• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijdert 3M tape sealantlaag?

@Soepergrover,
Dit topic is door meerdere ervaren personen beantwoord,personen die reeds jarenlange ervaring hebben.
Grapjes horen thuis in off-topic en niet hier waar we bloedserieus zijn om de TS vooruit te helpen met het tape/sealant probleem.

Nu weet ik dat ze dit hebben uitgevonden voor motoren

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Misschien doorontwikkelen voor auto's?? Hoef je niet af te plakken en kun je het detailen verspreiden over meerdere dagen??

Ik probeer als newby even mee te denken

Het is ook van invloed HOE je de tape weer los trekt.

Als je die gewoon onder een hoek van 90 graden ten opzichte van het plaatwerk snel los trekt/rukt, genereer je een enorme treksterkte.

Beste is om de tape los te peuteren en dan dit beginnetje bijna vlak te leggen op de tape die er nog op zit. En dan dus langzaam terug trekken. De treksterkte is dan een factor 10 minder dan volgens die andere methode.

Of het de sealant laat zitten weet ik niet, maar zo doe ik het altijd voor de zekerheid.

Grrrr.....]d~^ Ik ben overigens niet alleen in de maling maar ook in de MAILING genomen. Heb van elk bericht (en dat waren er nog al wat) een e-mail in mijn mailbox. Misschien de waarschuwing maar uit gaan zetten.

Ik hoor en lees regelmatig dat men "in panelen"werkt. Ik begrijp nu nog steeds niet hoe men dat doet, zonder met een paintcleaner/klei iets van een ernaast gewaxt/gesealed deel verwijderd.:(

Euhhh, de meeste doen het waxen en/of sealen als allerlaatste stap.

Dus eerst heel de wagen wassen, kleien, polijsten enz. en dan pas waxen en/of sealen.

Als ik paneel voor paneel moet gaan behandelen, dan wordt dat een 10 jaren plan. En aangezien ik maar 1 dag heb om een auto (klant) te doen....

En nee, je bent niet in de maling genomen, sommige tips worden (dagelijks) gebruikt.

Laten we de vraag anders stellen. Hoe kan je een paneel waxen zonder een klein deel van het andere paneel mee te nemen...