• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vragen na polijsten

Andre2001

Detailing rookie
28 jul 2021
12
5
Ik heb een vraag over hoe dit mogenlijk is,

ik heb zaterdag mijn golf 4 aan het polijsten geweest met als stappen
1. Roterend polijsten met een rupes blauwe pad met meguiars ultimate compound
2. Excentrisch met rupes blauwe pad en ultimate compound
3. Excentrische met rupes witte pad en ultimate polish

en nu heb ik nog steeds in de zon of met een inspectielamp er op blauwe vegen

nu mijn vraag wat is dit en hoe krijg ik dit weg?
D8C7B00F-6DD3-4463-9675-ED209ED3AEA9.jpeg
 
Tja, blijft wel apart dat je ná het polijsten met een D/A nog holo's hebt én dat je ze nog ziet na het gebruikt van een glaze. (Ultimate Polish is een glaze)

* Welke machines heb je gebruikt?

Als dit holo's zijn, dan zou ik een fijn polijstmiddel proberen met een finishing-pad.
 
  • Leuk
Reactions: Andre2001
Wat mij opvalt is dat je na de corrigerende stappen met Rupes blauw de stap maakt naar Rupes wit en al ben ik niet zo bekend met Ultimate polish lijkt mij die overgang te groot.
Ik zou of nog een rondje maken met een medium polijstcombinatie of anders minimaal nog een rondje Rupes geel maken met een finishing polish alvorens de Rupes wit combinatie te gebruiken.

Ik denk namelijk dat Rupes wit te zwak (pad heeft weinig bite)is om de resterende polijst “schade” van Rupes blauw weg te krijgen.
 
Tja, blijft wel apart dat je ná het polijsten met een D/A nog holo's hebt én dat je ze nog ziet na het gebruikt van een glaze. (Ultimate Polish is een glaze)

* Welke machines heb je gebruikt?

Als dit holo's zijn, dan zou ik een fijn polijstmiddel proberen met een finishing-pad.
Ik gebruik een goedkopere d/a en dat is een dino kraftpaket
 
Als je er met een doek overheen gaat, verplaatst het dan ?
Heb je de lak na het polijsten ook afgenomen met een inspectie Spray zoals Gyeon Prep / Monello Spruzzo oid ?

Lijkt mij eerder een vet/olie laagje als gevolg van teveel polijst.
Nee als ik er met een doek overheen ga verplaatst het niet want ik dacht ook al dat ik te veel polijst had gebruikt

en nee heb m erna niet afgenomen met ene inspectie spray
 
Ik denk ook micro-marring te zien en deel de mening van @Ric325i. Een ogenschijnlijk harde lak, die je met zware correctie hebt aangepakt en niet voldoende hebt afgeschaald. Rupes wit met ultimate polish is bijna een "jeweling" combi; zeker op een harde lak. Zou dus het advies van de medium combi ten harte nemen.
 
  • Leuk
Reactions: Andre2001
Zijn de stappen "klakkeloos" op grond van een vooropgesteld stappenplan gedaan?

Behalve het maken van een testspot blijft het zaak om na elke polijstronde goed af te nemen met bijvoorbeeld Prep, EX of een IPA-verdunning en met behulp van een inspectielamp het resultaat te beoordelen. Op grond hiervan je vervolgstappen bepalen en bij elke ronde weer goed het resultaat te beoordelen.

+1 voor @Ric325i Als je nog niet voldoende correctie behaalt hebt en al afschaalt naar een te lichte combi, dan kan het haast onmogelijk zijn om nog aanwezige krasjes (of hologrammen) met die te lichte combi te corrigeren.
 
Techniek is wel iets dat je kunt leren :p kijk eerst rustig een filmpje en ga daarna aan de slag. Bij twijfel stel vragen. En begin vooral rustig aan. Je kunt er steeds blanke lak afhalen. Maar erbij opzetten kost een hoop geld
 
Dan moet je gaan kijken naar een andere combi of dezelfde combi nogmaals over doen. Soms heb je 2 of 3 hits nodig om het gewenste resultaat te behalen. Of wat natuurlijk ook kan is dat de voorbereiding niet goed was. Wat gebruik je voor je de auto gaat polijsten om de auto zo zuiver mogelijk te maken?
 
  • Leuk
Reactions: Andre2001
Ik had m voor bereid door eerst te wassen met meguiars foam toen 2 emmer methode wassen met gold shampoo van meguiars en toen kleinen met meguiars klei en detailer