• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is de beste ruitensealer?

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Beste forumers,

Mijn Rain-X is op! en aangezien het regenseizoen weer zijn intrede lijkt te hebben gedaan........wil ik een nieuw product aanschaffen om (voornamelijk) de voorruit van mijn C4 te behandelen.

En dan komt al snel de ietwat pretentieuze vraag naar boven: wat is de beste ruitensealer. En dan bedoel ik voornamelijk een product dat het water van de ruiten laat parelen zodat je uitzicht verbeterd en je de ruitenwisser minder hoeft te gebruiken.

Je hebt de bekende producten van Rain-X, provision, clearvue enz enz. maar ik heb ook wel reviewsgelezen van andere minder bekende merken die vaak alleen via het buitenland te bestellen zijn. Vaak is men daar zeer entousiast maar je hoort nooit meer wat over de duurzaamheid van dergelijke producten. Je leest aan het eind van de review dan iets in de trent van "over de duurzaamheid van het product lkan ik nog niets zeggen maar hierover later meer". Wel je leest er dan nooit meer iets over. Eigen ervaring: Rain-X blijft best wel een tweetal maanden zeer actief regendruppels afstoten en daarna merk je nog zeer lang (maanden lang) dat het water bij afspoelen na het wassen heel snel van de ruiten glijdt. Het is dus een goed product maar de mens zou geen mens zijn als hij niet altijd op zoek zou zijn naar verbetering en de overtreffende trap.

Dus ik hoor graag welke merken ruitensealant jullie gebruiken en zeker als dat wat meer obscure merken zijn die "de sky is the limit" beloven. Maken ze die claims ook echt waar en wat betaal je daarvoor.

Ik hoor graag van jullie,
GdV42

Provision vind ik persoonlijk het beste! Met een goede voorbehandeling houd het product maanden. Sterker nog: mijn A2 heb ik al sinds vorig jaar zomer niet gedaan, en nog steeds parelt het raam en hoeft de ruitenwisser niet aan boven de 80km/h!

Hoi Paulus de B.Kabouter!

Bedankt voor de snelle reactie! Gebruik je dan de gel, de liquid of de wipes en hoe behandel je de ruiten voor applicatie van de sealant?

Groeten GdV

Carlack 68 glasverzegeling, zit er bij mij al ruim 5 maand op en zoals bij Paulus heb ik geen ruitenwissers nodig bij 80 km/u of harder

paulb zei:
Aquapell. Werkt super goed en blijft lang zitten.

Hoi PaulB.

Ik ken het prodcut van zien en horen zeggen. Waar koop je het ? Ik ken nauwelijks bedrijven die het verkopen en ik vind het tanelijk prijzig. Is het beter dan Rain-X (als je dat kan beantwoorden).

groeten GdV

Quincy zei:
Carlack 68 glasverzegeling, zit er bij mij al ruim 5 maand op en zoals bij Paulus heb ik geen ruitenwissers nodig bij 80 km/u of harder

Hoi Quincy,

Waar koop je dat en wat kost het? Kun je een vergelijking maken qua duurzaamheid met andere producten?

Ik hoor graag van je,
GdV

Paulus de Boskabouter zei:
Provision vind ik persoonlijk het beste! Met een goede voorbehandeling houd het product maanden. Sterker nog: mijn A2 heb ik al sinds vorig jaar zomer niet gedaan, en nog steeds parelt het raam en hoeft de ruitenwisser niet aan boven de 80km/h!
Ook ik gebruik de Provision en Gel vorm.
Inmiddels de Mazda 6 en de Starlet behandeld.
Op de Mazda zit het nu 2 mnd en het werkt nog als nieuw.
De Starlet zit het nu nog maar 3 weken op.
Mijn broertje Noeltie gebruikt het al een langere tijd en heeft zijn auto's nog maar één keer behandeld en dit werkt nog steeds super.
Dat zit nu ongeveer een half jaartje als ik me niet vergis.
Ook hij gebruikt de Gel vorm.

Ik gebruik de Provision (liquid), naar tevredenheid.
Gaat al een maand of 5 mee, doet nu iets minder dan na dag 1 (is ook niet gek), maar nog steeds heel prima.

Word 1x per 3 weken bijgehouden met glasscleaner (Meg's)

Onze Ibiza zit het ook op, maar daar gaat ie iets minder lang mee (kan ook door de staat van het raam komen, veel krasjes en steenslag)

Ik heb gekozen voor de versie van Turtle Wax, stukken goedkoper per ml, en volgens mij net zo goed. Ik heb het nergens anders mee vergeleken, maar houdt ook maandenlang en ik ben er wel tevreden over.

Ik heb de provision scrub om de ruit goed te reinigen. En de provision gel, ik ben er uiterst tevreden over.. Ik zie me buurman zo af en toe een beetje jaloers kijken ]d~^