• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vraag: Uni Zwart volvo v50, ik gebruik meguiar's maar wat is nog beter en houdt nog langer?

jdrulez

Detailing rookie
9 nov 2013
24
0
Hallo allemaal,

Ik heb een uni zwarte Volvo V50 en gebruik altijd alle meguiars middelen, maar op het moment alleen de serie Ultimate.. hieronder de lijst die ik gebruik maar eigenlijk vraag ik me af of er nog wat beters is voor NOG MEER glans en wat ook NOG langer blijft zitten... ik lees zoveel over sealant en glaze en wax dat ik het even niet meer weet. Ik ken eigenlijk alleen maar polijsten en waxen... :confused:

Wassen met
-101703 Meguiars - Ultimate Wash & Wax - 1420ml
-100699 Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
-100090 Meguiars - Gold Class Supreme Shine Microfiber Towel

Kleien met
-100051 Meguiars - Smooth Surface Clay Kit

Polijsten met
-101271 Meguiars - Ultimate Compound - 450ml
-100663 Meguiars - G220 D/A (Dual Action) Polijstmachine V2 - 220volt

Nogmaals polijsten met
-101951 Meguiars - Ultimate Polish - 473ml
-100663 Meguiars - G220 D/A (Dual Action) Polijstmachine V2 - 220volt

Vervolgens waxen
-101953 Meguiars - Ultimate Liquid Wax - 473ml

Daarna nog spray wax
-100320 Meguiars - Ultimate Quik Detailer - 650ml

Een hele lijst, en het resultaat is onderstaande:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

alle ideeën zijn welkom, maar wel graag met toelichting zodat ik er ook van kan leren en lezen. Zelf leek mij de Poor boys wel wat EX-P of natty's blue, ik heb ook al wat adviezen van Carclean zelf gekregen, maar ik ben ook benieuwd naar gebruikers ervaringen.

HOOR HEEL GRAAG VAN JULLIE!!

groetjes, Johan
 
Hey jdrulez!
Ik ga niet direct tips geven ivm wax, sealants, lakcoating... Want hier zijn meer ervaren mensen. Ik zou een kitje zeker aanraden. En dat heeft nieks te maken met uw lak, maar met uw voor ruit... Deze kit
En nog mss iets voor uw mooi velgen? Ik gebruik PB Wheel sealant
 
Glans zit voor 99% in de voorbereiding, niet in een wax.
Verder is het maar net wat je belangrijk vindt: hard wax, soft wax, liquid wax, sealent, coating.

Maar ik zou altijd eerst opmaken wat je hebt ;)
 
+1 voor hi_sven: goede voorbereiding is in deze meer dan het halve werk. Goed polijsten. Ik lees dat je Ultimate Compound machinaal verwerkt. Voor een nog strakker resultaat zou je de Ultimate Compound kunnen nabewerken met een medium en fijn polijstmiddel zoals Poorboys World SSR2 en SSR1 pf Monello Mezzo en Finale. Daarna voorzien van een glaze zoals de Ultimate Polish die je al hebt en beschermen met de wax die je al in bezit hebt. Nu heb ik geen ervaring met de Ultimate Wax en kan dus niets zeggen hierover, zelf ben ik heel tevreden over bijv. Dodo Juice Purple Haze op zwarte/ donkere lakken.
 
De SSR serie hoef je op een Volvo niet te gaan proberen.
Die lak is daar veel te hard voor, de Monello lijn is daar veel geschikter voor.
 
@ Juffer: dit is een unilak he, niet gezegd dat die net zo hard zijn als een metallic Volvolak.
 
En waar komt die unilak vandaan dan ?

Zal het anders formuleren : bij de uni zwarte Volvo die ik heb gedaan met een DAP900 kreeg ik met de SSR geen resultaat.
 
Otto;345975 zei:
@ Juffer: dit is een unilak he, niet gezegd dat die net zo hard zijn als een metallic Volvolak.
Is wel een unikleur maar de blanke lak die erop zit is dezelfde als die gebruikt word op de metalics.
 
Dit is wat Collinite 845 doet met een zwarte V40:

volvov40024_zps2c4e4adc.jpg
 
Al bedankt voor de reacties, ik lees het forum aardig door maar toch kom ik veel dezelfde merken/soorten tegen. Ik heb onderstaande lijstje gemaakt wat ik denk te gaan aanschaffen om mijn V50 in schitterende staat te krijgen en hopelijk ook wat krasjes weg te poetsen.

Wassen:
Meguiars - Ultimate Wash & Wax - 1420ml (heb ik nog vandaar..) Denk overover om alvast een fles Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml mee te bestellen??

