Ruim 6 jaar geleden besloten dat het tijd werd voor een eerste auto. Onder het motto "half werk doen we niet aan" toch wel mijn (budgettair realistische) droomauto kunnen kopen:
Ooit het leven in 1986 begonnen als een Duitse Golf 1 cabrio. Vervolgens door de vorige eigenaar naar Nederland gehaald en toen aardig aangepast:
In de loop der jaren zelf nog het een en ander aangepast:
Plaatjes bij de huidige praatjes:
Goed nieuws en slecht nieuws:
Helaas is er door iemand anders toedoen een lamp op de motorkap gevallen. Hier zit nu een kleine deuk in en wat krassen, net als op het zijscherm.
Goede nieuws is dat er een nieuwe motorkap op komt, zonder luchthapper. Hiervoor dient alleen wel het gehele intercoolertraject (wordt front mounted) aangepast te worden. Als we dan toch bezig zijn ook maar meteen de G-lader laten reviseren. Door de schade dient het een en ander opnieuw gespoten worden, dus dan ook maar meteen wat plekjes mee laten pakken. Bumpergaten worden dichtgelast en komen korte GTI-stijl bumpers op. Plan is ook om rondom nieuwe chrome sierlijsten te zetten, chrome spiegels, etc. etc. Dus iets meer terug naar de oude stijl van de eerste Golfjes.
Zo staat de auto er nu bij:
Waar het op dit forum om gaat, de poetsplannen:
Vast nog wel iets vergeten, maar dit zal dan wel t.z.t. aangevuld worden
Lenno
Ooit het leven in 1986 begonnen als een Duitse Golf 1 cabrio. Vervolgens door de vorige eigenaar naar Nederland gehaald en toen aardig aangepast:
- Corrado G60 blok + bak
- 6800 rpm chip
- 68mm pulley
- Porsche brandstofdrukregelaar (3,5 bar)
- G60 schijfremmen rondom
- Volledig RVS Simons Group A uitlaatsysteem
In de loop der jaren zelf nog het een en ander aangepast:
- Enkele grille met originele Hella koplampen (+ achterlichten)
- Blauwe stoffen interieur omgewisseld voor een zwart lederen met retro OMP stoelen
- D2 Racing volledig instelbare schroefset
- Centra type 7 velgen op laten knappen en vervolgens hoogglans verdicht
Plaatjes bij de huidige praatjes:
Goed nieuws en slecht nieuws:
Helaas is er door iemand anders toedoen een lamp op de motorkap gevallen. Hier zit nu een kleine deuk in en wat krassen, net als op het zijscherm.
Goede nieuws is dat er een nieuwe motorkap op komt, zonder luchthapper. Hiervoor dient alleen wel het gehele intercoolertraject (wordt front mounted) aangepast te worden. Als we dan toch bezig zijn ook maar meteen de G-lader laten reviseren. Door de schade dient het een en ander opnieuw gespoten worden, dus dan ook maar meteen wat plekjes mee laten pakken. Bumpergaten worden dichtgelast en komen korte GTI-stijl bumpers op. Plan is ook om rondom nieuwe chrome sierlijsten te zetten, chrome spiegels, etc. etc. Dus iets meer terug naar de oude stijl van de eerste Golfjes.
Zo staat de auto er nu bij:
Waar het op dit forum om gaat, de poetsplannen:
- Als de oude IC, G-lader en radiateur eruit zijn, de motorruimte eens even goed ontvetten en ik denk een rondje preserve + brilliant shine.
- Aluminum delen (veerpootbrug, IC-buizen etc.) polijsten en in de Gyeon Rim.
- De auto gaat op oude velgen naar de spuiter, dus dan ga ik mij wagen aan de hoogglans verdichte velgen. Dit zal vooral een kwestie van trial en wellicht error worden op de achterzijde van de velgen. Mocht dat goed gaan, dan is de voorzijde aan de beurt. Plan is om ze te wassen, ontvetten, licht polijsten en vervolgens geheel in de Gyeon Rim te zetten.
- Alle (nieuwe) sierlijsten ontvetten en in de Gyeon Rim.
- Kunststof delen ontvetten en in de Gyeon Trim.
- Als de nieuwe bumpers er zijn (aluminium) deze even ontvetten, wellicht licht polijsten en ook in de Gyeon Rim.
- Wanneer de auto terug is en een paar maanden uitgehard, zal deze volledig gepolijst worden om vervolgens Gyeon Syncro coating aan te brengen.
Vast nog wel iets vergeten, maar dit zal dan wel t.z.t. aangevuld worden
Lenno