En weer door met polijsten! De auto was niet echt vies geworden dus ik heb de delen die ik wilde polijsten gewassen met een rinsless wash.
Plan voor vandaag was de linkerkant te doen en dan alles tussen de stootstrip en het raam, plus het achterlicht en D(?)-stijl. Alles daaronder wil ik doen als ik op een brug kan staan en daarboven zitten zoveel smalle delen dat ik daar even geen zin in had.
Omdat deze delen niet zoveel pitjes en putjes hadden heb ik hier niet me de denimpads gewerkt, maar enkel met de DAP en Mini icm de Rupes wolpad en Rupes geel. De spiegel moet eigenlijk nog wel een keer gedaan worden met iets grovers, want die zit wel onder putjes, zoals te verwachten was.
Note: alle na-foto's zijn van voor het finishen, behalve de na-foto van het achterlicht.
Spiegel voor:
En na:
Vervelende krassen op het achterportier:
Bijna helemaal weg kunnen krijgen. Vond het nu niet storend meer. De kras op de vouw wil ik nog wel aanpakken, maar dat komt later. Het hele lipje onder het raam moet ik nog doen, dus dan neem ik dat ook mee. Het is zo'n klein lipje dat ik nog even ga bedenken hoe ik dat het beste aan kan pakken:
Achterportier gedaan, achterscherm nog niet. Er zit een flinke schaafplek op het achterscherm die is bijgewerkt. Voor nu laat ik het even zo, misschien dat ik het later over laat spuiten of op een andere manier ga aanpakken:
Toen ik dacht dat ik klaar was, kwam ik erachter dat ik de deurgrepen was vergeten. Uiteindelijk hebben die 2 grepen me nog ongeveer een uur gekost en het is nog niet eens helemaal naar mijn zin, maar ik was er echt helemaal klaar mee. De Dope nanopolisher gebruikt en flinke wat handwerk (nooit verkeerd natuurlijk). Omdat de cone er niet tussen paste met de deurgreep gesloten heb ik wat tape een aantal keer dubbel gevouwen en er tussen gezet, zodat ik wat meer ruimte had.
Heel aardig verbeterd, en er zaten echt behoorlijk wat krassen, maar nog niet helemaal hoe ik het wil hebben. Komt later nog wel een keer. Ik ben altijd zo voorzichtig dat er in elk geval geen nieuwe krassen meer bijkomen.
Tot slot weer beschermd met Fusso Coat. Nog steeds geen vlekken en geen andere problemen.
Morgen misschien verder met het dak of de andere kant van de auto.