• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken op donkerkleurige bekleding audi A6

Steven

Detailing rookie
23 apr 2009
79
0
Beste leden,

Ik ben vorige week met mijn natte broek (in zwembad gevallen en had geen andere bij), in mijn wagen gestapt.
De zetel is opgedroogd en bevat nu lelijke kringen.
Beschik niet over een extractor.
Kan APC van PB helpen? Zo ja, welke verhouding en welk stappenplan?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie!

Steven
 
Hey Steven............lang geleden dat we nog iets horen van jou :grinning:

Stuur een pm naar corsawim (zie ff de showoff van die ambulance voor de juiste naam ) die heeft een extractor en ik weet bijna zeker dat ie deze wel wil lenen aan jou ;)

Lint boechout is net zo ver uit mekaar dacht ik .
 
Ik zou dit inderdaad niet zonder extractor gaan proberen. Als ik zie hoe makkelijk ik nu alle stoffen bekleding schoonzuig, waar ik vroeger echt een half uur op stond te boenen om maar tot 20% van het resultaat te komen (en daarbij toch vaak veel meer slijtage aan de stof te veroorzaken..). Echt een van m'n nuttigste aankopen van de afgelopen tijd, niet alleen voor de auto, maar zeker ook in huis.
 
vlek verwijderd.

Beste forumvrienden Steven is vandaag langsgeweest.
de kringen waren inderdaad zichtbaar maar je moest wel kijken onder een bepaalde hoek of lichtinval.
Plan van aanpak :
Eerst de zetel grondig gestofzuigd.
Daarna ingespoten met APC verdund 1/10.
Omdat de stof vrij delicaat is op het gebied van rafelen heb ik m'n borstel omwonden met een ruwe handdoek uit badstof. Met deze stevig geschrobt tot de APC schuimde.
Daarna met de extractor de meeste zeep weggezogen.
Met de extractor (tank gevuld met lauw water) tegelijk de zetel ingespoten en het water direct terug opgezogen.
Het restwater verder opgezogen en verder drooggedept met een handdoek.

Hier wat foto's :
zetel voor :

IMG_2687+%25281%2529.JPG


detail foto van één der kringen (was moeilijk te fotograferen) in de wang van de zit:

IMG_2688+%25281%2529.JPG


foto na de behandeling...zetel is nog donkerder en nat...de valse schaduwen kwamen door de flash en waren in het echt niet zichtbaar:

IMG_2691+%25281%2529.JPG


Op de volgende foto zie je het verschil te goed met de passagierzetel...deze had een gelige schijn...daarom besloten om deze op dezelfde manier ook aan te pakken:

IMG_2693+%25281%2529.JPG


Tweede zetel na : (de donkere vlekjes in de linkerwang waren schaduwen van vlekken op de raam):

IMG_2697+%25281%2529.JPG


de rugleuning van diezelfde zetel na reiniging :

IMG_2698+%25281%2529.JPG


Om te bewijzen dat er toch wat vuil uit de zetel kwam, de volgende foto met wat water dat ik uit de extractor heb gehaald...spreekt voor zich:

IMG_2700+%25281%2529.JPG


Nu mag het drogen en is het resultaat hopelijk morgen naar wens.

Ps : Steven, hartelijk bedankt voor de fles cava...was niet nodig maar toch attent van je...we zullen die bij gelegenheid met smaak opdrinken :heart_eyes:

het was tof om nog eens een gelijkgezinde ziel te ontmoeten die maar een boogscheut van me vandaan woont :ja
 
Goed dat het probleem is opgelost. Bij lezen 'in het zwembad gevallen, met natte broek in de auto gestapt', was ik even bang voor opbleken van de bekleding door chloor uit het zwembadwater, maar dat lijkt mee te vallen.
 
Beste Forumleden, Wim,

De zetels zijn erg mooi opgedroogd!
Mijn vrouw staat steeds een beetje 'sceptisch' tov mijn 'hobby' maar vond het resultaat ook verbluffend!
Knap werk! Nogmaals erg bedankt!

Vele grtjs! Schol :)
 
Ik ben blij dat het resultaat ok is na drogen...graag gedaan :ja

schol....x-]


Behandel ze best binnenkort even na met : vuilafstotende bescherming
 
corsawim;332423 zei:
Ik ben blij dat het resultaat ok is na drogen...graag gedaan :ja

schol....x-]


Behandel ze best binnenkort even na met : vuilafstotende bescherming



Het is Skål............ ;)


Mooi resultaat, zetel weer lekker fris.
 
In NL is schol een vis, plat met oranje stippen...............rødspette op z'n noors als ik mij niet vergis. ;)
 
@ Rolf; hier is schol ook een vis...waar het dan van komt...ik zou het niet weten :|