Kleien indien nodig:
Meguiar's - Smooth Surface Clay Kit (heb ik zelf ook nog)

Polijsten: met de 3 flessen/stappen die bij de kit zitten? Of los machine en los 1 fles?
Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack (wil ik kopen)

Wax:
Poorboys World - Black Hole - 473ml (wil ik kopen)

Sealant:
2 lagen Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml (wil ik kopen)

Als laatste erover:
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml (wil ik kopen)

Is dit nu de perfecte kit voor mijn auto? Of doe ik iets helemaal verkeerd, nogmaals ik ben niet zo thuis in de sealants en glaze wereld... Ik dacht altijd wax=wax. :)
 
Mooie producten,hier gaat het goed mee komen.

Wel enkele aanvullingen:

Zelf gebruik ik ook regelmatig de Ultimate Wash & Wax als onderhouds shampoo, prima spul met wax toevoeging. Alleen erg weinig van gebruiken want het stript anders je bestaande waxlaag.

De blackhole is een glaze en geen wax. Blackhole heeft een vullend vermogen,kleine krasjes en swirls worden hiermee verdoezeld. Altijd aftoppen met een sealent en of wax.

Zowel de EX-P en de 845 zijn toppers in standtijd en glans.

Prima kit.
 
Jeroen Merlijn;346503 zei:
Mooie producten,hier gaat het goed mee komen.

Wel enkele aanvullingen:

Zelf gebruik ik ook regelmatig de Ultimate Wash & Wax als onderhouds shampoo, prima spul met wax toevoeging. Alleen erg weinig van gebruiken want het stript anders je bestaande waxlaag.

De blackhole is een glaze en geen wax. Blackhole heeft een vullend vermogen,kleine krasjes en swirls worden hiermee verdoezeld. Altijd aftoppen met een sealent en of wax.

Zowel de EX-P en de 845 zijn toppers in standtijd en glans.

Prima kit.


Dus eigenlijk zeg je, prima rijtje alleen het moet onderstaande volgorde zijn?


Wassen:
Meguiar's - Ultimate Wash & Wax - 1420ml (heb ik nog vandaar..) Denk overover om alvast een fles Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml mee te bestellen??

Kleien indien nodig:
Meguiar's - Smooth Surface Clay Kit (heb ik zelf ook nog)

Polijsten: met de 3 flessen/stappen die bij de kit zitten? Of los machine en los 1 fles?
Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack (wil ik kopen)

Glaze:
Poorboys World - Black Hole - 473ml (wil ik kopen)

Wax:
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml (wil ik kopen)

Aftoppen met sealant:
2 lagen Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml (wil ik kopen)

En ik lees ook veel over Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml of is dit niet meer nodig na dit rijtje of uberhaupt beter dan wat er in dit rijtje staat?
En de 3 flessen bij het machine pakket, heb ik die alle 3 nodig? OF is 1 fles voldoende want dan bestel ik de machine liever los.

groetjes Johan
 
Na de glaze de sealent (hoeft niet) en aftoppen met de wax.

Of je de drie gradaties polijst middelen nodig hebt kan ik niet beoordelen vanuit mijn luie stoel. Meestal heb je aan Mezzo en finale genoeg. Allemaal afhankelijk van de staat van de lak.

De natty's is een mooie wax die je ipv de 845 kan doen. Zelf zou ik voor de 845 gaan. Beide tergelijk gebruiken is zinloos en onnodig.
 
De wash en wax kan je overslaan; als je een milde shampoo gebruikt heeft een shampoo met toegevoegde wax volgens mij weinig toegevoegde waaarde! Probeer Born to be mild of de lavare of superslick &suds eens!
Als je een DAP gaat kopen kan je beter de natty's liquid blue kopen!
De collinite 845 kan je niet mee toppen want de oplosmiddelen lossen dan de onderlaag (2x EXP) op!
Aftoppen kan niet met een sealant! een sealant top je met een carnauba wax! dus de 915 of natty's maar niet de 845!

succes!
 
Ik raak de draad kwijt, kan iemand mijn lijstje kopiëren en plakken in de juiste volgorde? collinite 845 schijnt toch super goed te wezen?
 
Wassen:
Meguiar's - Ultimate Wash & Wax - 1420ml (heb ik nog vandaar..) Denk overover om alvast een fles Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml mee te bestellen??

Kleien indien nodig:
Meguiar's - Smooth Surface Clay Kit (heb ik zelf ook nog)

Polijsten: met de 3 flessen/stappen die bij de kit zitten? Of los machine en los 1 fles?
Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack (wil ik kopen)

Glaze:
Poorboys World - Black Hole - 473ml (wil ik kopen)

Aftoppen met sealant:
2 lagen Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml (wil ik kopen)

Wax:
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml (wil ik kopen) beter nog Natty's Blue dus?
 
Natty's : meer glans, kortere standtijd
845: iets minder bling, veruit de langste standtijd in traditionele producten (coatings a la gyeon of nanolex gaan nog langer mee)