Vanmorgen getwijfeld of ik de rechterkant zou doen of het dak. Om de rechterkant te doen had ik de auto om moeten draaien en ik vind het nooit lekker om de auto voor zulke korte stukjes aan te zetten, dus daarom met lichte tegenzin begonnen aan het dak. Ik zeg 'met lichte tegenzin' omdat het dak er niet heel fraai uit zag (dus veel werk) en omdat de voorste 40-50 een hele fijne orange peel had waardoor de lak daar behoorlijk dof was. Als ik er niks aan zou (kunnen) doen zou ik me eraan blijven ergeren, maar de lak was daar ook een fractie dunner dan op de rest van het dak, en ik wilde natuurlijk ook niet door de lak fietsen. Vandaar mijn lichte huivering.
Het dak was er misschien wel het slechtst aan toe van alle panelen. Veel diepe krassen, ingebrandde vogelpoep en dus die bizarre orange peel aan de voorzijde. Begonnen met Rupes wolpad icm
Gyeon Compound+, zoals ook gisteren gebruikt. Werkte fijn, maar het duurde wel even voor het gewenste resultaat was bereikt. Ik heb het niet echt bijgehouden, maar ik denk ongeveer 4-5 hits. Ook even de flex rotary gepakt, maar dat geeft toch altijd een beetje 'sling' en ik had geen zin om dat op te ruimen. Achteraf was dat misschien wel minder werk geweest, want het duurde nu behoorlijk lang. Het voorste deel heb ik eerst ook met de DAP gepolijst, maar daar werd de orange peel niet minder van (dacht nog even dat het overspray was ofzo). Daarom voor dat stuk wel de flex gepakt icm met een denimpad. Tot mijn opluchting zag het er na 1 hit al veel beter uit, en na 2 hits vond ik het wel prima. Nu was de voorkant bijna mooier dan de rest van het dak, dus ik zag mezelf alweer het hele dak met de denimpads doen en ik ben blij dat ik mezelf voor nu in heb kunnen houden. Tot slot gefinished met Rupes geel en Sonax perfect finish. Ontvet met EX en Fusso Coat aangebracht.
Diepe krassen goed zichtbaar onder TL-verlichting
En met de Scangrip:
En het resultaat
En voor de oplettende kijker (dus ongeveer iedereen hier op het forum, anders zaten we er niet): de achterklep heb ik nog niet gedaan. Die komt later
Overduidelijk geen perfectie, maar dat is ook niet te doen. Hier nog een ingebrande vogelflats. Het is wat het is na 22 jaar.
Linkerzijde van voorkant dak. Vrijwel geen reflectie door de orange peel:
Heel stuk beter:
En aan de andere kant:
Mijn huivering is omgeslagen in opluchting.
Nog wat andere voor en na plaatjes met de Scangrip:
Hele dak gefinisht. Stof eraf fgeblazen met de Maestro en klaar om af te nemen.
Was weer een lang dagje voor 1 enkel stuk plaatwerk, maar ik ben erg blij met het resultaat! Misschien dat ik nog een stukje ga rijden vanavond om de balans qua uren weer een beetje te herstellen