• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Washmitt weggooien of niet ?

BMWE91

Detailing rookie
11 apr 2011
77
0
Nou de middag begon niet zo prettig vandaag.

Een kennis kwam zijn auto wassen die hij net een week geleden heeft laten polijsten en vroeg mij om hulp. Ik zeg kom maar ff langs dan leg ik je alles uit.
Dus hij naar mij toegekomen ik de ene kant gedaan om voor te doen en hij de andere kant. Op een gegeven moment ben ik ff naar binnen te gaan om wat drinken te pakken en zie ik hem met de goede washmitt de velgen doen ! 8-o ( ik doe de velgen namelijk als laatst dan heb ik het sopje over en hoef ik geen nieuwe te maken )
Ik heb hem toen de oude spons gegeven en uitgelegd dat remstof erg scherp is. Hij vroeg toen als het erg voor de washmitt was. Toen heb ik gezegd nee joh ff in de wasmachine en het is goed.

Maar dat is volgens mij niet zo of wel ? Er zitten nu een paar donkere vlekken in die ik er niet uit krijg. De washmitt is 1 keer in de wasmachine geweest ( 1 uur )

Na 1 keer....die zou ik gewoon terug wassen hoor. Steek ze eerst een uurtje in de APC 1/10. Even goed schrobben met de hand en dan de wasmachine in met vloeibaar wasmiddel ....:ja

Ok ik wou hem eigenlijk toch al vervangen door Mothers schaapje en de ''oude'' voor onder de stootlijsten die ik niet heb. :-b
Maar ging eigenlijk om als ik hem dit weekend nog krasloos kan gebruiken.

Gebruik zelf 2 doorzichtige basic emmers voor de wielen, zonder gritguard. Zoals ik al zei, zijn de kosten niet en je hebt er een hoop plezier van.

2BM voor de wielen :roll ik gebruik wel een aparte emmer speciaal voor de wielen, maar geen twee emmersysteem, dat vind ik echt overdreven