Zoals in de voorstelronde aangegeven, na lang twijfelen, het poetsen naar een nieuw niveau getild met de aanschaf van een DAP900 V3 Powerpack. Wat ben ik blij dat ik deze keus gemaakt heb, machinaal bereik ik nu al gemakkelijker en vooral beter resultaat. Toen ik de boel binnen kreeg ben ik direct gaan testen op mijn eigen motorkap (op dat moment een donkerpaarse Fiat Stilo 2.4 Abarth) om de feeling te krijgen. Door het enthousiasme helaas vergeten foto's te maken.
Een week later direct begonnen aan een voorzichtige exterior detail van de Fiat 500 van mijn vriendin. De auto werd al met de hand gewassen, gedroogd en gewaxt. Door een leaseverleden, voordat wij de auto kochten, zat de lak echter vol met swirls en krasjes. Ik heb de auto nu in één dag proberen te doen (zaterdag), maar merk nu al dat ik qua tijdsbestek (en dit is nog een klein wagentje!) beter de avond van tevoren al voorbereidend werk kan doen. Gelukkig bij het kleien en wassen hulp gehad van mijn broertje, wat enorm veel tijd heeft gescheeld.
Uiteraard uit enthousiasme wederom de 'voor' foto vergeten.
Wassen:
(op de een of andere manier eet dit model velgen stoepranden..
)
Kleien:
Polijsten & Waxen:
Overig:
Voor de volgende keer?
Ik ben zeer tevreden met het resultaat voor een eerste machinale detail! De lak is een stuk strakker en de kleur is vooral een stuk dieper geworden. Er zijn echter wel een aantal dingen waar ik gaandeweg tegenaan liep, deze neem ik mee bij een volgend detail:
Een week later direct begonnen aan een voorzichtige exterior detail van de Fiat 500 van mijn vriendin. De auto werd al met de hand gewassen, gedroogd en gewaxt. Door een leaseverleden, voordat wij de auto kochten, zat de lak echter vol met swirls en krasjes. Ik heb de auto nu in één dag proberen te doen (zaterdag), maar merk nu al dat ik qua tijdsbestek (en dit is nog een klein wagentje!) beter de avond van tevoren al voorbereidend werk kan doen. Gelukkig bij het kleien en wassen hulp gehad van mijn broertje, wat enorm veel tijd heeft gescheeld.
Uiteraard uit enthousiasme wederom de 'voor' foto vergeten.
Wassen:
- Afspuiten/Aktief schuim met HD in de plaatselijke wasbox (er is inmiddels een Kärcher HD met Kärcher foam opzet)
- 2-emmer methode i.c.m. Meguiar's Gold Class Shampoo en microfiber mitt
- Poorboys APC 1:10 i.c.m. detail kwast voor sponningen en rubbers
- Monello non-ferro met velgenborstel voor de velgen
(op de een of andere manier eet dit model velgen stoepranden..
Kleien:
- Monello Dolce verde klei
- Dodo juice born slippy
Polijsten & Waxen:
- DAP900 excentrische polijstmachine
- Diepere krassen en plekken aangepakt met Veloce op geel
- Verder swirls aangepakt met Mezzo op oranje en Finale op wit
- 3M tape
- MF doeken
- Poorboys Spray and Wipe
- Turtle Wax Perfect Finish Wax
Overig:
- Ruiten met 'simpele' ruitenreiniger
- Binnenkant vlug doorgezogen
Voor de volgende keer?
Ik ben zeer tevreden met het resultaat voor een eerste machinale detail! De lak is een stuk strakker en de kleur is vooral een stuk dieper geworden. Er zijn echter wel een aantal dingen waar ik gaandeweg tegenaan liep, deze neem ik mee bij een volgend detail:
- Bandenpoets
- Chromen delen meer aandacht schenken
- Motorruimte
- Velgen waxen
- Interieur
- Uitlaat oppoetsen
- MEER STAP-VOOR-STAP EN DUIDELIJKERE FOTO'S