• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijdert 3M tape sealantlaag?

rodders zei:
Ik heb wel eens op DW gelezen dat als je het heel grondig wilt doen je best de onderdelen demonteert. Gewoon even de motorkap/deur/kofferklep eraf halen. Dan hoef je ook niet te tapen. Ik dacht dat dit was op een oranje focus st. Ik ga de foto's nog even op je opzoeken.
even de foto's:
IMG_0146.webp

IMG_0147.webp

Zo kan je goed bij de deurslagen om deze te behandelen en hoef je de deur of het paneel niet te tapen.
Want uiteindelijk, beter voorkomen dan genezen. Dus gewoon tapen voorkomen.

Goed idee Jan, maar dat gaat ergens wel heel ver he, maar je bent een detailer of niet. :jippie

Ik vind het wel jammer dat ik je ontmaskerd heb over je grap met die autohoes en dat je er niet meer op in gaat. Wie A zegt....

Ja, maar....je moet het ook weer goed in elkaar zetten.:-/

Je kunt natuurlijk wel bijna bij elk hoekje of kiertje, dat is wel zo.

Dat is echt om zeer grondig te kunnen werken, natuurlijk niet voor iedereen weggelegd. Maar een echte detailer gaat net dat stapje verder. :ja

Tim zei:
Ik vind het wel jammer dat ik je ontmaskerd heb over je grap met die autohoes en dat je er niet meer op in gaat. Wie A zegt....
Uhm Tim,

Heel even, dat van die autohoes is een perfect idee hoor en zeker en vast geen grap.
Het is niet dat je de lijnen van de wagen niet meer ziet dat je ze niet kan voelen. De meeste mensen hebben bij geboorten tien vingers gekregen. Gewoon even de wagen aftasten (doen we uiteindelijk ook zo graag tijdens het waxen) en dan voorzichtig aan het knippen gaan. Of je kan ook in de naden snijden met een mesje. Natuurlijk geen krassen gaan maken...
Nu moet je ook hier wel wat handig zijn, net zoals voor mijn vorige tip over het demonteren van onderdelen enige handigheid vereist is. Nu kan ik volkomen begrijpen dat jij die niet hebt, maar vraag dan gewoon even Dennis of Dana.

Nou, voor morgen kom ik er wel uit. Ik ben wel enigzins geïntereseerd geraakt in die schadeherstelfolie of het alternatief.