Zei er iemand waxfanaat??
De stap 20 naar 280 is wel fors (en mij ook iets te gek), maar in elk segment is van alles (en fraais) te vinden met dito eigenschappen. Prijs wordt meestal bepaald door de gebruikte ingrediënten en de hoeveelheden ervan. Veel eerste kwaliteit carnauba is nu een keer duurder dan bijenwas.
De keuze wat jij belangrijk vindt, maakt wat mij betreft de keuze voor je aankoop.
Zo vind ik de colli 845 een prima wax qua prijs/standtijd en redelijke hydrofobische eigenschappen. Een mooie allrounder.
In datzelfde segment zit ook de Fusso, (wat mij betreft) geweldige hydrofobische eigenschappen en wat meer nadruk op standtijd.
Kies je in dat segment liever voor een mooie en m.i warmere (wetlook) glans dan is de Surf City Garage Barrier Reef Paste Wax weer een aanrader.
Doe je er een laar euro bij, dan kom je weer in een ander segment. Zo pak ik bijv een Bouncer’s wax als ik wat meer de nadruk op de flake pop wil leggen, dan zit je rond de vier/vijf tientjes.
Meer glasachtige glans en mooie beading en goede standtijd... dan pak ik een Waxaddict, ga je richting de zeven tientjes.
En dat dan allemaal in de warmere maanden. In de winter kies ik voor een goede standtijd en ga ik alleen de potjes in de kast, herschikken om toch met wax bezig te zijn. Dan heb ik minder zin om te waxen.
Kortom, wat vind jij belangrijk in een wax en wat wil je er mee bereiken.
Standtijden wacht ik vaak niet af, daar heb ik het geduld niet voor en komt bij, dat ik dan never nooit door m’n collectie heen kom.
Wellicht een tip: kijk geregeld in de “te koop” hoek. Leuke waxen voor scherpe prijzen.
Hoop dat je hiermee een beetje focus/richting kunt krijgen.