• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voor het eerst polijsten

@OlavP Ik heb zelf ook een Scirocco (mooie kleur heb jij zeg!) die ik zelf ook wil gaan polijsten, daarom ben ik benieuwd hoeveel delen je met een kleine pad moet doen, of dat je bijna alles met een grote pad kan doen. Dit ivm aanschaf van eigen polijstmachine (Rupes). Ik hoor het graag van je :)

Sorry voor mijn late reactieo_O. Ik denk dat ik haast de hele Scirocco wel met de standaard DAP pad kan doen op de rand onder kofferklap en de bumper na. Toch bestel ik voor de zekerheid de kleine pads er bij. Als ik mijn auto binnenkort gepolijst is zal ik het laten weten + een aantal foto's van het resultaat:). (Btw mooie bak;), is die zwart of grijs?)

Iedereen bedankt voor de tips!
 
  • Leuk
Reactions: pwillemske
Geen van beide ;) Het heet Dark Maroon Black, in de schaduw is ie grijs maar zodra de zon er op staat (of andere lichtbron) heeft het een bruine tint. Ik ga 31 maart naar de Dap Clinic, dus hoop daar een machine te scoren. Wat voor blok ligt er bij jou in?? (gewoon uit interesse)
 
Sorry voor mijn late reactieo_O. Ik denk dat ik haast de hele Scirocco wel met de standaard DAP pad kan doen op de rand onder kofferklap en de bumper na. Toch bestel ik voor de zekerheid de kleine pads er bij. ...

Ik gok dat je direct om de buitenspiegels ook niet overal bij komt met de machine, ook niet met een kleinere backing plate en kleinere pads (de machine zelf zit soms ook in de weg). Nu kun je natuurlijk handpads voor zulke lastige hoekjes bestellen, je kunt ook de pad even van de machine trekken en gewoon met de pad in de hand die lastige hoekjes doen. Overigens zou ik geen grof polijstmiddel met de hand gebruiken: de volgende stappen om de lak na een grove polijststap weer helemaal strak te trekken, vragen wel heel veel handmatige bewegingen (oftewel niet te doen). Dus middelgrof en fijn polijstmiddel kun je prima met de hand verwerken, kost alleen meer tijd en inspanning dan een machine.
 
Geen van beide ;) Het heet Dark Maroon Black, in de schaduw is ie grijs maar zodra de zon er op staat (of andere lichtbron) heeft het een bruine tint. Ik ga 31 maart naar de Dap Clinic, dus hoop daar een machine te scoren. Wat voor blok ligt er bij jou in?? (gewoon uit interesse)

1.4 TSI 122 Pk, helaas de sloomste versie, maar deze is wel het meest makkelijk om te verzekeren (Ben namelijk nog redelijk jong). Toch gaat deze versie nog redelijk vooruit (9,7 sec 0-100).

Ik gok dat je direct om de buitenspiegels ook niet overal bij komt met de machine, ook niet met een kleinere backing plate en kleinere pads (de machine zelf zit soms ook in de weg). Nu kun je natuurlijk handpads voor zulke lastige hoekjes bestellen, je kunt ook de pad even van de machine trekken en gewoon met de pad in de hand die lastige hoekjes doen. Overigens zou ik geen grof polijstmiddel met de hand gebruiken: de volgende stappen om de lak na een grove polijststap weer helemaal strak te trekken, vragen wel heel veel handmatige bewegingen (oftewel niet te doen). Dus middelgrof en fijn polijstmiddel kun je prima met de hand verwerken, kost alleen meer tijd en inspanning dan een machine.

Bedankt voor de tip! Had daar eigenlijk nog niet stil bij gestaan.
 
1.4 TSI 122 Pk, helaas de sloomste versie, maar deze is wel het meest makkelijk om te verzekeren (Ben namelijk nog redelijk jong). Toch gaat deze versie nog redelijk vooruit (9,7 sec 0-100).



Bedankt voor de tip! Had daar eigenlijk nog niet stil bij gestaan.

Ik heb zelf niet in de 122pk versie gereden, wel in de 160 en die viel echt niet tegen qua power. Echter liep de motor niet soepel stationair en door de te hoge prijs heb ik ‘m laten staan. Nu heb ik een 2.0 200pk en dat is echt genieten! Ik ben 18 maar had totaal geen problemen met verzekeren (wel WA+ gedaan omdat All Risk gewoon ruim het dubbele was...) Je hebt ook wel leuke wielen eronder liggen (geen origineel vw neem ik aan??
 
Ik vind alles tegenvallen onder de 300pk qua power :yum

Nee hoor geintje!

Ik heb de 122pk in onze daily liggen... echt sloom is het ook weer niet. En dat is nog een zwaardere auto ook. Ik vind dat dr motor de auto goed kan hebben.

Sowieso hele leuke autootjes de Scirocco’s!
 
  • Leuk
Reactions: pwillemske
@Zluytr

Ik kan daar ook wel inkomen, voor mij moet auto toch ook wel flinke paarden hebben onder de kap.
Rij-beleving heel anders, echt heel anders en dan praat ik over boven de 250 pk:).

Vind scirocco's absoluut ook hele toffe wagens, design bevalt me erg.
Leuke upgrades aan exterieur mogelijk ook.
Wat betreft je motor is gewoon prima toch ,je bent nog jong ook, volgende wagen altijd mogelijkheid iets meer vermogen te nemen.
Lekker van genieten want lang niet iedereen krijgt, vroeg of laat de kans zon toffe wagen te bezitten.

Berg pk kost vaak ook meer geld qua onderhoud.
 
  • Leuk
Reactions: pwillemske