• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is een glaze en wat doet het

Het met een goede Glaze zal de lak gevoed worden, oliën worden toegebracht om optisch een beter effect te krijgen.

Denk nu niet dat je na het gebruik van een glaze een 'ultiem wow' effect zal krijgen. Op sommige kleuren zal je een subtiel verschil kunnen waarnemen. Op andere kleuren zal je niets zien ervan. Het grootste deel zit hem gewoon in een goed gepolijst oppervlak.

Bij een finishing polish zitten er meestal een groot deel aan voedende oliën in dat product die dus ook mee ingewerkt worden.
 
Een glaze moet in elk geval altijd weer bedekt worden met een laag wax of sealant, anders spoelt deze bij de eerste de beste regenbui weg. Let op dat je dat niet met een all-in-one product doet waar een polish in zit want dan wordt de glaze weer verwijdert door het aanbrengen van het all-in-one product.
 
Ik ga hier maar even op verder met mijn vraag als dat mag?

Ik heb
de collectie van Monello inizio, mezzo en finale
-Wolfgang paintwork Polish enhancer
-Wolfgang paint sealant
- Porboys EX-P sealant
Dodo juice wax


Maar!!
Ik heb er geen glaze bij genomen.
Is dit noodzakelijk of kan ik ook zonder glaze een perfect resultaat bekomen.

Ik ga vast bij de volgende bestelling er een glaze bijnemen.

Of heb je dit echt wel nodig?
 
Nee die ga je niet echt nodig hebben. Tenzij je een glaze met fillers wil hebben om die laatste imperfecties weg te halen.
 
Nee, een perfect resultaat kan je ook bereiken zonder een glaze te gebruiken.

Op sommige auto's zul je geen of weinig verschil zien, bij het gebruik van een glaze, op andere is het verschil weer heel duidelijk aanwezig.
Helaas zul je zelf moeten ondervinden van voor jouw auto's van toepassing is.

Misschien zie je op de ene wel verschil en op de andere niet:weetniet
 
Als jer zo'n uitgebreide detail van plan bent, zou ik Blackhole oid toch niet weglaten....;)

Maarruh.... 2 verschillende sealants??