• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer is een polijstpad aan vervanging toe?

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Hallo iedereen,

Mijn vraag is wanneer je polijstpads eigenlijk vervangt. Waaraan kun je zien dat de pad aan zijn einde is?

Ik heb een aantal pads welke niet erg mooi meer zijn. Ze hebben wat ruwe randen, de structuur is niet zo mooi meer en de stevigheid is beduidend minder dan bij aanschaf. Maar zegt dit ook wat over de werking van de pad? Of kun je de pad net zolang gebruiken tot hij uit elkaar valt?

Alvast bedankt.

Aangezien er diverse pads zijn die verschillen qua structuur en veerkrachtigheid lijkt me het in de lijn der verwachting liggen dat je de pad niet zo lang moet gebruiken totdat je DA er doorheen breekt.
Of is dat een rare gedachte?

Dat is geen rare gedachte. Maar wat zijn de indicatoren die zeggen dat een pad aan vervanging toe is?

Beschadiging aan een pad is voor mij reden om ze alleen voor iets anders te gebruiken dan voor autolak
Een beschadiging zelf kan krassen maken of - de lichtere vorm - polijstmiddel ophopen
Ik heb een paar kleine pads apart gehouden voor metaal en chroom en wat grotere voor iets als de voordeur

Verkleuren is geen reden voor een andere, zachter worden ook niet. Verbrokkelen dus wel