• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer is mijn wollen mitt versleten?

artemis12

Detailing rookie
5 aug 2009
48
0
Ik poets nu al een jaartje ongeveer met mijn wollen wamitt en ik heb nog steeds niet de indruk dat ze echt versleten is. De auto is ongeveer 10 a 15 keer gewassen. Gebruik ik ze te lang en hoe kan je dan zien of de mitt moet vervangen worden?

Je poetst met je wollen mitt? :weetniet Daar was je mee ;)

Heb je een foto misschien? 10 a 15 keer moet makkelijk kunnen, ik doe al ruim 2 jaar met een mitt (van MF dat wel). Over welke mitt hebben we het eigenlijk?

Deze mitt , ze pluist nog redelijk. Ik ken echter het merk niet , er staat ook niets op.

En poetsen en wassen is in België wat hetzelfde :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry maar de washmitt van Poorboys World is van Microvezel

het is meer deze:
Carclean_Wool_Wash_Mit

Antwoord op de vraag heb ik niet, moet de TS toch echt een foto van zijn Washmitt plaatsen.

Ik heb het schaap van mothers ook al een jaar en die is nog als toen ik hem gekregen heb.

Dus ja wanneer is zoiets versleten? als er geen haar meer op staat?

Mothers schaap mekkert hier ook al meer dan anderhalf jaar, en verkeert in topconditie. De Sorbo-rasta mitt van de Makro voor 2,99 had na een paar beurten overigens al een totaal versleten binnenvoering... :-/

artemis12 zei:
En poetsen en wassen is in België wat hetzelfde :)

8o

Als ze echt haren begint te verliezen en ze dus dunner wordt kan je ze beter wegdoen. Dan begint ze dus de mogenlijkheid om vuil in te sluiten te verliezen.
10-15 beurten kan weinig of veel zijn, ook afhankelijk van hoe intensief ze gebruikt wordt.

Als je het idee hebt dat ze niet meer voldoet aan je eisen, doe hem weg (of gebruik hem voor je velgen) en koop een nieuwe. Zo duur zijn ze toch niet. :cool

Ik heb gemerkt dat het belangrijk is dat je je (wollen) wash mitt moet laten drogen, en niet na het wassen (nat) in de emmer moet laten liggen dit komt de levensduur niet ten goede.

Ik heb zelf twee washmits, 1 voor klanten en 1 voor mijn eigen auto's. Degene die ik voor de klanten (hun auto's dan he) gebruik is al zeker drie jaar oud en ziet er nog prima uit. Is wel wat verkleurd, dus niet meer helemaal wit. Maar de structuur ziet er nog prima uit.:cool