• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volgorde wax / sealant.....

mk-us zei:
@Goku3: Blij dat je er even bij bent gekomen Cees, scheelt een boel grijs gebied ;)

Maar interessant is wel:
stel je gebruikt 1 van de door stimpy68 aangegeven waxjes, in hoeverre gaan die dan bv een EXP opeten vraag ik mij dan stiekem even af ?

Wat betreft het tussen de oren zitten van meer is beter: voor hen die de was doen >>> echt wel dat ( soms ) meer in het waspoederbakje doet dan noodzakelijk :)

Echt vast gesteld is dit volgens mij nooit..misschien een idee voor een "project";-) ff kijken wanneer ik me Honda weer eens ga aanpakken, dan zal ik de Jet seal 109 op de motorkap aanbrengen en dan de helft toppen met een wax die cleaners bevat (Goldglass ofzo?) en dan gaan we de standtijd meten) Nu nog ff een gaatje in m'n agenda vinden.

Mocht iemand anders eerder tijd hebben wees dan zo vrij om die test over te nemen:-)^

hey forummers vraagje:

is het goed als ik eerst NXT als sealant gebruik en daarna men wax de dodo juice purple haze als afwerking?

Ja dat is prima, al zou ik die NXT gewoon overslaan en twee laagjes Dodo Juice Purple Haze aanbrengen. Als sealent is de NXT niet zo super, en de dodo waxen werken op zich al heel goed. Dus gewoon twee laagjes Purple Haze en meer niet.

goku3 zei:
Echt vast gesteld is dit volgens mij nooit..misschien een idee voor een "project";-) ff kijken wanneer ik me Honda weer eens ga aanpakken, dan zal ik de Jet seal 109 op de motorkap aanbrengen en dan de helft toppen met een wax die cleaners bevat (Goldglass ofzo?) en dan gaan we de standtijd meten) Nu nog ff een gaatje in m'n agenda vinden.

Mocht iemand anders eerder tijd hebben wees dan zo vrij om die test over te nemen:-)^

Is een laagje sealant te meten met een lakdiktemeter (ik verwacht eigenlijk van niet)? Dan zou het op dit manier te testen zijn, als je zo'n meter hebt natuurlijk.

Negeer dit maar, want je weet eigenlijk niet hoeveel dikte de waxlaag heeft toegevoegd.x-]

Valt niet te meten, zit in de nanometers. Zo'n test is een keer langsgeweest op Detailingworld.

rodders zei:
Ja dat is prima, al zou ik die NXT gewoon overslaan en twee laagjes Dodo Juice Purple Haze aanbrengen. Als sealent is de NXT niet zo super, en de dodo waxen werken op zich al heel goed. Dus gewoon twee laagjes Purple Haze en meer niet.

oei is het echt zo dat de NXT geen goeie sealant is?hoekomt dat?weer 30 euro verspild$$)

@ le mans,

De nxt is géén slechte wax, maar de standtijd is niet echt lang. Je zult dus wat vaker een vers laagje wax moeten aanbrengen.