• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete Drying Towel?

De watermagnet van Meg's was toen de enige in zijn soort, er waren geen alternatieven, nu zijn er meer dan genoeg alternatieven die beter en vooral goedkoper zijn. Het is ook een persoonlijke keuze, de een vbind de Carrand geweldig de ander weer een andere. Waar een droogdoek voor mij aan moet voldoen is het volgende: zacht, groot (maar niet te groot) en moet voldoende water op kunnen nemen. Maar dit kan voor iemand anders weer anders zijn.

De 2 drookdoeken die goed scoren zijn hetzelfde, ze komen uit dezelfde fabriek, dus je kan de scores bij elkaar optellen ;)

Ok dan! Bedankt voor het verduidelijken. Natuurlijk is een mening persoonsgebonden maar aangezien de meerderheid stemt op de Chemical Guys Miracle Dryer & Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel, ga ik er vanuit dat deze 2 doeken, op z'n minst een fractie beter zijn dan de concurent doeken!
Ik lees in ''mijn project' topic dat de Carrand ook daar wordt aangeraden dus vol vertrouwen zal ik deze aan mijn lijstje toevoegen. Natuurlijk zal ik mijn ervaringen met de droogdoek jullie niet onthouden!

Zelf ben ik ook nog op zoek naar een alternatief voor de Myracle Dryer van CG (mocht de tip van Lexusfreak niet lukken om de doek eens te wassen met MF rejuvonator/restorer) want laatst was ik dus niet meer zo tevreden over het droogvermogen van de doek.

overweeg dus :
de Carrand versie, maar aangezien die van CG uit dezelfde fabriek komt, krijgt mijn vertrouwen in deze doek een ferme deuk.
Dodo Juice Soft Touch Premium Drying Towel : €11.50
Dodo Juice Supernatural drying towel : 29,99
-->> wacht op nog wat beoordeling van forumleden, want deze is wel behoorlijk prijzig.
of een Waffle weave doek als de PBW ?

Wat me verbaast is dat er weinig mensen kleine doeken gebruiken zoals ik soms terugvind op youtube. Ze hebben in elke hand 1 doek en wrijven de wagen zo droog.

Guest007 zei:
Zelf ben ik ook nog op zoek naar een alternatief voor de Myracle Dryer van CG (mocht de tip van Lexusfreak niet lukken om de doek eens te wassen met MF rejuvonator/restorer) want laatst was ik dus niet meer zo tevreden over het droogvermogen van de doek.

Het zou mij echt verbazen als het niet werkt.....

Dodo Juice Supernatural drying towel : 29,99
-->> wacht op nog wat beoordeling van forumleden, want deze is wel behoorlijk prijzig.

Ik heb de volgende droogdoeken......

Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm 100907
Chemical Guys - Miracle Dryer 100804
Dodo Juice - Soft Touch Premium Drying Towel - 66x43cm 101329
Dodo Juice - Supernatural Drying Towel - 122x66cm 101543

Zoals je ziet dus ook de DodoJuice SN Drying Towel...........
persoonlijk heb ik het idee dat hij gelijk is aan de Premium drying towel, echter ongeveer 3x zo groot...
heb hem nu enkele keren gebruikt, ook al gewassen met rejunivator.....

inderdaad pittige prijs, maar wel waard. anders gezegd, de beste doek die ik heb :ja

Wat me verbaast is dat er weinig mensen kleine doeken gebruiken zoals ik soms terugvind op youtube. Ze hebben in elke hand 1 doek en wrijven de wagen zo droog.

verbaast mij enigszins ook, heb het nu eens geprobeerd met 2 stuks Soft Touch Premium Drying Towel, ik vind het niet prettig werken.......
ik heb zelfs een vermoeden dat het amerikaanse show is, het werken met 2 doeken

