• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete Wash Mitt?

Voor mij de Meguiars washmitt.
Heb 'm al 2 jaar en onverslijtbaar. Wordt elke week voor 2 auto's gebruikt.

Heb sinds een aantal weken ook "the bone" maar vind deze te zwaar worden tijdens het wassen.
Heb ook het idee dat ie ook lang niet aan de kwaliteit van de Meguiar's washmitt kan tippen.
Ook duurt het drogen erg lang.
 
De "Wookie" voor de bovenkant van de auto en de Carrand voor de onderzijde. De Wookie neemt veel water op, maar dat vind ik juist prettig, even in de emmer, iets uitknijpen, en dan op de auto gebruiken, geen problemen om onder handgrepen e.d. te komen. Daarbuiten heb ik ook nog 2 Meguiar's Washmitts, de MF en de Wollen, maar deze gebruik ik niet vaak meer.
 
:! Oeps ik heb zojuist de Carrond spons aangklikt, omdat ik dacht dat ik dan bij het product op de cc site terecht zou komen). Kan deze stem verwijderd worden???????

Ik weet nu wel meteen hoe ik moet stemmen in een pol.:D
 
Ik gebruik een spons die enigzins te vergelijken is met Carrand Microfiber MAX Premium Body Sponge, maar die van mij heeft van die dreadlocks. Dit is een van mijn weinige dingen die niet bij cc vandaan komen. Ik heb altijd het idee dat je met een wash mitt minder water kunt "meenemen" en het uitspoelen lijkt me ingewikkelder, maar dit moet ik eigenlijk nog een keer testen.
 
Voor mij de Meg's !
Die is zeer sterk en blijft ook gewoon meegaan.8-())

Heb ook nog een washmitt van "Kenotek" ,weet van welke fabrikant deze is maar heeft behalve de blauwe kleur toch wat weg van de Meg's...

De Wookie is natuurlijk iets speciaal maar gewoon niet echt handig om met te wassen!
Deze is bij mij na de eerste wasbeurt herleidt tot gadget :schaam

De Wookie is gewoon TE groot ,neemt TEveel water op en behoeft TEveel onderhoud!
En TE is nooit goed...

Misschien dat ik hem in de zomer nog eens bovenhaal voor mijn eigen wagen, maar bij minder goed weer is het zeker niet leuk, je broek is gewoon zeiknat:p

The Bone staat ook nog wel op mijn verlanglijstje!
 
De Chenille van Poorboy's gekozen...maar hij is wat zwaar als ie nat is, lijkt wel 1kg dat aan je arm hangt te bengelen.
Nu ik deze poll zie heb ik wel een vermoeden wat in de toekomst ga nemen ;)
 
Ik heb zowel de Meguiars wash mitt als de Bone, maar mijn stem is toch naar de Bone gegaan. Mijn handjes zijn simpelweg te klein voor de Meguiars wash mitt waardoor hij snel af glijdt. De Bone vind ik erg fijn werken en pak zelfs ik makkelijk vast. De Bone blijft ook veel mooier dan de Meguiars mitt en ik krijg hem makkelijker schoon dan de mitt.
 
Ik heb sinds kort de Wookie!! :heart_eyes: Lekker zacht en maakt goed schoon.
Denk ook een meguiars wash mitt te bestellen voor de handgrepen en zo.

Verder nog een merkloze voor velgen en wielkas!
 
Ralf_VW zei:
Ik heb sinds kort de Wookie!! :heart_eyes: Lekker zacht en maakt goed schoon.
Denk ook een Meguiar'swash mitt te bestellen voor de handgrepen en zo.

Verder nog een merkloze voor velgen en wielkas!

