• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat aan te schaffen als beginner, voor parelmoer lak

Marvi Jansen

Detailing addict
26 jan 2015
80
60
34
Utrecht
Beste Car Cleaners,

inmiddels lees ik al een tijdje mee op dit forum en zie vanalles voorbij komen betreffend merken, shampoo's, Cleaners, polish, pads, MF doeken en noem het allemaal maar op.

Hierdoor ben ik een beetje het spoor beister. Voor jullie info:
Ik rij een Volkswagen polo uit juli 2014 met een witte parelmoerlak. Voor de kenners; Oryx White. De polo doe ik ongeveer elke 2 weken wassen, maar nu zie ik dat mijn velgen nu toch een aanslag beginnen te krijgen en allemaal zwarte spikkels. Ook op de lak zelf bespeur ik diverse zwarte spikkels. Daarbij soms ook wat hardnekkige gele plekjes/puntjes.

Wie wilt er zo vriendelijk zijn een basis set voor mij op te stellen incl pads etc wat ik aan moet schaffen om de lak goed te reinigen en te verzorgen, inclusief het grondig reinigen van de velgen + onderhouden?

Ik hoor het graag van jullie!

Met vriendelijke groeten,

Marvi Jansen

Hoi Marvi,

Zo ingewikkeld is het niet. Alle producten werken op elke kleur, alleen sommige misschien een heel klein beetje beter dan andere. Veel is afhankelijk van je wensen en budget. Hier heb je wat leesvoer: click. Gezien de spikkeltjes voor het kleien beste eerst nog een teeroplosser (bijv Gyoen Tar) gebruiken en een ijzeroplosser (bijv Non-Ferro). Hier nog wat uit 'eigen werk': lijstje, verhaaltje.

Succes!

Veel plezier! En als je iets bij elkaar geklikt heb kan je dat natuurlijk altijd even posten of aan de heren van CC vragen voor eventuele opmerkingen. Dat is altijd wat gerichter dan zomaar wat producten bij elkaar schrapen.

Stap 1:
- Poorboys super slick & suds
- Monello microfiber sponge
- Monello senza drying towel 45x45

Stap 2:
- Monello klei set Dolce verde

Stap 3:
- Poorboys proffesional polish
- Monello Easy detailing hand pad
- Dodo juice polishing cloth 40x40

Stap 4:
- Poorboys White diamont
- Easy detailing finishing hand pad
- Monello pluche verde 45x45

Stap 5:
- Dodo juice red mist tropical protection
- Monello pluche verde 45x45

Velgen:
- Mothers wax wheel brush
- Poorboys world wheel sealant

Kijk aan, je komt er zelf ook wel!:-)^

Wat Ric zegt, +1. Meer doeken en doe er zeker een ijzeroplosser bij gezien je opmerkingen over de spikkels en puntjes. Ik zou in dit geval voor Non-ferro kiezen want dat is ook een goede velgenreiniger (zie daar niks van in je lijstje staan). Spons of mitt is een persoonlijke keuze, ik ben nog altijd fan van de spons t.o.v. de mitt.

Kleien zou ik met born slippy doen of als je budget niet toereikend is gewoon met shampoo. Voor prof polish zou ik een grovere pad nemen, bijvoorbeeld de disco duo. Heb je er gelijk twee, want die worden vies tijdens gebruik, of een witte pad.

Of de glaze onder red mist blijft zitten betwijfel ik. Hoor veel goede verhalen over Tough coat op wit, wellicht is dat een optie? Ook zonder glaze gebruiken bij voorkeur.

Voor de velgen, een velgenreiniger/ijzer oplosser is onmisbaar. Veel belangrijker dan een wheel sealant. Neem iets als Non-ferro of gyeon Iron met een velgenreiniger erbij. De Poorboys sealant is tamelijk middelmatig. Ja, je wielen zijn gladder na het aanbrengen, maar anders dan dat kan ik niet echt veel positieve dingen ontdekken. Ik zou voor dat geld een apc en iets voor je trims (revive bijv) kopen. En ik gebruik vaker de four finger mitt dan de wheel brush, maar ook dat is persoonlijke voorkeur.

Veel plezier!!

Zie onderstaand. Heb ik hem zo compleet?

conv_1411.webp