• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waas op voorruit - Filmpje

Soepergrover;n405736 zei:
Heb je je ruit of je wissers ook ergens mee behandeld?


Nee.. laatst gewoon gepoetst met een glasreiniger voor gewone ramen maar die waas was voordien ook al.. als ik in de auto zit zie ik die waas niet dus heb ik er geen last van maar mij stoort het dat mijn ruitenwissers een irritant geluid maken en toen heb ik die waas opgemerkt .. ruit is net een jaar oud
 
Lijkt wel een vettige oliewaas op te zitten. Reinig je je wissers ook goed? Als je ruit schoon is, maar de wissers zijn nog vies, dan kunnen die ook een waas achterlaten.

Verder zijn wissers die hard geluid maken vaak een teken dat het rubber te hard is geworden en dat ze dus aan vervanging toe zijn.
 
Ja maar mijn wissers maken pas een geluid als ze helemaal bovenaan komen op mijn raam dus niet over de gehele lengte.. vind het raar als ze al versleten zijn
 
Heb Mothers glas cleaner besteld ga eens kijken of ik het daarmee weg krijg en anders maar nieuwe wissers.. Hoop dat het daarmee opgelost is :(
 
laat de ruitenwissers even controleren bij de dealer, je ruitenwissers moeten onder een bepaalde hoek op de voorruit staan (ford 6 graden)
Je veerspanning kan ook minder worden als je auto wat ouder word. Probeer eerst even de wissers daarna de rest ;)
 
Ik ga even vloeken met het schildpadje, maar misschien dat het opgelost kan worden door Turtle Clearvue Glass Polish met daarna de RainKleer van Turtle Clearvue? Deze combinatie bevalt mij erg goed. De glass polish reinigt je ruiten ook goed, maar van tevoren zou ik wel goed ontvetten.

Ben door dit forum helemaal afgestapt van welk Turtle product dan ook, maar dit product kan ik niet laten staan.

Toch zou ik als ik jou was ook zeker het advies van Jesso ter harte nemen.
 
Ik zie toch duidelijk versleten ruitenwissers! De bijrijderswisser stuitert over je voorruit.

Daarnaast maak ik bij elke autowasbeurt heel goed de wisserbladen schoon. Beetje APC op een doekje en dan enkele keren het rubber schoonwrijven. Is bijna altijd erg zwart. Alle vervuiling die op je ramen zat, gaat uiteindelijk aan je rubbers van de ruitenwissers zitten. Wordt toch, denk ik, onderschat hoeveel vuil daar op komt.
 
En op tijd vervangen, volgens mij wordt daar wel op bezuinigd hoor. Ik vervang ze elk jaar, dan kost het maar wat maar die dingen krijgen ook genoeg te verduren!
 
Heb het net geprobeerd met Mothers glas cleaner maar geen succes.. die waas blijft ook echt waar de ruitenwissers over heen gaan.. andere ruitenwissers dan maar eens proberen ..
 
Is het niet gewoon de ruit die ingesleten is? Dit blijf je altijd zien namelijk, komt van de ruitenwissers die jaren lang op de zelfde plek over de ruit zijn gegaan.
 
Nee ruit is maar een jaar oud... ik heb nieuwe ruitenwissers besteld maar twijfel of dat het gaat oplossen want er zit echt iets op het raam zelf, is er geen huis en tuin middeltje wat ontvettend is en wat ik kan proberen heb hier geen APC liggen...