• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen+ meteen een aantal vragen

Skyline737

Detailing rookie
10 mrt 2011
44
0
Hallo iedereen,

Hier meld zich weer een nieuwe beginnende detailer! Leuk forum waar ik al veel van heb geleerd is dit zeg! Ik stel me hier even voor en heb gelijk ook wat vragen, dat kan vast wel in één bericht op deze plek? :-b

Ik ben Nick, 18 jaar oud en al jaren bezig met het schoon maken en bijhouden van auto’s. Ook help ik mensen met de aankoop van een nieuwe of gebruikte auto. Beide erg leuke bezigheden!

Omdat er binnenkort ook hier thuis twee gloednieuwe auto’s voor de deur komen te staan, wilde ik toch wat professionele spullen kopen om deze auto’s goed bij te houden. Met de spullen van carclean moet dat natuurlijk helemaal goed komen en maak je het jezelf wat makkelijker qua bijhouden van de auto’s.

Vanaf volgende week maandag staat hier een nieuwe Suzuki Swift Exclusive 5-deurs voor de deur in de kleur Cool white Pearl. Dit is een metallic witte lak. :party:
Tevens is de bestelling voor een Audi A4 avant Proline S ook al bijna gemaakt. Welke kleur dit gaat worden is nog niet besloten, maar het wordt sowieso een donkere parel/metallic lak. Voordat die hier voor de deur staat zijn we dus nog wel zo’n 5 maanden verder. :(

Ik heb al een bestelling gedaan die inmiddels ook al binnen heb, maar over de tweede bestelling heb ik nog een aantal vragen.

Wat ik al heb:
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
Mothers Wax - Wheel Brush
Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator (2x)
Cobra - Blue All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm (2x)
Rain-X - Rain-X - 200ml
Poorboys World - Microfiber Applicator (2x)
Valet Pro - Bilberry Safe Wheel Cleaner - 1000ml
WheelWax - WheelWax - 256gr
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml
Dodo Juice - Rainforest Rub wax panel pot - 30ml

Wat ik nu wil gaan bestellen:
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator (3x)
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing - 473ml
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml
Poorboys World - Trim Restorer - 473ml


Ik had hier nog wat vragen over. Zijn de pads die ik op mijn lijstje heb staan goed voor deze producten en voor handmatig gebruik? Of raden jullie dan andere pads aan en welke dan?
Zijn deze spullen geschikt voor zowel een metallic witte en metallic/parel donkere lak?

Eventuele andere opmerkingen, vragen en tips zijn natuurlijk altijd welkom! :eek:)
 
Welkom hier op dit leerzame forum

Ik kan je nog niet heel veel op weg helpen omdat ik hier ook nog niet zo lang rond huppel.
Er zullen straks wel mensen reageren die daar meer verstand van hebben.
Wat ik wel weet is dat de Natty's paste wax er in 2 verschillende types is.
Er is een variant voor donkere (Blue) en een variant voor lichte laktypes.
 
Ik mis alleen nog de stap tussen de klei en de Poorboys World - EXP pure sealant.:-b
Zoals bijvoorbeeld Poorboy World White Diamond (lichte kleuren) en de Poorboys World Black Hole( voor de zwarte, rode en donkere kleuren)
Gebruik de glaze vóór het aanbrengen van je favoriete sealant en/of wax.
Deze laatste stap sluit de fillers op en houdt de lak mooi tot de volgende detail-beurt.
Als je auto zwaardere swirls en krasjes heeft, gebruik dan eerst Poorboy’s swirl removers (SSR serie) of een andere polijstmiddel om de lak te perfectioneren bijvoorbeeld met de Monello Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator.
Daarna White Diamond aanbrengen om de glans te verhogen .
Tenslotte verzegelen met Poorboy’s World EX-P Sealant en/of Natty’s Paste Wax.

Gr Jos
 
De Monello pads Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicatoris niets mis deze zijn goed voor het aanbrengen van wax, sealant en glaze.
 