@guest007

ik gebruik de wafeldoek van PB naast de gele van Carrand/CG. Daarnaast gebruik ik de mf wafeldoeken (speciaal om glazen mee af te drogen) die te koop zijn bij de Blokker, 2 voor 5,99 euro geloof ik. Hier droog ik de autoruiten mee en eventueel het lakwerk mocht dat nodig zijn. Deze zijn formaatje theedoek, soms prettiger dan de grote droogdoeken.
Ik heb nu ook de grote gele doek van Cobra hier in California liggen, die voelt m.i. dunner aan de Carrand doek. Helaas kan ik daar nog geen ervaringen over melden.

bedankt voor de tips en toelichtingen, ik laat het nu allemaal eens tot rust komen en zal beslissen bij een volgende wasbeurt wat ik nu juist ga nodig hebben en bestellen.

Heb inmiddels meerdere droog doeken :
1. Chemical Guys Miracle Dryer (mijn favoriete droog doek) :-)^

2. Poorboys World Waffle Weave Drying Towel (was mijn eerste droog doek)
Was al veel beter dan een gewone zeem , gebruik ik nu voor mijn velgen droog temaken

?. Dodo Juice Supernatural Drying Towel (gekocht tijdens donderdag Dodo Juice actie 26nov )
Heb nog niet gebruikt , is wel dikker en groter (122x66cm) dan de Miracle Dryer

?. CSF Delirium Orange Drying Towel (net besteld)
Volgens deze forum site net zo goed als de Chemical Guys Miracle Dryer

Lenn :)

Hoi,

Ik heb een vraagske ik heb in mijn winkelmandje de droogdoek Mothers Wax Drying Towel liggen
Maar ik merk hier dat hij weinig stemmen krijgt ...
Raden jullie mij een andere doek aan?
Het is wel zo dat we hier met 2 wagens rijden die ik meestal tegelijk was dus de doek zou ik na uitwringen terug moeten kunne gebruike

Vriendelijke groeten

Het is natuurlijk ook hoe je de auto afspoelt en hoeveel water er op blijft liggen.
Ik had eerst de Meguiar watermagneet, maar vond die ook wat tegenvallen. Gebruik ik nu voor de deuropeningen en onderkanten.
Sinds ik de Delirium heb gebruik ik die altijd, ga er nog een bij bestellen dan heb je ook niet het probleem dat het niet in een keer lukt.

Succes

ik heb zelf deze

Delirium Orange Drying Towel

heb op een clinic weleens een magnet geprobeerd van meguiars en de poorboys waffle weave....toch besloten om de orange drying towel te nemen en ik ben er heel erg tevreden over

Ik ben opzoek naar een nieuwe droogdoek en kwam in dit topic uit.

Echter kan ik de Chemical Guys Miracle Dryer niet meer in de shop vinden. Eigenlijk het hele merk niet meer...
Is hier een reden voor, heeft het een andere naam etc.?

Of deze.
De grijze is de Chemical guys Wooly Mammoth en de onderste de Carrand/Chemical guys.

Laatst bewerkt door een moderator:
In een ander topic (Schuimlans na C.Quartzen?) schreef Bartr123:

"Laat die Delirium voor wat het is,een waardeloos stukje doek is het,als het kan neem er een van Carrand,droog er enkele jaren mee en gaat als een tierelier".

Blijft leuk om al die verschillende meningen te lezen.

Ennuh Bart komt er op bovenstaande ferme uitspraak nog een toelichting?

Voornamelijk denk ik omdat na ongeveer 30x wassen de doek al voor de helft minder werkt, mijn doek begint het ook steeds slechter te doen :-/

Nou heb ik zelf 2 Deliriumdoeken en mijn zwager heeft een Carrand. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat dit identieke doeken zijn , op de kleur na.
Het heeft ook veel te maken met de manier waarop je de doeken wast.

Gebruik al jaren twee PB droogdoeken en eentje van DJ. Bevallen uitstekend, met een PB doek droog ik zelfs de Avant. De DJ doek gebruik ik voor de sponningen e.d. Mooie kleine doek en de kans dat hij de grond aanraakt is erg klein.