• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijderen van ProTech laag

Veel lezen op het forum, daar ga je direct veel door bijleren en ik denk dat je alles ook beter zal onthouden als het niet gewoon in een verklarende lijst staat (zo'n lijst is trouwens niet evident om in elkaar te steken)
 
Leonneke zei:
Hoi Dibbuz;

Graag wil ik antwoord geven, maar dan moet ik eerst weten wat een SWIRL is :s ???

Ik ga trouwens echt een topic starten met verklarende woordenlijst, dan kan ik sneller antwoorden. Maar goed. Ik kan me voorstellen dat je niet gelooft dat die sealant zo lang houdt. Ik geloof dit echter wel, hij zit er namelijk op. En lang dus ook. Misschien kun je je verhaal toelichten? :cool:

Ik heb zelf 3 auto's met Protech gehad. En ik weet dat die sealants zonder onderhoud niet zo lang houden! Trust me! :star
 
Tim zei:
Ik heb zelf 3 auto's met Protech gehad. En ik weet dat die sealants zonder onderhoud niet zo lang houden! Trust me! :star

I Trust You ............ Zal ik wel gewoon erg goed wassen denk ik :)

Twee emmer methode dacht ik zelf uitgevonden te hebben ......:s

Maar goed, net een klei-kitje besteld. Eerst eens lekker kleien. Daarna wax zodat ik tot maart goed afgedekt ben.
In maart moet ik namelijk gaan beoordelen of ik de auto ( lease ) zelf ga kopen. ( Vermoedelijk wel ).
Pas als ik definitief ga aanschaffen zal ik de 5 stappen methode gaan volgen. Nu wil ik goed beschermd en goed glimmend de winter door.

Het gladde is van de lak af ............... Dus je hebt gelijk.
Wat is volgens jou de levensduur van de behandeling ( op nieuwe lak ).
Naar mijn idee toch dicht in de buurt van de 3 jaren.
( Ik heb GEEN nabehandelingen laten doen ) ............
 
Leonneke zei:
Nu wil ik goed beschermd en goed glimmend de winter door.

Beschermd de winter door met een goede laag wax op je auto gaat zeker lukken. De glans hangt echter niet zo zeer af van een wax, deze draagt er natuurlijk wel aan bij, maar zeer zeker van een goede voorbewerking. Je mist dan dus nog een paintcleaner een polish.

Maar zoals je zelf al aangeeft, eerst maar even wachten of je de auto zelf overneemt van de leasemaatschappij...
 
@ Tim,

Thnx for the answer!

Alleen wordt de auto van pappa-lief wel bijgehouden met een soort QD+ van Waxoyl......

Hoor hem elke keer weer zeggen, gossie zeg, wat is die glad.....
En wat glimt die zeg...........

Bij het woord beading denkt die dat ik de Clio wil gaan veilen ofzo :D :D

En of Protech e.d. een verkoopstunt is, in onze ogen zeker.

Echter ben ik wel van mening dat ALS je een dergelijke laag onderhoud met een goede shampoo en QD+ je er zeker lang plezier van kan hebben. Het vuil e.d. blijft er zeer eenvoudig vanaf gaan.

Voor de wat meer eisende mensen hier is het gewoon niets, de beading en glans verdwijnt toch vrij snel.
 
Xizer zei:
Beschermd de winter door met een goede laag wax op je auto gaat zeker lukken. De glans hangt echter niet zo zeer af van een wax, deze draagt er natuurlijk wel aan bij, maar zeer zeker van een goede voorbewerking. Je mist dan dus nog een paintcleaner een polish.
Maar zoals je zelf al aangeeft, eerst maar even wachten of je de auto zelf overneemt van de leasemaatschappij...

Hoi Xizer; Tja, je bent me voor. Inmiddels heb ik TOCH ook maar klei besteld en een paint-cleaner. Die gebruik ik om de WAX wat beter te kunnen laten hechten. Echt polishen doe ik nog efkes niet. Nog steeds heel weinig krasjes van het wassen.

Groetjes Leonneke