• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete Drying Towel?

hier altijd een watermagneet gehad van megs, in het begin deed ie het goed maar na een maandje of 2 werd het steeds minder.

daarna een chemical guys doek gekocht, en deze beviel goed tot een paar weken geleden, hij wilde opeens geen druppel water meer absorberen, en heb dat ding altijd netjes behandelt, nooit gewassen met verzachter hooguit een klein beetje wasmiddel.

en nu dus een dodo doek, nu 1 keer gebruikt en werkt prima, nu kijken hoe lang die het uit gaat houden.

alteaniels zei:
@DKBM Hoe kan dat dan:weetniet , dat bij anderen de PB wel zijn werk goed doet?

Bij mij blijft de PB ww natter dan de Carrand doek en laat ook meer vocht achter tijdens het drogen, zodat ik er nog een keer overheen moet met de PB WW. Met de Carrand: ik trek het dak en eventueel de motorkap droog, daarna wordt de Carrand doek gevouwen en met de lange vezels voor het overige deel (voor zover van toepassing) afgedroogd. In no time de hele auto droog. Ik heb ok geen idee waar het verschil in zit, anders dan dat PB WW-gebruikers mogelijk de Carrand doek qua eigenschappen niet kennen? :weetniet

Mijn eerste keuze staat er niet tussen en dat is de orange babie van Chemical guys, ook onder andere labels te verkrijgen.
Al is de miracle dryer/carrand doek ook een zeer goede keuze, de Orange Babie is gewoon nog iets dikker en zachter waardoor hij nog wat meer water opneemt.

Mijn keuze is gevallen op de Dodo Juice - Supernatural Drying Towel is echt geweldig.........eindelijk een doek waarmee ik kan wrijven zonder swirls te krijgen in m'n lak.........dat had ik zelfs met de CG Miracle Dryer

Ook de Dodo Juice - Soft Touch Premium Drying Towel is me zeer goed bevallen (lijkt wel de kleine uitvoering van de SN........

Ik heb gestemd voor de Carrand / CG doek. Heb hiervoor alleen ervaring gehad met de Water Magnet, maar de Carrand werkt echt een stuk beter. Laatst een Opel Astra Stationwagon gedroogd zonder te wringen.

Voor m'n banden en velgen gebruik ik trouwens een microfiber drooghanddoek die ik ooit bij de xenos had gekocht. Werd tussen de kampeerspullen verkocht. :) droogt ook heel goed, maar ik durf het niet aan om deze op m'n lak te doen.

De Carrand; fabrikant van de Miracledryer-clonen en 1 euro goedkoper en geen label dat je nog moet verwijderen.

Je zou wel gek zijn als je een Miracledryer koopt :-d

Oja, watermagneet werkt redelijk, maar de MD-versies beter :-"

Mijn favoriet is ook de Orange babies doek, echt een super doek.
De miracle dryer die is sindsdien de doek voor de deuropeningen enz.
De water magnet, welke ik een waardeloze doek vind trouwens gebruik ik voor mijn emmers uit te drogen :-"

bassochist zei:
....daarna een chemical guys doek gekocht, en deze beviel goed tot een paar weken geleden, hij wilde opeens geen druppel water meer absorberen, en heb dat ding altijd netjes behandelt, nooit gewassen met verzachter hooguit een klein beetje wasmiddel.

en nu dus een dodo doek, nu 1 keer gebruikt en werkt prima, nu kijken hoe lang die het uit gaat houden.

Ondervind zowat hetzelfde van de Miracle Dryer van CG. De eerste paar wasbeurten nam die veel water op, tot hij ineens zeer snel verzadigd zit. Na afspoelen van de wagen blijft er echter maar weinig water achter op de lak.
En nu is het echt nipt om een Seat Leon nog deftig te kunnen drogen. Dus overweeg nu ook over te schakelen naar die van Carrand of mss de Dodo, maar van die laatste zou ik eerst wat meer gebruikerservaringen willen lezen, aangezien deze niet echt goedkoop te noemen is om zo maar een te bestellen en uit te testen;

Het is toch waar, heeft me eerst 5 wasbeurten gekost om eindelijk de truck door te hebben hoe je die water magnet moet gebruiken ;-)
En eens ik die doorhad was het een hele ontgoocheling van het resultaat.

De orange babies liet ik overlaatst vallen in een emmer waar nog +-2.5l water inzat, 10min later was de emmer leeg en doek 2.5kg zwaarder :love

heb ik al zien staan, maar is me niet echt duidelijk of dit ook gebruikt kan worden als volledige handwas (dus niet als voorweek handwas) en zoja, hoeveel moet er dan van verbruikt worden.

Er staan wel enkele topics over microfiber wash producten.

Ik gebruik die microfiber rejuvenator van chemical guys, goed product en ruikt naar citrus ipv een chemisch geurtje zoals andere merken hebben.
Doeken superzacht en fris geurtje :ja
Gebruik gewoon wasmiddel (zonder verzachter in) voor het wassen, en op het laatste bij het spoelprogramma een 20-25ml microfiber rejuvenator voor een halve machine en +-40ml voor een volle machine.

sorry voor ff off-topic te gaan

maar bedoel je dit produkt van CG dan lijkt de Cobra me net iets interessanter (het dubbele voor een paar €'s meer)

Dat bedoel ik ja.
Cobra is goedkoper idd, heb je gelijk in.
Maar dat is ieder zijn keuze welk product hij koopt, ik ben tevreden met mijn citrus geurtje.

Valt me op dat de Water Magnet, niet veel stemmen scoort. Ondanks dat in het verleden hoog van de toren werd geschreeuwd, dat dit de droogdoek was, kon de Water Magnet ook mij niet overtuigen. Nu is mijn vraag: Geef eens een definitie van een goede droogdoek. Wanneer scoort een droogdoek goede cijfers en wanneer niet? Zelf ben ik ook aan het oriënteren, maar de keuze is vlug gemaakt als ik de poll bekijk. Hoewel, 2 droogdoeken goed scoren. Maar wat afvalt moge duidelijk zijn. Fijn, dit soort topics/polls.