• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[VIDEO] How to: DAP500

Dibbuz zei:
Super weer! Zou zelf alleen een stuk langzamer bewegen, vooral de 1e "run", dus de horizontale banen die je als eerste maakt, is het belangrijkst.
Hier breek je 60-70% van het product mee af, als je die te snel doet is er minder resultaat. Vooral bij zwaardere combinaties heel langzaam bewegen en de machine de tijd geven om het product goed af te breken.


Even weer in het zicht zetten.

Dennis (of anderen), bedoel je met "1e run" het stukje vanaf 1 minuut (inwerken op lage snelheid)?
Of het deel waar de toeren omhoog gaan?

Dus als ik het goed begrijp, is het 1 "schaakbord" maken met inwerken op stand 2-3 en daarna 2 schaakborden op stand 5. Dan zou het meeste product afgebroken moeten zijn, en verder doorgaan eerder schade "maken" dan "wegwerken" (geen goed product meer op de pad).
 
Ik verdeel het zonder de machine aan te zetten daarna heel snel verdelen met de machine aan op stand 5 en dan op dezelfde stand (5) inwerken. 1e schaakbord heel langzaam, 2e mag wat sneller want dan is het product grotendeels al afgebroken.
 
moet je maar enkel 1 keer van links naar recht en van boven naar onder werken?
of moet je zo meerdere passes doen?

want toen ik een detail day heb gevolgd bij meguiars moest je blijven doorwerken tot het product wazig werd.
 
Dat is afhankelijk van je werk oppervlak ,temperatuur ,polijstmiddel....

Gewoon horizontale en verticale banen blijven maken todat je korrels zijn afgebroken.
 
Na 2x een "schaakbord" gemaakt te hebben is het product voor 99%afgebroken, je kan in principe doorgaan tot het net niet gaat stoffen.
 
Ik weet niet hoe het komt.. maar ik heb het gevoel dat mijn net nieuwe DAP900 helemaal niet zo goed ronddraait als dat ik hier bijvoorbeeld zie.. hoeveel druk wordt er hier gegeven op de pad? Ik laat eigenlijk het gewicht van het apparaatje zijn ding doen kwa druk zetten,, en dan draait hij niet zo mooi rond :O ??

hoe kan dit komen?
 
@ Olivieros,

In welke stand (toerental) gebruik je de machine?

Je hoeft niet heel veel druk te zetten, gewoon de palm van je hand bovenop de zwarte kap en de machine begeleiden.
 
ligt er aan wat ik aanbreng, want ik had begrepen dat je bij lichtere polish middelen je een lager toerental aan moet houden.. ik doe met finale 2/3, mezzo 3/4 en met inizio 5/6. Verder zet ik niet echt veel druk ofzo, inderdaad wat jij zegt.. begeleiden.. een hand ''onder'' het snoer dat hij op me hand steunt en de ander idd op de zwarte kap om te sturen, en dan het gewicht van het apparaat zelf zijn werk laten doen..
 
Je mag altijd even langskomen ;)
Hogere toerentallen mag best (tenminste, ik gebruik bij Mezzo + inizio meestal standje 5, finale meestal 4)
 
Olivieros zei:
ligt er aan wat ik aanbreng, want ik had begrepen dat je bij lichtere polish middelen je een lager toerental aan moet houden.. ik doe met finale 2/3, mezzo 3/4 en met inizio 5/6.

Waaruit had je dat begrepen? Een polish/polijstmiddel moet zijn werk kunnen doen, dat gaat niet echt als je een laag toerental gebruikt, De kunst is om het toerental op te bouwen en weer af te bouwen, laag toerental om te verdelen, toerental verhogen tot 4/5 (of 6 indien nodig) om echt te polijsten, vervolgens afbouwen naar 1/2 om na te bewerken.
 
misschien een onnodige schop,

maar ik heb er echt wat aan !,
weet nu hoe ik straks met een frisse moed kan beginnen aan mn wagen,
op deze manier maar dan een tikkie langzamer (y)
 
Heb net het filmpje bekeken, maar hij gaat wel erg snel met de DAP 500 over de lak heen. Ben zelf in het bezit van een DAP 500, maar ik ga minstens 4x zo langzaam heen over het oppervlak.
Kun je zo snel polijsten? Krijg je hiermee wel alle krassen weg en veroorzaak je juist hiermee geen hologrammen?
Wat is de juiste snelheid voor de DAP500?
 
Als je dit stukje tekst nou iets nauwkeuriger tussen de regels door had doorgelezen en de overige reply's ff had doorgebladerd:

OPMERKING: gezien de veelzijdigheid en de verschillende manieren om met de DAP500 te werken wordt er in deze [VIDEO] How to: een globale uitleg gegeven. Het gebruik van pads, compounds, en overige produkten moet niet gezien worden als voorwaarde, dit is zuiver en alleen een individuele keuze. De variteit aan pads en compounds zijn enorm. Maak altijd eerst een testspot, en begin altijd met de lichtste combinatie.

M.a.w als jij resultaat boekt door er 4x langzamer overheen te gaan, prima, doe je ding :) Sommige detailers staan 15 minuten te "jewelen", ook prima! De essentie van het filmpje is een weergave van het algemene gebruik en de toepassing van de DAP500 :ja

Ps: hologrammen met een DAP veroorzaken is uniek te noemen. Vermoed dat je in de war bent met een rotary. Kwestie van een klok en klepel? :rules
 
Ik vind het een leerrijk filmpje , nu weet ik weer wat meer als ik nog ens met de DAP ga werken .
Dank u Havanna .;)
 
zeer leuke video, maar wat ik me blijf afvragen, hoe doe je nu dat dambordpatroon properkes op een gardebou ofzo?(is een zijscherm int nederlands vermoed ik? stuk over je wielen!)