Vandaag was het plan om de linkerzijde (m.u.v. het voorscherm, spiegel en achterbumper) te polijsten en te coaten. Omdat alleen een paar stijlen nog grof gepolijst moesten worden (de oplettende lezer zal zich misschien herinneren dat ik een paar delen al gedaan had) en de andere delen zoals de deuren en het achterscherm alleen even met
Gyeon Primer gedaan hoefden worden leek me dat wel redelijk.
Ahem, uiteindelijk ben ik niet verder gekomen dan alle kleine randjes rondom de ruiten. De rest komt een andere keer wel.
Voor de 'normaal' beschadigde delen wist ik wel wat ik ongeveer zou gebruiken, maar het L-vormig stuk rondom de ruit linksachter is ooit slecht overgespoten, of bij het spuiten van een ander deel onder de spuitnevel komen te zitten. Omdat het niet met kleien wegging en ik (nog) geen denimpads heb voor de 30mm bp van de PXE zag ik maar 1 oplossing: schuren. Dat had ik al een tijdje niet meer gedaan, dus vooraf was ik een beetje huiverig. Achteraf viel het mee en is het resultaat heel behoorlijk. Enige nadeel is dat de deuk die erin zit nu nog beter zichtbaar is.
Het plan was dus:
1. Schuren waar nodig
2. Grof polijsten
3. Grondig ontvetten
4. Polijsten met
Gyeon Primer
5. Lichtjes afnemen met Prep
6. Coaten met CanCoat (wederom met applicator ipv een doek. Werkt sowieso erg fijn op deze kleine delen en op de achterbumer lijkt het goed te zijn gegaan).
De foto's zijn niet al te best zag ik al, maar het is niet anders.
Bijna geen reflectie door de orange peel:
Geschuurd met 2000 grit. Dat smalle strookje aan de bovenkant van de ruit heb ik later gedaan, maar daar heb ik geen foto's van. Onderaan was de orange peel minder, dus daar heb ik nog wel iets meer geschuurd dan hier op de foto, maar niet veel meer.
Om het daarna weer mooi te krijgen heb ik een aantal keer gepolijst. Beetje getest met de roterende stand icm de grijze pad van
nanolex en compound+ of met 12mm extentrisch en het blauwe wolletje voor de DA van Rupes icm compound+. De laatste combi was corrigeerde duidelijk beter. Ik had ook nog 2500 grit liggen, maar ik wilde even kijken wat er voor nodig was om 2000 grit schuurkrassen weg te krijgen.
Onder nog niet gepolijst en boven wel. Halverwege nog genoeg schuurkrassen te zien.
Hier was het al bijna goed. Die 'kras' net onder de lamp is geen kras, maar weerkaatsing van het hoesje van mijn telefoon. Toen ik de foto zag dacht ik even dat ik gek werd, want ik kon de 'kras' dus niet vinden als ik m'n telefoon er niet bij had.
En hier nog met de grote lamp erop.
Ik heb ook nog een video toegevoegd. Even kijken of die werkt.
Verder dus 'gewoon' gepolijst
Voor:
Na (nog wel wat hologrammen, doordat ik het compounden roterend heb gedaan):
Ook hiervan heb ik nog een video toegevoed.
Al met al een geslaagde dag, ook al heb ik niet alles kunnen doen wat ik gepland had.
Edit: ik zie dat de video's niet in de uiteindelijk post terecht zijn gekomen, terwijl ze wel waren toegevoegd. Ik heb de laatste tijd wel vaker posts gezien met video's maar ik krijg het nog niet voor elkaar. Weet iemand wat ik moet doen?