Afgelopen maandag is er wat onderhoud geweest aan de R.
- Vanaf het begin stoorde het me dat de achterbumper op half zeven hing, dus dat wilde ik verhelpen.
- Daarnaast was er een olieleiding naar de radiateur die wat zweette, dus die is vervangen, evenals de leiding van de radiateur terug naar het blok (als we toch bezig zijn).
- Op de wissertjes van de koplampen zat geen rubber meer, dus die zijn ook vernieuwd. Niet dat ik ze vaak ga gebruiken, want zoveel sneeuwt het niet in Nederland, maar het ziet er wel weer netjes uit.
- Daarnaast 3 nieuwe grill-elementen voor onderin de voorbumper geplaatst. De oude liggen nu achterin de auto om te kijken hoeveel ik die nog kan verbeteren. Nu heb ik in elk geval een reservesetje.
- Tot slot de bougies en de turbo control valve vernieuwd en niet zonder resultaat. Hij gaat er een stuk rapper vandoor nu, en ik vond het hem al niet langzaam.
De bumper hing niet helemaal lekker. Zou het door de bumpersteunen komen?
Voor en na van de grill
Binnenkort wil ik tijd vrij maken om het laatste polijstwerk te doen. Met de Flex PXE kan ik eindelijk alle smalle stukjes plaatwerk doen en de bumper had ik expres nog niet helemaal aangepakt omdat ik wist dat die er toch af zou gaan. Die hangt nu weer goed voor de komende jaren, dus ook die kan aangepakt worden.