Ik zag al dat ik niet de enige was die vandaag met dit uitzonderlijk goede detailweer aan de slag is gegaan! Na een kort ritje richting mijn moeder was het plan om de rechterkant te polijsten.
Rechtsvoor en rechtsachter zijn ooit niet al te best overgespoten helaas, waardoor die iets meer aandacht hebben gekregen. Los van het kleurverschil (iets donkerder) en de rare textuur van de kleurlak (ik wist niet eens dat dit zo goed zichtbaar kon zijn) zat er ook heel veel orange peel in de blanke lak. Niet van die micropeel die op het dak zat, maar wel dusdanig dat de reflectie niet optimaal was om het maar voorzichtig uit te drukken. Onacceptabel natuurlijk!
Die delen heb ik dus aangepakt met wederom de denim pads (5,5" en 4") en de Flex rotary, icm met Veloce. De andere delen heb ik alleen met de DAP en Rupes Mini gepolijst icm Rupes blauwe wol voor DA en
Gyeon Compound+ en later met Rupes geel en Sonax Perfect Finish.
Qua resultaat ben ik erg tevreden, alleen blijft het jammer dat de textuur/orange peel in de kleurlak nu misschien wel meer opvalt.
Als bescherming heb ik maar weer eens 845 uit de kast getrokken. De stond al jaren stof te happen, maar omdat het mijn allereerste wax was leek het me ook wel leuk om die weer eens te gebruiken.
Vooraf: kentekenplaat onleesbaar. Het doel was voor mij om die weer een beetje leesbaar te maken.
Na:
Hier de reflectie van de lamp voor en na:
En de tankklep:
Deze keer heb ik ook de stootstrip en daaronder gepolijst. Dat heb ik aan de andere kant nog niet gedaan. Hierdoor heb ik de deur rechtsvoor en de spiegel helaas niet kunnen doen (voor wie net begint met detailen: het duurt altijd langer dan je denkt). Hier zit ook flinke orange peel, maar doordat ik niet op een brug kon werken heb ik het even gelaten voor wat het was. Met die denim pads wil ik in een goede houding zitten en volledige controle hebben over wat ik doe en dat gaat niet als je zo dicht bij de grond moet werken.
Voor en na:
De wax is half leeg doordat 'ie een keer is gevallen.
Nog wat beelden van de achterkant
De beading (niet zo goed als de Fusso, maar dat wisten we al) en een laatste foto
Wat moet er nog gedaan worden:
- Voorbumper
- Achterbumper
- Achterklep
- Deur rechtsvoor en spiegel rechtsvoor
- Dorpels
- Handgrepen rechterkant (geen zin meer in vandaag)
- Stootstrip en daaronder aan de linkerkant
Het goede nieuws is dat het grootste gedeelte qua plaatwerk er in elk geval op zit, dus overall ziet 'ie er al best aardig uit!
Edit: ik zie nu pas dat de focus op de na-foto's op de reflectie is ipv op de lak. Hierdoor ziet het resultaat er iets beter uit dan in het echt, maar het scheelt niet veel