• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen en beschermen.

Santorini

Detailing trainee
22 nov 2008
13
47
Hoi,

Ik ben Wim en ben sinds kort in het bezit van een nieuwe zwarte Peugeot 207 1.6 Vti XS Pack.
Nu heb ik al mijn auto's goed onderhouden. Zowel mechanisch als de lak enz. Was altijd van mening dat ik mijn auto op de juiste manier schoon maakte en poetste.
Nu een tijdje over het forum "gewndeld" te hebben ben ik zo zoetjes aan overtuigd dat het zeer zeker beter kan dan dat ik deed.
Mijn vraag is dan ook ...
Wat is de beste start om de Zwarte lak mooi te houden en optimaal te beschermen.

Overigens heb ik de auto reeds één maal behandeld met Pete's 53. Het resultaat was in mijn opthiek zeer goed te noemen. Dus indien je advies hebt over de beste wijze van het optimaal beschermen en mooi houden van de altijd mooie zwarte kleur dan zal ik pete's 53 graag deel willen laten uitmaken van de behandeling.

Alvast bedankt voor jullie advies, mening en opgave van de juiste "volgorde" van behandelen.

groetjes
Wim (Santorini op het forum)

P.S. ik heb overigens veel gelezen over glaze .... maar wat doet dit nu precies voor de lak en waar past een behandeling met glaze in het rijtje te verrichten werkzaamheden voor een optimale bescherming.

hey Wim, welkom!

Even kort door de bocht:

1-wassen
2-kleien
3-cleanen
4-voeden (glaze)
5-sealant en/of wax

Lastig om te bepalen voor jou auto of je wel of niet moet kleinen en cleanen. Je weet niet hoe lang jou auto daar bij Peug op een terrein heeft gestaan of dat hij direct uit de fabriek komt.
Als je met je vingers in een boterhamzakje over je gewassen lak gaat en je voelt allerlei puntjes en onregelmatigheden dan is kleien aan te bevelen en ook om daarna te cleanen.

Voel je niks dan heb je alleen stap 1,4 en 5 nodig.
Stap 5 heb je al en je bent er tevreden over dan zou ik Poorboy's Slick 'n Suds nemen om te wassen (i.c.m. een washmitt en droogdoek).
Voor de glaze/voedende stap zou ik Poorboy's Black Hole nemen. Deze voedt de lak, en houdt hem lekker diep zwart.
Wel een goede mircrovezeldoek nemen voor het uitpoetsen van zowel de wax als Black Hole.

Wim,

Welkom op dit glanzende forum.

Je moet ervoor zorgen dat de basis goed is.

- wassen
- kleien
- paintcleaner
- polish
- wax.

Een glaze zoals bijvoorbeeld PB Black Hole is perfect voor donkere auto's.
Deze behandeling kun je aftoppen met de Pete's 53.

Hai Wim,

welkom hier, leuk!

Het feit dat jij al bezig bent geweest met een mooie wax zoals Pete's 53 geeft al aan dat jij lekker fanatiek bent, ga zo door :cool

Een glaze is een voedend product dat zorgt voor een mooie diepe natte glans, en is bedoeld als stap na het polijsten en voor de sealant/wax. Meguiars noemt het polish en de rest vd fabrikanten een glaze. Blackhole van Poorboys (klik hier) is voor jouw zwarte wagen een perfect product, maakt de auto ietsjes donkerder en 'maskeert' bovendien kleine krasjes.

Uiteaard willen wij wel foto's zien van zo'n mooie zwarte glimmende 207!

He Wim,

imo is het verwijderen van swirls de beste methode om de auto diep zwart te houden. In de zon is niets zo erg als swirls. De glaze en wax lagen benadrukken nadien de swirlvrije lak extra en geven hem nog meer diepte en glans. De BH is een aanrader!

Hoi hoi,

Alles :-)^
Hoe dan ook .... het heeft even geduurd maar daar ben ik dan weer.
Allereerst bedankt voor al jullie advies.
Helaas nog niet door het (te) koude weer en drukke agenda toegekomen om jullie advies op te volgen.
Overigens betreft de auto een nieuwe auto die rechtstreeks vanuit de fabriek naar de dealer.
Dus ik neem, op basis van de info die de dealer mij mailde ten aanzien van mijn bestelde auto, aan dat de lak amper tot niet onderhevig is geweest aan invloeden welke de lak negatief beinvloed hebben.

