• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vloeibare wax

Quantoxx Detail Leersum is opgedoekt. :p En trouwens... Als je om 9:30 uur je auto bracht, had je hem om 10:55 weer glimmend! Wassen met Dreft en dan een All-in-One erover. Klaar! Je denkt toch zeker dat ik niet ging lopen detailen ofso... ;)

Ik meen dat Rémon machinaal aan de slag ging. Als je handmatig wilt werken, dan zou je de Handpads van Monello kunnen pakken. Denk aan de witte en oranje voor respectievelijk je fijne en medium polijstmiddelen.
 
Ben volop bezig met mijn lijstje voor de sss bestelling.
Momenteel voor de volgende stappenplan:

Wassen - Nanolex Pure Shampoo + Incredmitt Wash Mitt - en nog een shampoo +?
Kleien - Supernatural Fine Detailing clay + Supernatural Clay Lube
?? Wassen of...?
Fijne polish - Menzerna Super Finish Plus 3800
???? reinigen of wassen?
Sealant - Menzerna Power Lock
Wax - Collinite 845 of/+ Menzerna Liquid Carnauba Wax Protection
Pads en doeken...

Suggesties zijn steeds welkom.
 
Laatst bewerkt:
Quantoxx Detail Leersum is opgedoekt. :p En trouwens... Als je om 9:30 uur je auto bracht, had je hem om 10:55 weer glimmend! Wassen met Dreft en dan een All-in-One erover. Klaar! Je denkt toch zeker dat ik niet ging lopen detailen ofso... ;)

Dit antwoord stelt me een beetje teleur voor een detailing guru met kennis van zaken? :eek:;)
Duidelijk; dus alleen advies en alleen voor eigen gebruik. :)
 
Ik weet niet meer wat er op de voorgaande pagina's allemaal is geschreven, dus misschien val ik weer in herhaling :D

Shampoo met toevoeging: Wil je gewoon een shampoo die wat achterlaat, dan kan je denken aan bijv. de popurlaire Gyeon - Bathe+ / Dodo Juice - Sour Power / etc etc.
Ook zou je gewoon kunnen wassen met je pure shampoo (Pure, als in puur. Géén extra's) en daarna een Wetcoat of detailer met extra's.

Kleien: De genoemde klei is de laatste tijd ook populairder. (Zachte klei) Je kan een flesje aangemaakte clay lube nemen, maar je kan ook een concentraat nemen die vele malen goedkoper is. Zo heb je bijv. Dodo Juice - Clearly Menthol en maak je van een flesje van 250 ml / €9,00 al 2,5L clay lube.

Na het kleien: Je kan de auto goed afspoelen of opnieuw wassen. Afspoelen vind ik persoonlijk voldoende, mits de lak écht flink vuil was en je klei ook snel vol is gelopen.

Fijn polijsten: Na én tijdens het polijsten is het aangeraden om de lak te ontvetten met bijv. Gyeon - Prep / Nanolex - EX. Zo controleer je jouw werk en maakt de lak brandschoon. (Wat je sealant MOET hebben en je wax fijn vind)

Waxen: Een wax, of andere dingen als dressings en dergelijke, breng ik graag aan met foam pads. Denk bijv. aan de Monello-pads zoals de Disco Nero / Disco Rosso / Doppio. Foam is hetzelfde, vorm/grootte/kleur verschilt.

Doeken: Ik gebruik graag de Monello doeken zoals Peluche Verde / Peluche Bianco. Prima doeken voor een prima prijs. (Ook in voordeel-packs ''Trio'')
 
  • Leuk
Reactions: peterp
Ja dacht ik ook, want dit is een glasreiniger toch?
Zie anders ook op YouTube, dat er water met shampoo word gebruikt?
Toch bedankt voor uw bijdrage Q! ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet elke klei komt goed tot zijn recht met alleen water of water met shampoo. Van de claybars in het assortiment van Carclean is biijvoorbeeld die van Bilt-Hamber er eentje waarvan ik zo weet dat die combinatie wel goed zou moeten werken. Voor de meeste claybars is een dedicated claylube toch wel aan te raden. Maar zoals @Quantoxx al aangeeft hoeft dit niet duur te zijn - bijv. met een concentraat.
 
  • Leuk
Reactions: peterp