• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70R '98 Saffron

Vanmorgen getwijfeld of ik de rechterkant zou doen of het dak. Om de rechterkant te doen had ik de auto om moeten draaien en ik vind het nooit lekker om de auto voor zulke korte stukjes aan te zetten, dus daarom met lichte tegenzin begonnen aan het dak. Ik zeg 'met lichte tegenzin' omdat het dak er niet heel fraai uit zag (dus veel werk) en omdat de voorste 40-50 een hele fijne orange peel had waardoor de lak daar behoorlijk dof was. Als ik er niks aan zou (kunnen) doen zou ik me eraan blijven ergeren, maar de lak was daar ook een fractie dunner dan op de rest van het dak, en ik wilde natuurlijk ook niet door de lak fietsen. Vandaar mijn lichte huivering.

Het dak was er misschien wel het slechtst aan toe van alle panelen. Veel diepe krassen, ingebrandde vogelpoep en dus die bizarre orange peel aan de voorzijde. Begonnen met Rupes wolpad icm Gyeon Compound+, zoals ook gisteren gebruikt. Werkte fijn, maar het duurde wel even voor het gewenste resultaat was bereikt. Ik heb het niet echt bijgehouden, maar ik denk ongeveer 4-5 hits. Ook even de flex rotary gepakt, maar dat geeft toch altijd een beetje 'sling' en ik had geen zin om dat op te ruimen. Achteraf was dat misschien wel minder werk geweest, want het duurde nu behoorlijk lang. Het voorste deel heb ik eerst ook met de DAP gepolijst, maar daar werd de orange peel niet minder van (dacht nog even dat het overspray was ofzo). Daarom voor dat stuk wel de flex gepakt icm met een denimpad. Tot mijn opluchting zag het er na 1 hit al veel beter uit, en na 2 hits vond ik het wel prima. Nu was de voorkant bijna mooier dan de rest van het dak, dus ik zag mezelf alweer het hele dak met de denimpads doen en ik ben blij dat ik mezelf voor nu in heb kunnen houden. Tot slot gefinished met Rupes geel en Sonax perfect finish. Ontvet met EX en Fusso Coat aangebracht.

Diepe krassen goed zichtbaar onder TL-verlichting
20200419_105538.jpg


En met de Scangrip:
20200419_105604.jpg


En het resultaat
20200419_174341.jpg


En voor de oplettende kijker (dus ongeveer iedereen hier op het forum, anders zaten we er niet): de achterklep heb ik nog niet gedaan. Die komt later
20200419_174502.jpg


Overduidelijk geen perfectie, maar dat is ook niet te doen. Hier nog een ingebrande vogelflats. Het is wat het is na 22 jaar.
20200419_171055.jpg


Linkerzijde van voorkant dak. Vrijwel geen reflectie door de orange peel:
20200419_120009.jpg


Heel stuk beter:
20200419_120028.jpg


En aan de andere kant:
20200419_133813.jpg


Mijn huivering is omgeslagen in opluchting.
20200419_141839.jpg


Nog wat andere voor en na plaatjes met de Scangrip:
20200419_133732.jpg

20200419_132938.jpg


Hele dak gefinisht. Stof eraf fgeblazen met de Maestro en klaar om af te nemen.
20200419_170205.jpg


Was weer een lang dagje voor 1 enkel stuk plaatwerk, maar ik ben erg blij met het resultaat! Misschien dat ik nog een stukje ga rijden vanavond om de balans qua uren weer een beetje te herstellen :D
 

Bijlagen

  • 20200419_104352.jpg
    20200419_104352.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 0
  • 20200419_104412.jpg
    20200419_104412.jpg
    112,2 KB · Weergaven: 0
Dat is wederom een behoorlijk verschil. Geweldig resultaat. Ik zou maar snel gaan rijden kan je hem meteen omdraaien ;)
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Wauw :eek: wauw :eek: wauw :eek: en wauw :cool:
Die wordt echt mooi Jan. Die auto krijgt een hele transformatie. Als je zo doorgaat mag je niet meer bij de Volvo club. Je laat de rest zo ver achter je... :p
 
  • Grappig
Reactions: Jansen
Kijk, die dingen waar je tegenop ziet, die geven wel extra voldoening als je ze gedaan hebt.
Fraai resultaat weer en mooi dat je wat kleine imperfecties kan accepteren. De algehele staat gaat er hoedanook heul veul op vooruit en zoals al eerder aangehaald in veel betere staat dan de gemiddelde V70 van rond die leeftijd. Wederom chapeau en wij kijken allemaal uit naar de rest en het eindresultaat.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Het heeft me inmiddels nieuwsgierig gemaakt naar de denimpads

Die hebben mij ook verrast. Het wordt wel enorm snel warm met die dingen en het polijstmiddel gaat ook nog wel eens gummen, dus ik zou zeker op een testpaneel wat experimenteren. Ik heb het polijstmiddel rustig verdeeld op stand 1 en daarna langzaam verhoogd tot 3,5. Hoger dan dat werkte niet lekker voor het polijstmiddel en was ook niet nodig voor de correctie.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
't Is echt een wolf in schaapskleren, helemaal nu je ziet wat er werkelijk onder dat bovenste laagje verf zit ;) Ik kan me inbeelden dat het enorm veel voldoening geeft met deze kleur & de huidige uren zonneschijn/ dag.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen