• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70R '98 Saffron

Maar jullie zitten ook niet in de herrie natuurlijk @Kuip :laughing:

Zeker waar @Hnzl. Positief bekeken: onze baan heeft het best zwaar gehad doordat het niet zo'n strenge winter was en de droogte de afgelopen was ook niet super voor het gras, dus nu heeft de baan mooi even de tijd om te herstellen en is 'ie dalijk weer top!
 
Mooi werk weer. Als je een keer bij mij wil komen detailen kan dat voorlopig nog wel. Ruimte is nu nog leeg.
 
  • Leuk
Reacties: Jansen
Zo dat zijn er wel veel inderdaad! Welke combi heb je toegepast? Het verschil lijkt namelijk kleiner dan de vorige panelen, of heeft die buurman je Mojo uit balans gebracht?
 
  • Leuk
Reacties: Jansen
Ik heb weer Rupes blue coarse wool voor de DA met Gyeon Compound+ gebruikt en daarna Perfect Finish op rupes geel. Het verschil was er zeker wel op de rest van het paneel, maar ik heb alleen de plekken gefotografeerd waar het verschil het kleinste was. Niet expres, maar ik wilde toch zsm klaar zijn vanwege de buurman, dus ik heb wat minder foto's gemaakt dan anders.
 
Toch die buurman he ;)

Gelukkig is het resultaat er wel op de rest van het paneel én het is goed dat je ook de realiteit laat zien, dat houdt ons weer met beide benen op de grond.

Maar goed, ongestoord aan het werk kunnen is natuurlijk wel belangrijk lijkt me, dus daar ligt een extra uitdaging.
 
  • Leuk
Reacties: Jansen
Vandaag weer een stukje gevorderd: kofferklep onder de ruit en het liggende stuk van de achterbumper zijn ook gepolijst. Dat zijn delen die altijd veel te verduren krijgen. De kofferklep natuurlijk doordat veel mensen daar met hun handen aan zitten en de bumper doordat daar nog wel eens wat overheen wordt geschoven. Ik doe dat natuurlijk anders, dus voorlopig zal het in goede staat blijven. Door de vele diepe krassen heeft het best wat tijd gekost en natuurlijk is ook niet alles eruit. Een aantal beschadigingen zijn daarvoor te diep. Gelukkig is het wel enorm opgeknapt! Overigens ook gebruik gemaakt van dat ding van Dope fibers om de deur open te houden. Echt handig!

Wederom niet zo heel veel foto's gemaakt, omdat ik ook het gevoel heb dat het steeds hetzelfde is. Mochten jullie meer foto's willen dan zal ik voor de laatste delen weer wat meer vastleggen.

Hier alvast wat plekjes die er niet uit zijn gegaan (let ook op dat rare puntjes in de lak onder de ruit):
20200510_115442.webp 20200510_115449.webp

Voor en na
20200510_115800.webp 20200510_121120.webp

Voor en na. Let vooral op de dofheid net boven afgetapete stuk. Let vooral niet op beschadigingen net onder de ruit :weary_face:. Lijkt net alsof daar de ruitenwissers overheen is gegaan, maar het zit over de heel breedte, dus dat kan het niet zijn. Het is minder geworden, maar ook niet helemaal weg.
20200510_125313.webp 20200510_125322.webp

En nog even om te laten zien waarom het nodig is om te finishen met een lichtere combinatie. Ik weet niet of de foto's het goed laten zien, maar in het echt was er een duidelijk verschil in kleur en glans.

Alleen gecompound. Zie de verticale 'haze' door de lichtbron:
20200510_143741.webp


Na het finishen:
20200510_143745.webp


En nog een foto van een stoffige R:
20200510_160348.webp


Nu nog de rest van de achterbumper en achterklep (incl spoiler), de voorbumper, de kleine randjes op de A, B en C-stijlen en onder de stootstrip aan de bestuurderszijde.
 

Bijlagen

  • 20200510_115601.webp
    20200510_115601.webp
    120,6 KB · Weergaven: 1
Super tof dat je gebruik hebt kunnen en mogen maken van die ruimte! Ziet er weer knap uit.

Die plekken vallen nu op, maar op afstand zien maar weinig mensen dat. De opslag is weer flink verbeterd!
 
  • Leuk
Reacties: Jansen
Nice! Je ziet de auto 'per post' opknappen!

Lijkt net alsof daar de ruitenwissers overheen is gegaan, maar het zit over de heel breedte, dus dat kan het niet zijn
Reden daarvoor is inderdaad iets anders.
Origineel zit er een rubber strip onder de achter ruit.
Nadeel is echter, dat deze allemaal gaan roesten op den duur. Ze bollen dan helemaal op. Als je deze strip dan te lang laat zitten in die toestand, kan dat ook schade aan de klep toebrengen.
Destijds was ik al te laat om de strip schadeloos te verwijderen. Vandaar dat er 'beschadigingen' zitten over de hele breedte, net onder de achterruit.
Hier een foto uit 2010 waar de strip er nog in zat:
IMG_2495.webp
 
  • Leuk
Reacties: Jansen
Kijk, ik wist dat er een andere oorzaak was. Best ironisch trouwens dat het altijd gaat roesten onder die strip, want het lijkt me juist een ding om vocht buiten te houden en roest tegen te gaan. Ik zie ook dat er in 2010 nog geen roest zat aan de rechterzijde van het kenteken ;).
 
Kijk, ik wist dat er een andere oorzaak was. Best ironisch trouwens dat het altijd gaat roesten onder die strip, want het lijkt me juist een ding om vocht buiten te houden en roest tegen te gaan. Ik zie ook dat er in 2010 nog geen roest zat aan de rechterzijde van het kenteken ;).
hou op schei uit...

Volvo heeft 2 mooie kunststof 'pluggen' in de klep gemaakt, zodat men de kentekenplaat houder kan bevestigen met schroeven die je dan in deze pluggen draait.
Nu heeft een of andere onverlaat bij aflevering van de auto (denk ik?) de kentekenplaat houder gewoon met parkers dwars door het plaatwerk geboord.
Jaren later werd de roest zichtbaar, de 'blaar' was zo groot geworden dat ie ook buiten de kentekenplaat zichtbaar was...
Was zo niet nodig geweest...
 
  • Leuk
Reacties: Cordoba en Jansen
Vandaag geen wasbeurt of polijstwerk, maar 4 andere dingetjes. In de band rechtsachter zat een spijker, dus die is gerepareerd. Daarnaast trilde het stuur nogal boven de 110 km/u. Daarom ook alle banden opnieuw laten balanceren en het rijdt nu een stuk beter! Ook de olie ververst, zodat ik gelijk goed in de gaten kan houden wat het verbruik precies is. Het is in elk geval niet weinig. Tot slot een andere kentekeplaathouder aan de voorzijde, want die ander was niet helemaal goed meer. Ook wat plaatjes van onder de auto om te laten zien dat er nog wel wat werk aan de winkel is:
- Geschaafde voorbumper
- Stofhoezen van de schokdemper die niet goed meer zijn
- Olieleiding waar wat olie uit komt.
 

Bijlagen

  • 20200514_195552.webp
    20200514_195552.webp
    527,6 KB · Weergaven: 2
  • 20200514_195607.webp
    20200514_195607.webp
    194,5 KB · Weergaven: 2
  • 20200516_142312.webp
    20200516_142312.webp
    256,3 KB · Weergaven: 2
  • 20200516_142329.webp
    20200516_142329.webp
    117,7 KB · Weergaven: 2
  • 20200516_142447.webp
    20200516_142447.webp
    99,2 KB · Weergaven: 2
  • 20200516_143314.webp
    20200516_143314.webp
    84 KB · Weergaven: 2
  • 20200516_143730.webp
    20200516_143730.webp
    229,6 KB · Weergaven: 2
  • 20200516_153543.webp
    20200516_153543.webp
    138,4 KB · Weergaven: 2
  • 20200516_154835.webp
    20200516_154835.webp
    180,4 KB · Weergaven: 2
Echt, wat een parel. Mijn vorige auto was een Volvo 460 met een "Racing Green" kleur. Sindsdien de liefde opgebouwd voor het Zweedse merk.

En als ik dan deze post zie, wauw. Deze auto moet je nooit meer verkopen...! Je hebt letterlijk en figuurlijk goud in handen ;)
 
  • Leuk
Reacties: Jansen