Hallo daar, welkom hier...

18 jaar, dacht dat ik er met mijn 20 jaar vroeg bij was ;) haha

Even alles op een rijtje zetten:
1 wassen = compleet, zou alleen misschien een tweede washmitt aanschaffen voor de onderste delen van de bumpers en voor de velgen banden, je hebt dan wel een wheel brush maar deze komt alsnog niet overal bij en dan is een washmitt wel zo handig. Bij de Action hebben ze washmitts voor minder dan 1€. Zo blijft je Meguiars washmitt goed.
2. kleien = zeker een aanrader!
3 Polish = Je kan bijvoorbeeld SSR1 kopen van PB. Deze is met een oranje of witte pad van monello goed met de hand aan te brengen en verminder je swirls. Wil je het echt goed gaan doen, dan moet je doorsparen voor een DAP en dan kan je pas echt polijsten.
4. Glaze = zoals eerder genoemd, PB black hole en white diamond. DOEN! je ziet echt verschil. Het voed de lak en ziet er weer strak uit. Aanbrengen met een foam pad of met een rode pad van monello (ik zou voor de monello pad gaan...)
5. Wax en sealant = prima
6. Onderhoud = je kan nog een glasdoek kopen van PB. Deze kost maar 4 euro ofzo, en levert een mooi resultaat met je glasreiniger.

Verder weet ik 1 ding heel zeker, met maar 5 microvezeldoeken ga je echt te kort komen. Op kleinere auto's dan de Swift en A4 gebruik ik al 2 doeken per stap. Doeken heb je nooit genoeg. Neem er nog maar 3 bij ;)

Verder ziet het er netjes uit! :D
 
Bedankt voor de reacties tot zover!

Een Glaze, ok. Weer wat geleerd! PB White Diamond gaat er nog bij en Black Hole tegen die tijd ook.
De pads zijn goed dus of de rode pad van monello. Dat bekijk ik nog even.

De klei bestel ik meteen, maar de auto is gloednieuw, dus ik bekijk van te voren of dit wel echt nodig is.
Ik had natuurlijk wel al begrepen dat ook nieuwe auto's al sterk vervuild kunnen zijn en gekleid dienen te worden. Dat zie ik dus bij de eerste detailbeurt wel.

Ook verwacht ik geen swirls op een nieuwe auto, maar ook dat is te betwijfelen. PB SSR bestel ik nog maar even niet.

Oja, de auto wordt afgeleverd met een Waxoyl behandeling. :! Schrik niet, er is niks voor betaald en ik wilde het eigenlijk ook niet. Maar omdat we de verkoper persoonlijk kennen wilde hij dit wel doen. Hiermee haalde hij ook weer een bepaald target, dus ok.... Ben er zelf dus niet echt over te spreken, maar ik zie wel wat de standtijd is. Hij weet dat ik zelf ook auto's onder handen neem, dus hij mag me natuurlijk niet teleurstellen! :klap :D

Ik neem aan dat ik na de eerste wasbeurt gewoon met mijn eigen stappen van voor af aan kan beginnen? Of is die waxoyl een proleem?

Edit: Oja, is het echt nodig om na de sealant ook nog een wax aan te brengen? Ik heb wel Natty's op m'n lijstje staan. Wat ik er zo van gelezen heb is dat de een het wel doet maar de ander weer niet. Wat is wijsheid?
 
Welkom hier :)


Skyline737 zei:
Oja, de auto wordt afgeleverd met een Waxoyl behandeling. :! Schrik niet, er is niks voor betaald en ik wilde het eigenlijk ook niet. Maar omdat we de verkoper persoonlijk kennen wilde hij dit wel doen. Hiermee haalde hij ook weer een bepaald target, dus ok.... Ben er zelf dus niet echt over te spreken, maar ik zie wel wat de standtijd is. Hij weet dat ik zelf ook auto's onder handen neem, dus hij mag me natuurlijk niet teleurstellen! :klap :D

mn ouders krijgen over 2.5 week dezelfde auto alleen in t zwart , ook met zon behandeling , en ik dacht er pcies t zelfde over als jij . maar idd we zien wel hoelang t blijft zitten .
anders gaat gewoon een keer de dap eroverheen :p
 
Zo, laat in de middag even langs geweest bij de dealer! Ik wilde de auto toch al eventjes zien natuurlijk!

