• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[VOL] Testers voor nieuwe klei

Whahaha! Een dierenverblijf in Blijdorp is er niks bij :D Maar hopelijk is het wèl heel goede klei en kan er nog iets aan de geur gedaan worden. We moeten eerlijk zijn, toch? En jullie zullen het zelf ook wel ruiken, je kunt er niet omheen :)_[]
 
Heeft zeer veel gelijkenissen op gebied van productomschrijving en de foto met de yellow clay bar van VP.
Die is ook zeeeeer flexibel, en citrus geurtje (wel van een heel muffe citrus die al lang overtijd is).
 
Ik ben zeer benieuwd naar de eerste reviews. Momenteel ben ik een bestelling aan het voorbereiden en wil dan deze klei meebestellen mocht hij bevallen. Anders bestel ik de Supernatural van DJ. Heb nu nog klein stukje klei van Mothers, maar wil iets stevigers proberen.
Ben benieuwd of iemand deze kan vergelijken met de klei van Mothers en de supernatural van DJ.

Mocht hij in het assortiment komen, wat is de verwachting dat hij op voorraad is?
 
Ik heb deze verleden week ontvangen uit de UK, werd verkocht onder de VP producten maar op de site van VP vind ik die ook niet terug.
Dus is het iets nieuw of nog in testfase, ik weet het niet :weetniet
Ga die in ieder geval morgen gebruiken op mijn wagen.
k6u60.jpg

jigynq.jpg

Zeer flexibel, moet geen moeite doen om die dubbel te plooien.
Dit kan ik met de andere clay bars niet doen.
En de geur is citrus achtig maar zoals ik al zei echt een zeer muffe (zelfs stinkende) geur :-&
 
ik hoop m vandaag binnen te krijgen, kan ik m morgen proberen op de Audi... (A4 3.0 Quattro, meen 2001)

Edit, amper 2 min nadat ik dit berichtje typte, komt de postbode langs :ja

eerste bevinding: inderdaad HEEEL elastisch, dubbelvouwen geen probleem, geen scheurtjes in de klei door t vouwen...
verder wat plakkerig (maar dat is bijv. de Bilthamber ook), maar de geur vind ik meevallen...? Geen muffe citroengeur hier hoor :weetniet
ben HEEL benieuwd over de (ver)werking, morgen moet ie eraan geloven :)_[]
 
Ook hier is hij op de mat gevallen.

8-o wat een blok zeg 90 gram :party: :party:

@ Eelco als je ff je adres pm knip ik het blok wel door midden dan kan jij je ook uitleven ;)

Vind zelf ook dat er zeer tot weinig geur aan zit.
Zaterdag hem aan de test onderwerpen vs Dodo en Bilthammer.

Zal best de achterklep van de Avensis nemen gezien dat daar normaal het meeste vuil zit.
 
De klei is binnen. :)^
Gelijk even op de keukenweegschaal gelegd en die gaf 99 gram aan.

De geur valt trouwens best mee. Geen sterke geur, maar als je er aan gaat ruiken is het inderdaad
een wat 'muffe' citruslucht.
En ach, als je toch aan het kleien bent, overheerst toch wel de lucht van een Last Touch, Born Slippy
of Spray&Wipe :heart_eyes:
 
Haha. D'r moet nog wel hard voor gewerkt gaan worden ;)
Iedereen is de meest smerige wagen aan het zoeken om de klei op te kunnen testen. :rules

Zaterdag gaat de 307 van mijn zus op de pijnbank. Daar is werkelijk nog nooit iets aan gedetaild.
 
Ik heb de klei ook vandaag ontvangen, helaas ben ik al klaar met die porsche maar heb genoeg andere "testobjecten" hier klaar staan :D
Denk dat ik hem vrijdag ga testen op een Chrylser cabrio, ben het type ff kwijt maar meen een sebring.
Die wagen is tot nu toe ieder jaar goed gewassen en daarna verzegeld en daarna om de week door de krasstraat, volgens de eigenaar kan hij niet vies zijn door die verzegeling, tijd dus om hem ff te laten zien hoe goed die verzegeling is :-"
 
ThaBird ==> :)^ Ik heb je ff PM gestuurd.

Heb een paar leuke op het programma staan iig.

@ CC ==> verwerken met Spray & Wipe 1:1 op Last Touch 1:1? Of kan 'ie met gewoon water?
 
De klei kan gewoon met een goede geschikte detailspray (dus Last Touch of Spray&Wipe oid) maar alleen met water raden we nooit aan.
 
Vandaag die klei gebruikt en werkt leuk vind ik.
Geen enkel moment last gehad van het soms plakken aan de lak, niet bij last touch of bij CG luber.
En je kan die klei niet doet brokkelen, en dus ook geen stukjes van achterlaten in hoekjes of achter "scherpe" randjes.
Is ook enorm flexibel, wat het kneden eens zo aangenaam en makkelijk maakt.
Op sommige stukken moest ik wel grijpen naar mijn CG klei, omdat ik bepaalde vervuiling te lastig weg kreeg met de gele klei.

Ben er dus zeker over te spreken, en aangezien de prijs goed is komt er nog een blokje mee met de volgende bestelling.
 
mijn bevindingen tot nu toe:
- inderdaad ZEEEEEER flexibel :cool:
- Milde klei (ik heb op de audi geen marring door de klei kunnen ontdekken)
- weinig tot geen last van "drooglopen" (S&W 1:1 iets eerder dan met Dodo BS)

morgen mn eigen luupje eens onderhanden nemen met deze gele rakker :ja
 
Is er al bekend wanneer deze in het assortiment wordt opgenomen/wanneer de klei binnenkomt? Lijkt me een zeer aangename aanvulling voor mijn auto en mijn nieuwe bestelling.