• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete Drying Towel?

newrob

Detailing rookie
19 nov 2009
16
0
Nu we de auto hebben gewassen met je favoriete shampoo en je favoriete Wash Mitt, is het tijd om deze te drogen met je favoriete Drying Towel.

:D

Ook deze poll is geen vergelijkende test waaruit de beste gekozen zal worden, maar ik ben benieuwd waarom een Drying Towel jouw favoriet is. Waaraan je kan denken waarom een Drying Towel favoriet is, komt door zijn eigenschappen en goede eigenschappen zijn, denk ik, zoal:
- absorbeert snel en veel water;
- kleeft nauwelijks aan de lak door een lage wrijvingsweerstand;
- geeft geen vlekken of strepen en pluist niet;
- heeft randen welke niet kunnen krassen;
- is gemakkelijk uit te wringen;
- is wasbaar in de wasmachine, etc.

Ik kon maar een poll samenstellen met 8 keuzen en dit zijn de deelnemers:
A. € 24,99 - afm. 76,0 x 55,0 cm Meguiars Water Magnet Microfiber Drying Towel
B. € 23,99 - afm. 50,8 x 60,9 cm Mothers Wax Drying Towel
C. € 13,99 - afm. 60,0 x 90,0 cm Poorboys World Waffle Weave Drying Towel
D. € 17,50 - afm. 63,5 x 91,4 cm Chemical Guys Miracle Dryer
E. € 39,99 - afm. 70,0 x 135,0 cm Cobra The Ultimate Guzzler Drying Towel
F. € 29,99 - afm. 122,0 x 66,0 cm Dodo Juice Supernatural Drying Towel
G. € 16,49 - afm. 60,0 x 90,0 cm Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel
H. € 12,00 - afm. 40,6 x 50,8 cm Mothers Wax Wheel & Jamb Drying Towel

De poll heeft geen einddatum, maar t.z.t. zullen we de winnaar vaststellen.
Wat vinden jullie van een de titel "Favoriete Drying Towel 2009"?

Veel plezier met kiezen :party:
 
Bij staat de miracle dryer van Chemical Guys op nr 1! Op de voet gevolgd door de Poorboy's World Waffle Weave drying towel.
Allebei geweldig in gebruik en perfecte vochtopname!! :)^
 
Je blijft bezig he? ;)

Voor mij de Miracle Dryer: ik heb gewoonweg geen andere doek. Als de Orange Babies towel binnenkomt (als private label of in welke vorm dan ook), wil ik die nog weleens proberen.
 
Soepergrover zei:
Je blijft bezig he? ;)

Ja, leuk hé? :ja ik vind een poll een fijne en overzichtelijke manier om ervaringen over een product met elkaar te delen.


Zelf gebruik ik met volle tevredenheid de Carrand Drying Towel. Deze neemt zonder uit te wringen al het water na een wasbeurt op.
Hij heeft fraai afgewerkte randen en na een aantal keer wassen met Cobra Micro-Restore Concentrate doet hij nog steeds wat hij moet doen zonder te pluizen o.i.d.

kortom, voor mij is de Carrand Drying Towel :)^
 
de poorboys waffle weave.
gewoon een fijne doek,
hiervoor had ik de carrand, maar ik ben toch meer een waffle gebruiker.

ik wil de orange baby chemical guys doek wel een keer proberen!
 
De Carrand doek. De Poorboys waffel is ook goed, de Carrand vind ik net iets fijner. Al valt er soms weinig af te drogen: bij goed wassen, goed afspuiten en goed onderhouden van de lak, trekt de auto al voor 75% droog :)^
 
De Carrand is inderdaad hetzelfde als de Miracle Dryer (eigenlijk andersom omdat CG de de Carrand doek ondoet van de Carrand merkjes e.d.)
 
Ik pak tegenwoordig iedere keer de Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel ipv de Poorboys World Waffle Weave Drying Towel, omdat ik met 1 Carrand doek doe waarvoor ik 2 Poorboys doeken moet gebruiken.

Volgende wasbeurt ga ik weer eens de PB doek gebruiken, kijken of ik mijn favoriet weer moet herzien.
 
gevoelskwestie!
het is persoonlijk.. heel persoonlijk.

de pb is meer een trek doek, waarbij je meer druk zal moeten zetten, door de korte haren..

de langere haren, nemen sneller water op, en kan je je wagen droog "aaien"

ik werd gek van pluisjes en dat hij steeds vol zat..
naar mijn idee kan in de pb doek veel meer water
 
Voor mijn auto Seat Altea XL heb ik ruim 1,5 PB doek nodig, dan nog heb ik over de hele auto waterstrepen.
Met 1 Carrand doek is de auto droog en vrijwel geen waterstrepen.

Vertel mij nou maar waar het aan ligt:weetniet
 
weet niet man..

ik deed een mondeo 4 vandaag, ook niet de kleinste, en heb lang geen hele doek nodig gehad.

en die was kurk / streeploos droog.

ooit gewassen met ingebouwde verzachter??
 
Ik vind dit een moeilijke.........

Ik heb de Poorboys Waffle Weave Drying Towel eerst geprobeerd, had bij mijn auto als resultaat swirls tot gevolg.....
Hierna overgestapt op de Chemical Guys - Miracle Dryer, deze bevalt me erg goed, maar wil toch meer proberen en wat anders, dus van de week de Dodo Juice - Supernatural Drying Towel
& 2x de Dodo Juice - Soft Touch Premium Drying Towel laten meekomen...........ik ga met een klein uurtje m'n auto wassen (eerst streetcostums berlin kijken:heart_eyes: ) ik zal dan de nieuwe dodo aanwinsten gaan uitproberen........
 
Hee, dat staat hier ook op. 's nachts je auto wassen8-())

@Aron altijd met hetzelfde wasmiddel zonder verzachter (staat er niet op, dus zit er dan niet in toch?) Formil van de Lidl idem de Carrand
 
@altea

dan heb ik geen idee..

ik wil toch ook weer een keer een echte mf proberen..
carrand of cg orange

eerst ff wachten tot 8-12-09 actie!:cool: