Dennis heeft het verhaal eigenlijk al goed en compleet verwoord.
Sinds 2007 werden onze polijstpads voornamelijk geleverd door Lake Country en dat ging altijd naar volle tevredenheid. Op een gegeven moment vertelde Lake Country trots dat ze hun techniek om de velcro te verlijmen hadden aangepast, uit mijn hoofd was dit in 2011. En toen begon de ellende.
De ene na de andere pad, voornamelijk de oranje, mochten we vervangen en wij hebben dat meermaals bij Lake Country aangekaard. Die gaven niet thuis. 'User Abuse' was het antwoord. Op mijn vraag waarom de problemen zijn ontstaan na het aanpassen van de verlijmmethodiek kon geen antwoord worden gegeven. Maar wij konden niet rekenen op service, geen vervangende pads, geen coulance, niets.
We hebben toen besloten om een andere fabrikant te zoeken en kwamen terecht bij de fabrikant die ook de pads voor Meguiar's produceert. Deze fabrikant zit bovendien in Europa en dat leek ons ook een groot voordeel.
Helaas bleek al gauw dat deze fabrikant niet de oplossing was. Het foam was wel goed, de velcro ook, maar de verlijming was nog dramatischer dan van Lake Country. De fabrikant heeft meermaals beterschap beloofd en ons in de afgelopen jaren elke keer tientallen concept pads toegestuurd, maar keer op keer boden deze pogingen geen soelaas.
Op een gegeven moment moeten we dan besluiten om ook van die fabrikant afscheid te nemen en wederom op zoek te gaan naar een nieuwe fabrikant. Die zoektocht bleek lastiger dan gedacht en we hadden daar maanden voor nodig om een goede fabrikant te vinden. Vorig jaar kwamen we, na lang zoekwerk, uit op een Duitse fabrikant die de problemen herkende en kon garanderen dat zijn pads van topkwaliteit waren en bovendien scherper geprijsd. Hoera! Dachten we, we kunnen weer van start.
De fabricage van onze nieuwe pads was vertraagd, weer gingen er extra weken overheen, maar uiteindelijk werd onze bestelling geleverd. De geleverde pads waren treurig, de afwerking was om te huilen, de velcro was van onvoldoende kwaliteit en bovendien toonden onze tests aan dat ook deze velcro niet bestand was tegen het geweld van de DAP900. Deze pads zijn dus nooit bij onze klanten terechtgekomen, maar door mij direct afgekeurd en teruggestuurd.
Weer moesten wij op zoek naar een nieuwe leverancier. En die vonden we, aan de westkust van de Verenigde Staten zit een prachtig bedrijf dat onze huidige pads maakt, maar ook dit bedrijf kent een nadeel: ze zijn erg traag. Het duurde vele weken voor onze eerste bestelling binnenkwam. Het duurde vervolgens nog eens vele maanden voor wij onze concept pads binnenkregen voor onze 3" 4" en 6" recessed pads. Deze samples kregen wij pads in januari binnen en worden nu nog steeds geproduceerd en de fabrikant kan vooralsnog geen planning afgeven. Dat komt voornamelijk door het formaat van onze bestellen, we hebben namelijk duizenden pads besteld.
De huidige pads zijn blijvers, ze komen trouwens uit dezelfde fabriek als de Hex Logics pads van Chemical Guys, maar zonder het patroon erin, omdat wij van mening zijn dat dit patroon geen enkele meerwaarde heeft en er juist voor zorgt dat de pads wat onrustiger zijn en iets meer spetteren dan vlakke pads. Gebruikers ondersteunen onze bevindingen hierin.
Om terug te komen op de kleuren, dat was helaas ook gedwongen. De Europese fabrikant kon niet hetzelfde foam inkopen als Lake Country en daarom moesten we een nieuwe kleurvolgorde aan gaan houden. Nu zijn we weer terug in de kleurvolgorde zoals onze klanten al jarenlang kennen.
Zoals je begrijpt waren wij ook helemaal niet blij met de ontstane situatie, maar we hebben ons uiterste best gedaan om alles netjes op te lossen. Kosten noch moeite hebben we hiervoor gespaard. Het is alleen lastig om dat bij iedereen kenbaar te maken. Dat blijkt ook nu weer door bovenstaande vraag.
Dat is overigens geen verwijt naar @Daves, maar wij schrikken daar wel altijd een beetje van. Door andere partijen komen wij in moeilijkheden, we proberen dat op te lossen, het kost ons enorm veel geld, goodwill en het heeft er ook voor gezorgd dat er een deuk in de reputatie van Monello is gekomen.
We zijn blij dat nu alles op de rit is, maar de nasleep is ook duidelijk. We willen helemaal niet dat Daves of iemand anders vlucht naar de concurrent, vanwege dit debacle.
Ik hoop dat mijn uitleg nog meer duidelijkheid schept. Wij doen er alles aan om onze klanten te bedienen en snappen heel goed dat loyaliteit naar onze klanten ook vice versa werkt.
Tim