Er is een reeks geweest van de Meg's washmitt waarvan de band rond de pols te groot was!
De nieuwe hebben terug een beter aansluitende polsband, misschien een ideetje om een nieuwe te bestellen;)
 
ik heb nu al 2jaar de meg's, maar afgelopen week de chenille van PB besteld...
aan de resultaten te zien is dat miss niet de allerbeste keuze geweest......?!?!
achjah, die paar euri's doen het m ook niet hè ;)
 
suby555 zei:
Er is een reeks geweest van de Meg's washmitt waarvan de band rond de pols te groot was!
De nieuwe hebben terug een beter aansluitende polsband, misschien een ideetje om een nieuwe te bestellen;)
Klopt als een bus !
 
ik ben ondertussen aan mijn derde washmitt toe. De eerste was een merkloze van in een lokala autoshop, maar die is direct gedegradeerd om de velgen en wielkasten te reinigen. Die werd me te hard en moeilijk proper te maken tijdens het wassen.
De tweede was die van Carrand met de dreads, deze werkt heel fijn, maar de afwerking is er niet naar. Deze begon al te lossen naar een paar wasbeurten aan de polsband.
Nu eentje (de derde dus) me laten verleiden door een met schaapsvel (van valma) mee te brengen uit de makro. Maar deze nog niet kunnen testen.
Nu lijkt de smartwax yellow wahsmitt me ook wel wat, deze heeft zowat dezelfde structuur als de carrand, behalve dat het gele vlak met MF is ipv met dreads. Spijtig genoeg niet verkrijgbaar bij CC.
 
Binnenkort wel hoor, maar even geduld. Overigens het is een andere Carrand mitt en de we twijfelen erover om de Carrand mitts uit het assortiment te halen omdat deze sneller kapot gaan dan andere mitts.

Waarschijnlijk nemen we hem op, kijken we of die kwaliteit beter is, zo niet dan verdwijnen ze alsnog.
 
suby555 zei:
Er is een reeks geweest van de Meg's washmitt waarvan de band rond de pols te groot was!
De nieuwe hebben terug een beter aansluitende polsband, misschien een ideetje om een nieuwe te bestellen;)

:)^ TOP dan ga ik zeker voor de nieuwe met polsband!!$$)
 
Ik heb tot nu toe nog maar enkel de wollen washmitt van Meg's gebruikt maar heb me bij de laatste bestelling hier alvast de wollen versie van CC besteld. Ik heb het vermoeden dat de wollen washmitt stilaan aan het uitsterven is en vermits ik deze nog steeds boven de microvezel versie verkies, heb ik er mij al maar eentje in reserve besteld. ;)
 
Binnetie zei:
Helaas staat de mijnde er niet bij. De mijnde is niet meer leverbaar via Carlean. Heb een Carrand - Microfiber MAX Total Clean All Over Wash Mitt. Deze werd in april 2009 toen ik begon met detailen geadviseerd door Dibbuz.

Dit is hem:

car-washmitt.jpg


Aan de zijkant heb je een 'netje' om vliegenresten te verwijderen. De bovenkant heeft korte haartjes en aan de onderkant zie je de dreads. Hij bevalt mij erg goed.

Ik heb deze ook en ik begrijp totaal niks van deze washmitt. Ok, de zijkant voor vliegrestjes op de ruiten = duidelijk.
Maar wanneer gebruik je de ene kant met dreads, en wanneer de ander met kortere haren? Moet je eerst dreads, dan de korte haren? Of andersom? Maakt het uit?? Geen idee. Ik doe maar wat. :weetniet De auto wordt wel schoon, maar de verwarring bij deze mitt bederft soms mijn wasplezier.
 
[MODEDIT]Gaarne niet onnodige quoten AUB, dank u![/MODEDIT]


:D :D ik was steeds met de kant met de haren. Waarom ? Geen idee, alhoewel de kant met de korte haren evengoed wast en reinigt maar dat is er zo ingeslopen van bij de begin. Misschien omdat de mitt teveel water verloor als je de grijze kant gebruikt, het meeste water bleef immers in de kant zitten met de dreads. Denk dat daarom de mitt van smartwax interessanter zou zijn.
 
Ik haal de "dreaded" side heel licht over de lak om het eerste vuil op te nemen, daarna met wat meer druk de met de andere kant het echte wassen.
 
Of dit dé manier zoals de ontwerper bedoeld had geen idee, mij lijkt het een goede methode.