De Swift staat inmiddels al binnen voor de 0-beurt etc. Toen ik aankwam was net tien minuten geleden het plastic eraf gehaald. De auto is nog redelijk vervuild, maar staat er toch al redelijk netjes bij:

sl371585.jpg


sl371586.jpg


sl371587.jpg


sl371584.jpg



Er komen nog een aantal assesoires op (RVS instaplijsten, console trim, velours mattenset etc.) die nu nog niet gemonteerd zijn. Die zitten er wel op bij aflevering.

Helemaal blij! De kleur vind ik super! Maandag om 11.00 uur de afspraak staan voor aflevering. Ik kan niet wachten! :heart_eyes:


Edit: Ik heb nog niet zo veel ervaring met het plaatsen van foto's. De volgende keer worden ze wat kleiner... :schaam
 
Welkom buurman,

QUOTE
Oja, is het echt nodig om na de sealant ook nog een wax aan te brengen? Ik heb wel Natty's op m'n lijstje staan. Wat ik er zo van gelezen heb is dat de een het wel doet maar de ander weer niet. Wat is wijsheid?
UNQUOTE

Een Sealant is vaak een sterkere bescherming van de lak en voldoet prima.
Veel detailers toppen de Sealant met een Wax, omdat dit de glans verhoogd en soms zelfs diepte aan de lak geeft.
< Wax na Sealant is dus niet noodzakelijk >.
 
Bedankt voor de reacties weer!

Aficior zei:
Welkom buurman,

QUOTE
Oja, is het echt nodig om na de sealant ook nog een wax aan te brengen? Ik heb wel Natty's op m'n lijstje staan. Wat ik er zo van gelezen heb is dat de een het wel doet maar de ander weer niet. Wat is wijsheid?
UNQUOTE

Een Sealant is vaak een sterkere bescherming van de lak en voldoet prima.
Veel detailers toppen de Sealant met een Wax, omdat dit de glans verhoogd en soms zelfs diepte aan de lak geeft.
< Wax na Sealant is dus niet noodzakelijk >.

Ok, duidelijk. Wax bestel ik toch wel mee. Zo duur is het nou ook weer niet... 8d

Lijstje is aangepast. Zo ziet ie er nu uit:

Cobra - Blue All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm (2x)
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator (3x)
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing - 473ml
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml
Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
Poorboys World - White Diamond - 473ml

Zo helemaal compleet denk ik. Kan ik weer een aardig tijdje mee vooruit denk ik zo!
Nog twee nachtjes slapen en dan de auto ophalen! Moeilijk hoor dat wachten...

Ik had de vraag al gesteld, maar nog geen antwoord, dus ik stel m nog maar even een keertje. w^^w
Na een aantal weken zal ik de auto voor het eerst goed wassen en drogen. Daarna eventueel kleien indien nodig. Daarna White Diamond, EXP aanbrengen en eventueel toppen met de Wax.

MAAR kan ik na een aantal weken gewoon de bovengenoemde producten over de waxoyl aanbrengen? Kan die waxoyl dus geen kwaad dan?
 
Hierbij de foto's van de aflevering!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

sl371607.jpg


sl371623.jpg



Ik ben ook erg blij met de console trim (aluminiumkleurige inleg)! Is net even dat beetje extra voor het interieur... :-b

sl371628.jpg



Nieuwe lijstje van de week bestellen wanneer alles op voorraad is! :)_[]
 
hey,welkom hier (beter laat dan niet reageren zou ik zeggen)
heb zelf al ondervonden dat kleien altijd kan hoor ,is beter om op voort te gaan!
groeten grandscenicman.