• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70R '98 Saffron

Het was alweer bijna een jaar geleden dat er iemand tegen mijn auto was gebotst… Vrijdagochtend kwam ik erachter dat er iemand langs mijn auto was geschaafd, en de dader lag natuurlijk op het kerkhof. Een buurvrouw had woensdagnacht rond 24:00 uur geschreeuw/gevloek gehoord, en zag een fietser wegrijden. Kan bijna niet anders dan dat de dader is geweest, want er zitten rubberstrepen net onder de ruit (van een handvat), en schaafplekken en deuken op de lagere delen. Ik ben er echt helemaal klaar mee…
 

Bijlagen

  • IMG_3845.jpeg
    IMG_3845.jpeg
    191,3 KB · Weergaven: 65
  • IMG_3847.jpeg
    IMG_3847.jpeg
    146,4 KB · Weergaven: 63
  • IMG_3848.jpeg
    IMG_3848.jpeg
    161,5 KB · Weergaven: 62
  • IMG_3849.jpeg
    IMG_3849.jpeg
    184,6 KB · Weergaven: 60
  • IMG_3850.jpeg
    IMG_3850.jpeg
    128,8 KB · Weergaven: 58
  • IMG_3851.jpeg
    IMG_3851.jpeg
    223,2 KB · Weergaven: 60
  • IMG_3852.jpeg
    IMG_3852.jpeg
    164,7 KB · Weergaven: 64
Wat vreselijk naar, zo blijf je bezig. Dat je het in je hoofd haalt door te fietsen begrijp ik echt niet, maar zo zijn er helaas velen. Zal een dronkenlap zijn geweest?

Zou je buurvrouw wellicht een verklaring willen afleggen? Maakt denk ik goede kans voor vergoeding via het waarborgfonds motorvoertuigen in aanmerking te komen.
 
Tsjonge jonge jonge, wat balen zeg. Dit is vaak een lastig verhaal met verzekering… hopen dat het net zo mooi hersteld word als de bumper een tijdje terug.
 
Pffff wat een pech zeg, inderdaad om gek van te worden dit grrrrr :(.
Hopelijk kan je inderdaad via het waarborgfonds deze schade laten herstellen (met je buurvrouw als getuige).
 
Omg dat is echt dikke pech hebben!
Tijd voor een camera bij huis en een dashcam in de auto met parkeerstand. Dan heb je de dader waarschijnlijk toch op beeld.
 
Omg dat is echt dikke pech hebben!
Tijd voor een camera bij huis en een dashcam in de auto met parkeerstand. Dan heb je de dader waarschijnlijk toch op beeld.
Ja dat wel, maar dan? Heb je dan 100%, herkenning? En dan nog, ik denk niet dat je er veel mee haalt in zulke situaties. Enige is dat je tegen de verzekering kan zeggen dat je het op beeld hebt.
 
Ja dat wel, maar dan? Heb je dan 100%, herkenning? En dan nog, ik denk niet dat je er veel mee haalt in zulke situaties. Enige is dat je tegen de verzekering kan zeggen dat je het op beeld hebt.

Eens hoor. Mijn vorige auto had overal camera’s en ik waande mij daarmee ook relatief ‘veilig’. Echter de keer dat iemand zijn deur er tegenaan smeet en ik een deuk had ter grote van een tennisbal, had ik er helemaal niets aan. Nét buiten beeld. Nu sowieso mosterd na de maaltijd.
 
Waarborgfonds is is alleen voor schade aangericht (moet duidelijk aantoonbaar zijn), door verzekerde voertuigen. Ik heb een soortgelijk geval gehad met mijn Volvo, €900 schade door een fietser of dronken voetganger. Kwam dus uit m'n eigen zak.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Waarborgfonds is is alleen voor schade aangericht (moet duidelijk aantoonbaar zijn), door verzekerde voertuigen. Ik heb een soortgelijk geval gehad met mijn Volvo, €900 schade door een fietser of dronken voetganger. Kwam dus uit m'n eigen zak.
Je hebt gelijk, inderdaad alleen schade veroorzaakt door motorvoertuigen (verzekerd of niet, maakt niet uit, zie https://waarborgfonds.vereende.nl/docs/default-source/downloads/wbf_brochure_0518.pdf?sfvrsn=3b8654ee_2). Maakt het des te zuurder.
 
Omg dat is echt dikke pech hebben!
Tijd voor een camera bij huis en een dashcam in de auto met parkeerstand. Dan heb je de dader waarschijnlijk toch op beeld.
Dashcam is inderdaad een optie. De auto staat niet voor ons huis, maar expres in een rustigere/bredere straat, waar de kans op dit soort ellende kleiner is. Zal je altijd zien.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Waarborgfonds is is alleen voor schade aangericht (moet duidelijk aantoonbaar zijn), door verzekerde voertuigen. Ik heb een soortgelijk geval gehad met mijn Volvo, €900 schade door een fietser of dronken voetganger. Kwam dus uit m'n eigen zak.
Oh, dat is lekker dan. Ik ga vanmiddag nog wel aangifte doen en deze week een rondje door de buurt maken.
 
Gaan ze niet vervelend doen i.v.m. camerabeelden en de zogenaamde "privacy"?

Zwaar klote dat een ander opnieuw zo omgaat met jouw gewaardeerde spullen...
Als ik de schade zo zie, lijkt het mij wel relatief goed(koop) op te lossen.
De grootste veeg op de deurlijst lijkt mij het meest risicovol om te polijsten (eventueel eerst wat schuren). Voor een 50 euro ongeveer heb je de deuk eruit en zie je niets meer van als het goed gedaan wordt.

Als er wat gelakt dient te worden, ben je verder van huis, zeker met jouw kleur, dat geeft ongetwijfeld kleurverschil bij het rechtaf lakken van een paneel.

Het blijft natuurlijk een onvoorziene uitgave die makkelijk had kunnen vermeden zijn...