Maar enfin ,,, zodra het weer het een keer toelaat of wanneer ik de gelegenheid heb om een brug in de garage van een vriend te kunnen gebruiken zal ik me zeer zeker eens goed in het zweet werken.
haha, ik denk dat ik hierna direct helemaal overtuigd ben van de noodzaak om een DAP500 D/A (Dual Action) aan te schaffen ;)
En niet te vergeten natuurlijk om jullie advies te volgen en via carclean een aantal zaken / poets artikelen aan te schaffen zodat naast Pete's 53 mijn "poetsmand' vol zit.

natuurlijk zal ik jullie dan deelgenoot maken van het behaalde resultaat door een aantal foto's van een glimmende 207 te plaatsen.

greetings
Wim

P.S. overigens natuurlijk nog de allerbeste wensen voor 2009. Dat het maar een goed auto-poets jaar mag worden :lol

Tsja Haags onderonsje ...
:-d Wie zal het zeggen. Maar momenteel veel te koud om maar aan auto poetsen te denken ......
Maar who will tell .... auto poetsen kan saai werk zijn ,,,, but 2 have more fun :lol
Laterr

Hoi mede auto liefhebbers,

Hier weer een korte vraag met betrekking tot het mooi houden van onze voiture.
Gezien de vele pekel op de snel weg wordt het binnenkort weer tijd om de auto weer eens goed onder handen te nemen.
Nu heb ik jullie advies omtrent het onderhouden van mijn zwarte 207 sport weer even nodig.
Ik zit er aan te denken om na de glaze ..... Meguiar's Professional - Synthetic Sealant als 1e laag te gebruiken en vervolgens Chemical Guys - Pete's 53 - Black Pearl Signature om de puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten.

Nu weet ik alleen even niet of die combinatie een slimme zet is.
Zo niet dan sta ik open voor raad en daad ten aanzien van de 1e laag in combi met een 2e laag Pete's 53.
Pete's 53 wil ik blijven gebruiken. Niet alleen omdat ik dit reeds in mijn poets-kist heb zitten maar ook omdat het resultaat van deze wax mij zeer (wat heet heeeeeeeeel) goed bevalt.

Dusssss kom maar op met jullie advies of ervaringen ..... bestellen (o.a. De DAP500 Dual Action Polijstmachine) moet ik toch nog dus dat kan er ook nog wel bij op het bestellijstje van me.

Greetingsssssssssssssss
Santorini

Dat kan prima hoor, als je de sealant maar als eerste doet en dan de Pete's 53.

Aan welke produkten voor de DAP zat je zelf te denken?

Hoi,

:weetniet ...... over het algemeen zie ik op de site dat een produkt geschikt is om aan te brengen of te gebruiken met de DAP.
Dus zal er nog een keer voor moeten gaan zitten om mijn bestellijstje compleet te maken.

Maarrrrrr natuurlijk sta ik open voor advies ,,,,,,
Dus zou zeggen steek maar van wal als je advies of ervaringen wil delen omtrent de produkten en het gebruik van DAP

Greetzzzzzz

Santorini zei:
Hoi,

:weetniet ...... over het algemeen zie ik op de site dat een produkt geschikt is om aan te brengen of te gebruiken met de DAP.
Dus zal er nog een keer voor moeten gaan zitten om mijn bestellijstje compleet te maken.

Maarrrrrr natuurlijk sta ik open voor advies ,,,,,,
Dus zou zeggen steek maar van wal als je advies of ervaringen wil delen omtrent de produkten en het gebruik van DAP

Greetzzzzzz

HIER kom je al een heel eind mee.

Thanks DAF-44 voor je link met moet zeggen zeer volledige en duidelijke stappenplan t.a.v onderhouden en mooi houden van de auto.

Ik zal het zeer zeker goed in me opnemen. Nu nog even wachten op de bestelde DAP500 ... de handleiding goed doorlezen en de bewuste forum bekijken en zien welke pads voor een net uit de showroom komende (nieuwe) auto het beste zijn en aansluitende bestellen.

Tsja en dan mag het van mij voorjaar worden ,,,,,,, haha iets betere temperaturen en de auto helemaal stap voor stap conform je stappenplan onder de handen .

Greetzzzzzz