@Juultje16 Wat is het geworden, en waarom heb je daarvoor gekozen? (die feedback helpt ons ook om nieuwkomers in de toekomst de juiste adviezen te geven)
polishen met PB Prof Polish, afnemen met Peluche Verde, afnemen met GyeonPrep,opbrengen BlackHole,uitpoetsen Peluche Verde, napoetsen met Fantastic Fur,opbrengen Collinite 915 uitpoetsen en aftoppen met Mothers Reflections top coat.
Nou, dit is zeker niet vergezocht. Dit is ook de reden waarom je een ''voorwas'' gebruikt. Zo week je vuil los en wordt dit al gedeeltelijk afgevoerd. Wanneer je dan met een HD afspuit, dan rag je geen vuil over de lak. (Voorwas: Een schuimende foamshampoo c.q. foamen / Een prewash-product middel een drukpomp o.id.)Mijn keuze om eerst de auto voorzichtig af te spuiten met de tuinslang is gebaseerd op het feit dat indien je dit meteen zou doen met de HD je theoretisch krasjes zou kunnen maken .v.m. de wegspringende zandkorrels, wellicht ver gezocht maar toch !!
Jup dat is de gedachte. Vergeet ook niet dat als je een auto foamed en afspuit met de HD, er vaak nog een ''traffic film'' overblijft. Een laagje vuil dat je alleen weg krijgt door de lak letterlijk aan te raken met je handschoen.Ontijzeren dacht ik te doen voor het wassen omdat ik dan ook bij het wassen het residu meteen zou kunnen afvoeren middels het wassen. Maar begrepen dat de ijzerdeeltjes beter los komen bij een gewassen auto. Begrepen!!
Blijf dit een aparte opmerking vinden. Een goed hechtende wax... Elke wax kan prima hechten, maar hecht beter wanneer de ondergrond dit toelaat.Collinite heeft een goede hechting en zou goed samengaan met BH
Bolle wetlook? Twee lagen wax wordt vaak gezien als dubbel de standtijd. (Of in ieder geval veel meer standtijd dan één laag) Maar dan zou je dus je auto een week lang, elke dag waxen en zo een jaar standtijd kunnen behalen. Zo werkt het dus niet omdat je simpelweg maar een bepaalde dikte kunt behalen.Aftoppen met Mothers Top Coat zie jij niet zitten, maar waarom zet men wel twee lagen was en waarom zou men geen laag 915 kunnen zetten met een top coat Mothers die gezien moet worden als een tweede waxlaag die een extra standtijd gaat geven ? Mothers gaat de auto een diepe bolle en vette wetlook geven met een uitstekende hydrofobisch afparelings effect. Is dit niet wat we willen ?
Nee, dit is geen nadeel. Maar met de theorie in het hoofd over de standtijd van een wax als deze op een vette ondergrond ligt + je geen meerwaarde behaalt door de gehele auto in een glaze te zetten + je dus meer werk verricht dan nodig voor hetzelfde resultaat... Dat vind ik wél een nadeel.Quantox jij zegt ook : op een goede lak doet een glaze vrijwel niets meer dan de lak spekglad maken,
vind je dat een nadeel ? Groeten Ad alias Juultje 16