• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijdert 3M tape sealantlaag?

Tim zei:
Is trouwens dat special schadeherstelfolie niet een idee? Dat gebruiken ze in spuiterijen enzo. Dat kan je erop plakken, maar dat is op waterbasis, dus je zet daar de tuinslang op en dan lost het pH-neutraal op. Hoef je ook niets los te trekken!
Ik zit een beetje met hetzelfde idee te spelen. Echter dan op een andere manier.
Ieder merk verkoopt van die strakke(ze moeten wel echt strak zitten) car covers per wagen.
Voorbeeld:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Nu schaf er gewoon zo een aantal aan, snij er net de maat van je paneel uit. Per cover kan je zo wel enkele panelen doen.
Dan hoef je niets meer te tapen en het is voor je eigen wagen perfect herbruikbaar. Zo denk je ook nog wat meer aan het milieu.
 
Buiten manieren om te voorkomen dat het gebeurt, hoe kun je het best controleren OF je de beschermlaag aangetast hebt?
Het liefst zonder water er overheen te gieten uiteraard, aangezien het aangrenzende paneel nog aan het curen zal zijn.

Ik las van Tim al voelen, maar is het op andere manieren nog te controleren?
 
Tim zei:
Met het vergrootglas dat Patrick mee had genomen. Dan zie je die kraters beter.

Ik heb ergens zo'n loepje met zo'n soort glaasje eraan vast (om hetgeen je wil bekijken onder te leggen dus). Vergroot 8x meen is. Volstaat zoiets hiervoor.
 
rodders zei:
Ik zit een beetje met hetzelfde idee te spelen. Echter dan op een andere manier.
Ieder merk verkoopt van die strakke(ze moeten wel echt strak zitten) car covers per wagen.

Nu schaf er gewoon zo een aantal aan, snij er net de maat van je paneel uit. Per cover kan je zo wel enkele panelen doen.
Dan hoef je niets meer te tapen en het is voor je eigen wagen perfect herbruikbaar. Zo denk je ook nog wat meer aan het milieu.

Leuke grap, maar laten we wel een beetje serieus blijven, mij neem je niet in de maling hoor! :no

Het probleem zit hem namelijk in het feit dat je niet meer kunt zien hoe de panelen lopen, dus je kan het dan niet meer uitknippen.
 
Beter is meerdere keren vergroten maar met 8x zal je al verschrikken wat die tape voor schade aanbrengt....
 
Maar ik begrijp dus dat dit geen "algemene" werkwijze is, hoe ik het had willen doen. Telkens één deel helemaal afronden en dan pas het aangrenzende deel doen (bijvoorbeel voordeur afronden en dan het deel tussen de voordeur en het kofferdeksel doen)?
 
Ik weet het alweer, was het niet die statische folie? Die blijft plakken, maar als je een 9 volts batterij erop zet, dan hef je het statische op en valt het er zo af. Dat werkte top volgens mij, of krijg je daar brandplekken door vanwege die hoge batterijspanning?
 
Alweer wat geleerd, waarom kon je me dit soort dingen niet eerder vertellen. Ik moet meer opletten als ik bij jouw kom kijken :cool:
 
Ik heb wel eens op DW gelezen dat als je het heel grondig wilt doen je best de onderdelen demonteert. Gewoon even de motorkap/deur/kofferklep eraf halen. Dan hoef je ook niet te tapen. Ik dacht dat dit was op een oranje focus st. Ik ga de foto's nog even op je opzoeken.
 
Je kan de tape ook eerst verhitten met een fohn misschien. Lijmresten van badges laten dan ook makkelijker los, misschien scheelt dat?
 
Tim zei:
Ja! Dat weet je toch nog wel, wat was dat nou dat spul, dat was een alternatief op het schadeherstelfolie. :weetniet
Ik heb het toen inderdaad met je daarover gehad,ik heb het geprobeerd,en werkte perfect.
Over product X mag en kan ik nog niets zeggen,dat bevind zich hier nog in de experimentele fase,degene die precies willen weten wat het is mogen me een PM sturen.
Maar hou het voor jezelf,het is top secret.