• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70R '98 Saffron

Afgelopen maandag is er wat onderhoud geweest aan de R.
- Vanaf het begin stoorde het me dat de achterbumper op half zeven hing, dus dat wilde ik verhelpen.
- Daarnaast was er een olieleiding naar de radiateur die wat zweette, dus die is vervangen, evenals de leiding van de radiateur terug naar het blok (als we toch bezig zijn).
- Op de wissertjes van de koplampen zat geen rubber meer, dus die zijn ook vernieuwd. Niet dat ik ze vaak ga gebruiken, want zoveel sneeuwt het niet in Nederland, maar het ziet er wel weer netjes uit.
- Daarnaast 3 nieuwe grill-elementen voor onderin de voorbumper geplaatst. De oude liggen nu achterin de auto om te kijken hoeveel ik die nog kan verbeteren. Nu heb ik in elk geval een reservesetje.
- Tot slot de bougies en de turbo control valve vernieuwd en niet zonder resultaat. Hij gaat er een stuk rapper vandoor nu, en ik vond het hem al niet langzaam.

De bumper hing niet helemaal lekker. Zou het door de bumpersteunen komen?
20200615_093323.jpg 20200615_100328.jpg 20200615_100737.jpg 20200615_102403.jpg 20200615_103623.jpg 20200615_110807.jpg

Voor en na van de grill

20200427_083312.jpg 20200617_185356.jpg

Binnenkort wil ik tijd vrij maken om het laatste polijstwerk te doen. Met de Flex PXE kan ik eindelijk alle smalle stukjes plaatwerk doen en de bumper had ik expres nog niet helemaal aangepakt omdat ik wist dat die er toch af zou gaan. Die hangt nu weer goed voor de komende jaren, dus ook die kan aangepakt worden.
 

Bijlagen

  • 20200615_095741.jpg
    20200615_095741.jpg
    218,5 KB · Weergaven: 0
Hahaha, eigenlijk helemaal niet grappig, maar die steunen....:eyes:

Je ziet de leeftijd er aan de buitenkant in ieder geval niet af!

Weer goede punten aangepakt zo.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik had vandaag nog wat verloren uurtjes, dus ik heb de PXE erbij gepakt om een paar hele vervelende stukjes te polijsten: de A- en B-stijl aan de bestuurderskant. Ik zeg vervelend, omdat de A-stijl uit 2 delen bestaat. 1 deel zit aan het portier en het andere aan de rest van de auto. Voor deze delen heb je meestal al een kleine machine nodig, maar nu helemaal. De PXE kwam dus goed van pas, al zou er voor het mooie nog een 20 mm backingplate bij moeten ipv de 30 mm die er nu bij zit. Of ik had een andere auto moeten kopen.

20200620_174416.jpg

Begonnen met de Rupes coarse pad en de 12mm-uitslagconfiguratie, maar ik kwam daarmee niet strak genoeg bij de randjes, dus besloten om de PXE roterend te gebruiken icm de grijze cutting pads van Nanolex. Deze had ik expres besteld toen ik de PXE kocht, omdat deze niet de trapezevorm hebben van veel andere merken. De omtrek is dus nog een stuk kleiner en dan komt goed van pas op deze smalle stukjes.

20200620_163151.jpg 20200620_163955.jpg 20200620_164002.jpg

Er zaten flink wat diepe krassen op deze stukjes omdat veel mensen hier natuurlijk aan zitten als ze de auto dichtdoen :confounded:. NIet alles is eruit, maar het ziet er een stuk beter uit!

Voor:
20200620_161859.jpg 20200620_161907.jpg 20200620_161935.jpg 20200620_162000.jpg

Hologrammen tijdens:
20200620_163909.jpg 20200620_164340.jpg

Na:
20200620_165533.jpg 20200620_180825.jpg 20200620_184313.jpg

Nog wat vergelijkingen tussen voor en na:

20200620_171506.jpg 20200620_172655.jpg

20200620_180821.jpg 20200620_180825.jpg 20200620_180828.jpg

Het finishen heb ik gedaan met 3mm uitslag, maar ik zag dat er toch nog wat hele fijne hologrammen te zien waren, dus die delen heb ik nogmaals gepolijst met 12mm uitslag. Echt fantastisch hoe makkelijk het is om te wisselen tussen die verschillende standen!
 
Hoe vond je de correctie van nanolex grijs? Ik heb ze ook maar nog niet gebruikt ,ze lijken zachter dan bv rupes grijs/lake contry grijs. De paarse staan op de wishlist...
 
Lijkt vooralsnog prima, maar dit was de eerste keer dat ik ze gebruikte. Daarnaast heb ik ze ook nog alleen roterend gebruikt, dus dat vertekend misschien ook nog een beetje.
 
Korte update: zojuist ook even de bovenkant van de achterspoiler gedaan. De onderkant wilde ik ook doen, maar daar zag ik nog wat ingebedde vervuiling (vliegroest gok ik) dus dat wil ik er eersr afhalen voordat ik daar aan de gang. De krassen zijn eruit, maar er zit nog wel flink wat textuur in doordat deze een keer is overgespoten denk ik (ook door het kleurverschil). Omdat kunststof is wil ik niet de denimpads gebruiken, maar misschien wetsanden om dit te verhelpen. Voor nu is ie weer een stukje mooier.

Kleurverschil:
20200621_172600.jpg
Waas van het compounden:
20200621_165652.jpg

En strak:
20200621_171253.jpg

Algemene staat vooraf:
20200621_142512.jpg


En na het compounden
20200621_162535.jpg
 

Bijlagen

  • 20200621_171253.jpg
    20200621_171253.jpg
    197,5 KB · Weergaven: 0
Wow, heerlijk om jouw topics te volgen!! Ik denk dat niet veel van deze auto’s in deze staat nog verkeren... Heerlijk dat je het ook beetje bij beetje aan kunt pakken.
Een vriend had een 940 gekocht en die moest in een dag.. Het resultaat was idioot mooi, maar het leuke is er wel vanaf als je zo door moet beulen...
 
  • Leuk
Reactions: Timm en Jansen
Helemaal eens @Xsara Coupe. Ik 'doe' ook nog wel eens een auto in 1 dag, maar dan heb je altijd tijd tekort en dan zijn er altijd nog delen waarvan je denkt: hmm, dat had nog wat meer aandacht verdiend. Erg lekker om mijn eigen auto stapje voor stapje te kunnen doen tot ik er zelf tevreden mee ben. Dan is het ook niet erg dat je 1,5 uur aan de randjes rondom 1 ruit aan het polijsten bent, want de rest komt dan gewoon later. Ik moet wel zeggen dat ik soms ook wel denk: wanneer is 'ie klaar? Maar ik denk dat ik dat punt niet ga bereiken. Wel zou ik de auto graag in een coating willen zetten dus dan ontkom ik er niet aan dat ik wat grotere delen moet gaan doen, maar dan is de lak hopelijk nog zo goed dat ik alleen een rondje Gyeon Primer hoef te doen.