• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vraag over droogdoek...

Skip

Detailing addict
3 nov 2008
69
52
Ik zit er over te denken om een droogdoek aan te schaffen. Alleen vraag ik mij af, of deze doeken ook uit te wringen zijn...
Als ik nu, met mijn goedkope zeempje, afdroog, Kan ik hem gewoon uit wringen.....30 a 40 keer per droogbeurt......hahahaha:-b
Maar als zo een droogdoek verzadigd is, dan is ie ook gewoon uit te wringen en er verder mee te drogen?
En welke is dan "de beste"?

Vrgr, Skip.
 
Noppe, eens verzadigd is het afgelopen met afdrogen. Zelf heb ik die van Meguiars en die van poorboys. Verkies de Poorboys omdat deze nog nooit volledig verzadigd raakte na een ganse wagen afgedroogd te hebben, zelfde kan ik niet zeggen van de Meg's doek. Tweede Poorboysdoek staat op mijn verlanglijstje.
 
De Cobra Guzzler ook trouwens..

Maar met de Miracle Dryer hoef je niet uit te wringen..Zelf een niet gewaxte wagen is droog te krijgen..:)^
 
En zo leert een mens weer wat bij se! En zijn die doeken na het uitwringen weer als volwaardig afdroogdoek te beschouwen, m.a.w. laten ze geen natte strepen na?
 
De Guzzler toch wel lichtjes..Je krijgt geen streeploze oppervlakken (eens uitgewrongen),meestal vergt het dan een 2de beweging. Dan heb ik het over de gewone Guzzler.

Heb ook de Guzzler HD ,dat lijkt een beetje op een zeem maar heeft toch de waffle weave structuur..Deze is wat klein maar geweldig om te "drukkend" drogen.
Genoeg om zonder uit te wringen mijn wagen te doen..(Heb wel maar een kleine auto).

Maar ik moet zeggen dat ik ook overtuigd was van de Poorboys doek ,maar nu toch sneller grijp naar de Miracle Dryer (ik heb de cobra versie).

Mijn favoriete droogdoek volgorde :ja
-Miracle Dryer (Cobra)
-Guzzler HD
-Poorboys
-Guzzler normaal
 
Niet alleen de droogdoek is belangrijk, ook de manier waarop je je auto afspoelt! Wanneer je de auto gewoon met de sproeikop op een tuinslang of een hoge druk spuit doet afspuiten blijft er erg veel water op de auto liggen. Probeer eens de sproeikop van de tuinslang af te halen en vervolgens met de zachte waterstraal de auto volledig af te spoelen. Je zal zien dat er veel minder water op de auto blijft liggen en de auto veel sneller droog is!!
 
Is de miracle dryer van CG meer te leveren.
Kom niet meer tegen in de webshop, maar wel bij andere.
Dit was toch een goede doek voor €17,50.
 
Gepost zaterdag 15 November

Tim zei:
Miracle Dryers komen bij ons wel weer binnen, alleen via 20 omwegen :) Dus even geduld. ;)

Alternatieven:

De Cobra Guzzlers:

https://www.Carclean.com/zoeken?search=guzzler

Mothers Drying Towel:

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Drying_Towel_50,8x60,9cm_155300_100572

Of de Poorboy's Waffle Weave:

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Waffle_Weave_Drying_Towel_60x90cm_PB-WW_100907


Qua prijs / prestatieverhouding wint de Poorboy's doek het duidelijk!
 
hmmmmm....
Fantastich forum hier...Veel antwoorden.....
Ik denk dat ik maar voor de poorboy's ga...
Iedereen bedankt.