leuk om terug te gaan naar de dealer
moet je eventjes iets heel kleins kopen en dan zo zorgen dat het toevallig ter sprake komt
als je binnen komt zeuren bereik je niks
ik weet zeker dat ik het er niet had bij laten zitten, ze menen nu zelf waarschijnlijk dat ze perfect werk leveren, want dat is het op dat moment ook
maar een tijdje later ziet het er gewoon niet meer uit
zitten er geen banen in dat je kan zien dat ze met een machine bezig zijn geweest?
 
Ziet er inderdaad weer prima uit :ja
Ik was laatst bij de BMW dealer en daar stond een splinternieuwe M3 cabrio in het zwart, deze zat compleet onder de swirls 8-o
Gewoon dood en doodzonde...
 
Mooie opknapper, wat ik me wel afvraag.. is het resultaat net zo strak zonder PB Black Hole? Aangezien in PH BH ook fillers zitten.. in elk geval ziet het er strak uit nu :party:
 
Die fillers in de BH moet je niet overdrijven hoor. Als jij swirls in je wagen hebt krijg je die echt niet gemaskeerd met alleen wat BH! ;)