• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Washmitt keuze

casperpeek

Detailing addict
30 mrt 2010
188
62
Ik zit in twijfel.
Was nu met een redelijk goedkope rasta washmitt, maar wil wat anders.

Twijfel nu tussen deze:

Meguiars Super Thick Microfiber Washmitt

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Super_Thick_Microfiber_Wash_Mitt_X3002_100699

Dodo Juice Supernatural Short Hair Washmitt

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Short_Hair_Wash_Mitt_SNSM1PC_101801

Of de Dodo Supernatural Washmitt ''Wookie's Fist''

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_wash_mitt_Wookies_Fist_SNWM1PC_101423

Of de Dodo Supernatural Washmitt ''Yeti's Fist''

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_wash_mitt_Yetis_Fist_SNYM1PC_101720


Ik neig meer naar de Dodo varianten. Wat is nu exact het verschil in wassen tussen deze?
De short haired neemt minder water op, maar wast dit dan ook minder?
Lees dat de Wookie en de Yeti nogal dorst hebben, maar heb Grit Guard emmers, dus redelijk groot.

Hierbij moet ik wel zeggen dat ik de meguiars voor nop kan krijgen van een bevriende Meg's dealer.
Maar als mensen mij echt kunnen overtuigen van de Dodo's, ga ik gewoon daar voor!
 
Short Hair wookie! Echt een geweldig ding. Ik heb ook de Meg's mitt's gebruikt (allebei) en de Dodo is echt een stuk beter.
Glijdt gladder over de lak dan microvezel, kan meer sop bevatten maar ook niet zoveel dat je heel je emmer gelijkt leeg is.

Je moet hem alleen bijhouden en niet is de wasmachine doen.
 
ik ben nog steeds blij met de yeti van dodojuice..
al begint die wel wat smerig te worden nu (als in: niet echt meer schoon tekrijgen)
k denk dat ik hem in de wasmachine donder, word ie lelijker, koop ik iig een short hair wookie
 
Ik heb zelf o.a. de wookies fist. Maar daar was ik niet altijd mee. En hij droogt erg lang, dus in het najaar blijft hij bij mij ingepakt. Deze zuigt enorm veel water, waardoor hij erg zwaar wordt. Daarnaast heb ik de mothers wash mitt, maar die is al stuk in de naad waar de duim zit. Wel nog te gebruiken.
Ik wis regelmatig af met de mothers sheepskin wash mitt, the bone en voor de onderkanten een goedkope sorbo van de action (€ 0,79). Is niks mis mee. Voor de velgen heb ik nog een goedkope chenille wash mitt.
 
Ik heb ervaring met drie mitts, die van meguiars, the bone, en de Dodo short wash mitt.

Ik heb de beste ervaring met de meguiars en heb denk ik al 40x een auto er mee gewassen en elke keer na het wasbeurtje is die weer proper. deze ligt mij lekkerder in mijn hand.

Ik vind de dodo short wash mitt wel inderdaad lekkerder glijden over de lak, maar zowel het wat zwaarder worden van de mitt en het onderhoud hebben mij doen besluiten om de mitt weg te doen.
 
Ik heb de DJ Wookie en The Bone. Allebei vind ik ze geweldig. Ik gebruik de Wookie alleen in het voorjaar en zomer omdat het zolang duurt voor dat hij droog is. Zoals Danielle ook al beschrijft. De Bone is gewoon een geweldige spons, heerlijk hanteerbaar en sluit het vuil goed in.
 
Meg's mitt werkt geweldig goed en gaat zeer lang mee. Vies? fl*kker maar in de wasmachine en schoon is ie weer. Ik hou het bij MF! :D
 
Ik denk dat ik dan gewoon de short hair washmitt bestel, en vraag om de meguiars via een vriend van mij.
Kan ik zelf eens beoordelen wat beter werkt, want al met al is het natuurlijk gewoon een gevoel erbij hebben!
 
de Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt kan ik echt aanbevelen:cool:
Een zeer goede wash mitt die tegen een stootje kan en van uitstekende kwaliteit blijft na een hele reeks wasbeurten:ja
 
Vindt zelf de mothers lambswool mitt erg fijn, je handen worden er ook niet zo nat in, dat is ook wel lekker. (tenzij je hem helemaal onderdompelt natuurlijk)
 
Een lammetje lijkt mij ook wel erg lekker, zeker voor de eigen bolide!

Misschien gebruik ik de meg's dan gewoon op andermans auto!
 
Meg fan hier, alhoewel ik het lammetje van CC ook erg op prijs stel
 
Mijn Meg's gaat al een paar jaar mee en is nog als nieuw. Heb indertijd een reserve gekocht en die zit nog steeds in de verpakking. Dus als je die voor nop kunt krijgen zou ik die kans zeker niet laten liggen....en met het uitgespaarde geld lekker een andere van uw keuze kopen. :grinning: Al was het maar voor de afwisseling of voor als de Meg's in de was zit ofzo.