• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Corsablok

Detailing guru
28 apr 2020
374
108
Goedenavond,

Ik kijk al een lange tijd hier mee, maar nu werd het toch eens tijd om lid te worden:p.
Ik heb een Corsa C te onderhouden. Hiervoor gebruik ik al enige tijd de producten van Meguiars, Poorboys, Monello en Sonax. Verder ben ik al in bezit van de Monello Foamlance, Emmers en grit-guards, stoomreiniger (eenvoudig dingetje) en wat doeken en mitts (monello). Soms twijfel ik wel over het aanschaffen van een poets/polijstmachine, dit zal dan enkel zijn om de paint-cleaner, polish en wax aan te brengen.... Zal een machine een toegevoegde waarde?? zijn, aangezien ik niet doe polijsten.

Alvast bedankt en fijne avond nog:sun:

Welkom op het forum.
Laten we eerst even duidelijk krijgen wat je bedoelt met een "polish". Als het goed is praten we dan over een polijstmiddel. Maar sommige merken, zoals bijvoorbeeld Meguiar's, gebruiken de term polish voor producten die we hier eigenlijk eerder een glaze zouden noemen. Een polijstmiddel breng je niet aan, maar werk je eerder in. Hiermee ben je in feite licht aan het schuren. Dat is dus niet alleen maar aanbrengen.
Ik denk dat je met een polish dus een glaze bedoelt en in dat geval zal een machine dus niet veel toegevoegde waarde hebben. Een paintcleaner, een glaze en een wax kun je prima handmatig verwerken omdat je geen schurende of slijpende werking hebt.

Welkom op het forum.
Laten we eerst even duidelijk krijgen wat je bedoelt met een "polish". Als het goed is praten we dan over een polijstmiddel. Maar sommige merken, zoals bijvoorbeeld Meguiar's, gebruiken de term polish voor producten die we hier eigenlijk eerder een glaze zouden noemen. Een polijstmiddel breng je niet aan, maar werk je eerder in. Hiermee ben je in feite licht aan het schuren. Dat is dus niet alleen maar aanbrengen.
Ik denk dat je met een polish dus een glaze bedoelt en in dat geval zal een machine dus niet veel toegevoegde waarde hebben. Een paintcleaner, een glaze en een wax kun je prima handmatig verwerken omdat je geen schurende of slijpende werking hebt.

Ja, ik bedoel inderdaad ook een glaze, zoals de Poorboys White Diamond en deze. voor deze stap gebruik ik altijd professional polish (en kleien natuurlijk)

Oh, het zou met een machine best wel wat sneller gaan dan met de hand. Daar zou ik persoonlijk niet alleen een machine voor aanschaffen (maar ieder zijn ding). Als ik toch een machine aan zou schaffen dan zou ik die ook gaan gebruiken om te polijsten en niet alleen om een glaze en een wax aan te brengen. ;)

• Leuk
Reacties: Corsablok
Oh, het zou met een machine best wel wat sneller gaan dan met de hand. Daar zou ik persoonlijk niet alleen een machine voor aanschaffen (maar ieder zijn ding). Als ik toch een machine aan zou schaffen dan zou ik die ook gaan gebruiken om te polijsten en niet alleen om een glaze en een wax aan te brengen. ;)

Dat klopt. Met een paint-cleaner hoef je geen druk uit te oefenen of wel?