• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen: Joep

Joep

Detailing trainee
1 mrt 2009
11
47
Hallo,

ik ben Joep en ik rijd met een Golf en een Caddy,
deze poets ik met een Kärcher HDS 895 heetwater reiniger.
Als shampoo gebruik ik de bijgeleverde RM 81 autoshampoo van Kärcher.
Op zich maakt deze in combinatie met warm water van 60 -70 º de auto's goed schoon.

Omdat het altijd beter kan kijk ik hier op het forum rond.


groet,

Joep
 
Welkom!
Er valt nog een hoop te leren voor je als ik je manier van autowassen zo lees ;) Poetsen is overigens niet gelijk aan wassen.
 
Welkom..


Iemand een pool starten van hoe lang het duurt eer hij zijn waswijze aanpast? ]d~^ ]d~^
 
welkom joep

goed veel lezen,en zeker je werkwyze aanpassen wat autowassen en poetsen betreft
:sob:
 
Welkom Joep.
Kijk bij de how to's voor de betere manieren voor het wassen en detailen van een auto. Alles staat daar zeer duidelijk uitgelegd. Veel succes!
 
Joep zei:

Niemand wast hier zijn auto met een hogedruk reiniger, althans niet direct en al helemaal niet met de shampoo die er bij hoort. Het enige waar de HD voor gebruikt wordt is om te foamen en later af te spuiten (vanaf afstand). De shampoo van Karcher is denk ik tenminste, niet de meest zachte voor je lak, deze is bedoeld om in combinatie met de HD de auto schoon te krijgen.

Een veel veiligere methode is de 2 emmer methode (en een goede shampoo!), gewoon met het handje. :ja
 
Om te beginnen spuit ik hem af met water van 60 -70 graden, en een druk van 60 bar
Het grootste vuil verdwijnt dan.
vervolgens spuit ik hem in met de shampoo en water in de verhouding zoals door fabrikant is opgegeven. Dit gebeurt mnet een simpele plantenspuit.
Vervolgens wordt de auto gewassen met een spons, en afgespoten met koud water en lagere druk.

Na twee jaar op deze manier heeft nog steeds geen krassen opgeleverd.
 
Joep zei:
Vervolgens wordt de auto gewassen met een spons, en afgespoten met koud water en lagere druk.

Na twee jaar op deze manier heeft nog steeds geen krassen opgeleverd.

Daar wil ik wel een weddenschapje op afsluiten... :D

Begrijp ons niet verkeerd Joep maar dit is niet de manier waarop je je auto kras vrij houdt, voor zover dit uberhaupt kan. Als jij denkt dat dit dé manier is om je auto te wassen moet je dat natuurlijk zo blijven doen. Lees de diverse topics op dit forum eens door en misschien verander je nog wel van gedachte.. ;)

Succes ermee in ieder geval!
 
Xizer zei:
Daar wil ik wel een weddenschapje op afsluiten... :D

+1 :ja Zet de brinkmann er op en voilá, swirl city 8o
Het "probleem" is vaak dat je het niet ziet omdat je niet weet waar je op moet letten, dat hebben we allemaal gehad. Nu is het een soort "ziekte" geworden, ik kan niet naar een auto kijken zonder eerst te kijken naar de swirls of hologrammen :weetniet Vaak zie ik eerst de swirls e.d. voordat ik naar de rest van de auto kijk. :-"
 
Krassen zie ik maar al te goed, kijk eens in een showroom bij een garage onder tl verlichting, of buiten.

Ik ben op mijn 16 bij een autospuiter gaan werken, en weet wel wat ik zie als ik naar een lak kijk.
Later ben ik bij een dealer gaan werken in de carrosserie gaan werken waar ik ook auto's gepoetst heb na schade herstel.

Nieuwe auto's werden ontvet met heet water en petroleum waarna ze in de was werden gezet.

Auto's wassen gebeurde daar altijd met de HD reiniger en warm water en een shampoo, afspoelen - afzemen klaar.

De meeste mensen die ik ken in de garagewereld wassen die manier hun auto.

Onderschat de combinatie van warm water en veel water en een druk van 80 -90 bar niet, dit haalt heel veel troep van je auto af.

Vervolgens spuit ik de shampo egaal over de auto en geef hem de tijd om in te werken. Daarna afspoelen en afdrogen.

ik ga wel een washandschoen gebruiken in plaats van een spons, en deze uitspoelen in een aparte emmer.
 
Joep zei:
Onderschat de combinatie van warm water en veel water en een druk van 80 -90 bar niet, dit haalt heel veel troep van je auto af.

Hier ben ik het met je eens.. Je kunt een warm water HD niet vergelijken met een gewone. Deze haalt echt wel meer vuiligheid van de lak af.
Als je jezelf nu een foamlans aankoopt en hierbovenop nog eens de 2 emmer methode gebruikt ,dan zit je helemaal goed.
 
Joep zei:
Krassen zie ik maar al te goed, kijk eens in een showroom bij een garage onder tl verlichting, of buiten.

Dat is dus iets waar de meeste van ons de kriebels van krijgen, waaronder ik ;)