Vandaag de eerste uurtjes polijsten erin gestoken. De lak was niet in hele slechte staat, maar natuurlijk niet zoals ik hem graag zou zien. Begonnen met de motorkap, omdat dat altijd lekker werkt. De textuur van de lak is her en der een beetje vreemd en er zaten ook heel veel pitjes en putjes in de lak. Ik vermoed dat dat mini-steenslag is, waarbij er een deukjes in de lak zijn gekomen en er geen lak is weggeslagen. Begonnen met Veloce op een gele pad van
Monello, maar al snel was duidelijk dat dat niet het gewenste resultaat gaaf. Omdat ik eigenlijk ook de orange peel (en dus ook die vreemde textuur) wat wilde verminderen besloten om de rotary en denim pads te pakken (en de lakdikte was overal in orde).Dit gaf heel snel een stuk beter resultaat, dus besloten om 2-3 hits met de denimpads te doen. Daarna afgewerkt met de DAP en Rupes Mini icm Rupes DA wolpad en Veloce, gevolgd door dezelfde machines met Rupes geel en Sonax Perfect finish.
Natuurlijk is de lak niet perfect geworden. Er zitten her en der een paar hele diepe krassen in en ook niet alle putjes/pitjes zijn verwijderd. Desalniettemin ben ik helemaal tevreden! Gelukkig is er geen tijdslimiet voor dit project, want in ongeveer 5 uur tijd heb ik alleen de motorkap kunnen doen.
Voor:
Na 2 hits met denim pad:
Voor:
Na:
Voor, tijdens, na:
Denimpad met Veloce en klein beetje Finale:
Daarnaast nog even wat ik doe om mijn pads schoon te maken. De eerste 1 of 2 hits gebruik ik alleen een borsteltje. Daarna insprayen met Tornado, even in de pad washer. Droog draaien en daarna droogblazen met de Meastro:
Als bescherming voor nu gekozen voor Fusso Coat (geen last van de vlekkentyfus!). Uiteindelijk wil ik er een coating op smeren, maar dat wil ik in grotere delen doen.
Ik weet het, niet echt mooi aangebracht. Was alweer een hele tijd geleden dat ik iets anders gebruikte dan een coating. Hier zie je ook nog goed dat er een diepe kras zit linksonder de lamp.
En nog wat reflectieplaatjes:
Elke week een stukje mooier!