• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijdert 3M tape sealantlaag?

bartr123 zei:
@Nici,dat autotje van jou past in mn koffer,dus in principe zou je het op een dag klaar moet kunnen krijgen.
Maar let enorm goed op met de tape,heb al eens verhalen gelezen dat de lak meekomt icm sealant...........

Ik dacht altijd dat afplakken met de tape die bij carclean te koop is zo goed als risicoloos is. Weer een illusie armer.
 
Bedenk me ineens iets wat jou wel zou kunnen helpen.
In den beginne, toen ik net de DAP had aangeschaft, was ik 3M tape vergeten mee te bestellen. Toen heb ik bij de G*mma van het eigen merk de low-tack afplaktape gekocht. Deze heeft NOG minder hechting, wat af en toe op verticale delen wel eens lastig kan zijn, maar misschien is het wel veiliger voor je sealantlaag?

Of zijn het de stoffen in de lijm die zich aan de sealant gaan hechten en niet direct de kleefkracht zelf? Nicknameless jij zit in de handel, enig idee?
 
Nici zei:
Ik ben op de een af andere manier altijd erg veel tijd kwijt met het kleien. Vanochtend in het bijzonder overigens, zat een of andere zooi op die niet wel ging met wassen (ook niet in combinatie met Bug Squash). Nu kwam het wel goed uit dat ik toch al wilde kleien, maar die zooi ging heel lastig weg met kleien, dus alles duurde weer langer dan je zou verwachten.


In dat geval kan je er een stukje tape opplakken en er snel aftrekken, het werkt dan net als met harsen. Dat bedoelen ze met het geven van een Brazilian voor je auto.
 
Goed luisteren naar wat de klei doet is idd een must,om een beetje auto te kleien gaat enorm veel tijd zitten,het is niet even aaien en klaar.
Nee,je moet goed luisteren wat de lak je te vertellen hebt,zoals je op de Budel meeting deed was perfect.
Daar kan menig forumlid wat van leren.
:)^
 
Je kan de tape ook een beetje natmaken, helpt ook tegen te erg plakken!
 
Indien je zo bang bent dat tape je sealant gaat verwijderen moet je gewoon de randen twee maal behandelen met je sealant. De Tape zal enkel de bovenste laag verwijderen en dan heb je nog steeds een verse laag bescherming.
 
Heb net even gesurfd op het internet,hier kwam ik het volgende tegen:
In sommige gevallen kan tape sealant los trekken van de lak,wij adviseren dan ook om meerdere lagen sealant aan te brengen.
2 of meerdere lagen volstaat voor een perfecte finish voor Uw auto,de glans en diepte zal enorm zijn
 
Dibbuz zei:
Je kan de tape ook een beetje natmaken, helpt ook tegen te erg plakken!

Dat is misschien wel een goed idee. In dit geval betret het vooral de overgang van het dak naar "het stukje" dat boven de deuren zit. Daar zit ook nog zo'n zwarte rand tussen (is voor dakdrager of zoiets). Dus als ik een beetje oplet, hoef ik daar misschien niet overheen te gaan. Maar ik weet nog steeds niet hoe ik het volgende keer ga aanpakken.

Afdekfolie van Blamm is ook een mogelijkheid, maar die moet je toch ook weer ergens vastplakken.
 
nicknameless zei:
Dubbelzijdig tape gebruiken.

Die tip :! kreeg ik net van m'n pa. Die is schilder en gebruikt het dagelijks. :)^

Wat is daar het nut van dan?
Beetje onzinnig vind ik :roll
 
Heel simpel, mocht je met de DAP het tape raken, dan is alleen het bovenste randje beschadigd. Je pielt het stripje eraf en daaronder is het nog steeds beschermd.

En he tis handig om je pads en doeken eraan te plakken, heb je ze altijd bij de hand :)^
 
Ik zie het nut nog steeds niet, dalijk blijft er gedeeltes van je doeken/pads eraan hangen. :no
 
Is trouwens dat special schadeherstelfolie niet een idee? Dat gebruiken ze in spuiterijen enzo. Dat kan je erop plakken, maar dat is op waterbasis, dus je zet daar de tuinslang op en dan lost het pH-neutraal op. Hoef je ook niets los te trekken!
 
Tim zei:
Ja die snap ik ook niet, dan kan je net zo goed mijn tip gebruiken door het omgekeerd te gebruiken.
Dat ik daar nooit aan gedacht heb....
Morgen heb ik een mercedes clk amg te doen,dan ga ik dat eens proberen.
Tim je bent mijn held!
 
Tim zei:
Is trouwens dat special schadeherstelfolie niet een idee? Dat gebruiken ze in spuiterijen enzo. Dat kan je erop plakken, maar dat is op waterbasis, dus je zet daar de tuinslang op en dan lost het pH-neutraal op. Hoef je ook niets los te trekken!
En waarom verkoopt CC het dan niet? :weetniet
 
Tim zei:
Is trouwens dat special schadeherstelfolie niet een idee? Dat gebruiken ze in spuiterijen enzo. Dat kan je erop plakken, maar dat is op waterbasis, dus je zet daar de tuinslang op en dan lost het pH-neutraal op. Hoef je ook niets los te trekken!

Klinkt duur (verder geen slecht idee hoor).