• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete Wash Mitt?

hier ondertussen 2 meg's mitts, de PB Chenille en de Chemical Guys Super Thick MF mitt...
Meg's blijf mijn favoriet, maar de PB chenille is een nipte tweede..!
 
aron225 zei:
the bone voor mij!

de greep van de vertrouwde spons, en de veiligheid van een washmit!

ik vind het een heerlijk ding, en zou echt niet anders willen.
heb zelf diverse chenille washmitts gehad.. maar de greep van een spons vind ik heerlijk..

even bijstellen..

na het gebruik van de dodojuice supernatural mitt "yeti's fist"
ben ik best wel om, deze gebruik ik standaard
 
mk-us zei:
Blijf het een apart gegeven vinden dat Meg's nog steeds met kop en schouders bovenaan staat !
Als iemand Meg's roept dan gaan bij velen de nekharen overeind, worden de vingers gestrekt en komt er een reply met:"goed spul, maar net zo goed als Merk X wat goedkoper of soms wel beter is" .

Ik ben zo iemand die niet echt Meguiar's minded is, integendeel zelfs. Ik heb verschillende schapenwollen wash mitts gehad, the bone heb ik ook en dan heb ik toch (uit nieuwsgierigheid) de wash mitt van Meg's gekocht. En geloof het of niet, ik vind hem supergoed. Probleem met de schapenwollen mitts is dat je ze goed moet onderhouden. The Bone en de Meg's wash mitt kunnen zo de wasmachine in. Gebruiksgemak telt toch ook mee als je een favoriet moet kiezen.
Nu, naar mijn gevoel is een schapenwollen handschoen nog altijd 'beter' dan een microvezelhandschoen, maar als ik een favoriet moet kiezen, dan is het toch die van Meg's!
 
Nadeel van de Megs wash mitt vind ik is dat hij snel zijn zachtheid verliest. Na een paar wasbeurten voelt hij een stuk minder zacht. Gebruik nu een sheepskin washmitt en die is na 3 maanden intensief gebruik nog net zo zacht als toen hij nieuw was. Daarnaast houd de megs handschoen teveel het vuil vast. Bij het uitspoelen merk ik dat er nog een hoop troep in de handschoen blijft zitten. Een sheepskin washmitt kan je veel beter uitspoelen.
 
Guest007 zei:
er zijn nog meer topics die van mij een sticky waard zijn, meestal de polls zoals favoriete shampoo, favoriete droogdoek en deze.

Als we dat zouden doen, dan hebben we op de eerst pagina met onderwerpen alleen maar sticky's staan wat de boel ook weer onoverzichtelijk maakt... het is een keuze ;)

Voor wat betreft Meg's en het flamen... ik ben begonnen met Meg's, sterker nog, zat in het promoteam van ze. Het zijn goede spullen, begrijp mij niet verkeerd, het was toen een van de beste merken, dan praat ik over een jaar of 4 geleden. Er zijn alleen in de tijd daarna heel veel merken bijgekomen, en door ervaring kan ik echt zeggen dat er producten net zo goed en zelf beter (vooral goedkoper) zijn als Meg's.
Feit is dat Meguiars heel goed is in marketing en je wordt dus overal geconfronteerd met de merknaam en sponsoring, dus een heleboel newbies beginnen er mee en komen later in aanraking met andere merken.
 
@dutchcardetailing:
Ik vind dat juist bij een schapenwollen washmitt de stukjes vuil minder makkelijk te verwijderen zijn. Vooral de wat grotere (en dus gevaarlijkere) stukjes blijven in de schapenvacht plakken. :weetniet
 
Ik kom 1 a 2 keer per jaar in de US, daar is Mequiar's gewoon betaalbaar. Sommige producten hier zijn wel een keer of twee zo duur. Toen ik veertien was en begon met poetsen kochten wij het bij de autoshop om de hoek. Was toen lang niet zo duur als nu, sinds het naamsbekendheid heeft is het duurder geworden. Zijn prima producten maar heb zelf betere gevonden, of betere prijs kwaliteits/verhouding. Dodo is duur, maar Meq's haalt het niet bij Dodo.

Sorry voor de off-topic! :schaam
 
stimpy68 zei:
....Voor wat betreft Meg's en het flamen...
Geen idee of het op mijn stukje sloeg ( wel / niet, doet niet ter zake ), maar wil even kwijt dat ik het niet als zijnde flamen bedoelde of dat er door andere geflamed wordt.
( flamen zie ik als zijnde puur tegen zijn omdat het die naam / merk etc betreft ), en ik doelde er op dat er dan meerdere opties worden gegeven.

Vraag je om een favoriete wax, doek, auto, man , vrouw .... dan loopt het meer uiteen, des te opvallender vond ik deze uitkomst >> dat men zo eensgezind is ( volgens de huidige statistieken )

Uitzonderingen bevestigen de regels en niet meer dan normaal dat iemand een ander product nét even wat beter vind ( we zijn immers geen vooraf geprogrammeerde computers )
 
Ik gebruik een microvezel "spons" met dreadlocks (ik vergeet altijd de officieële naam van die dingen). De heb ik in mijn pré-carclean-tijd bij hal-piep-fords (piepje vanwege de reclame) gekocht.
 
Voor mij ook de Meguiar's washmitt.
Het is de eerste die ik kocht en gebruik hem nog steeds dus en heb geen ervaring met andere merken.
Gebruik hem nu ruim een jaar en vertoond nog geen enkel spoor van verval of slijtage.
Ik heb er waarschijnlijk een uit de laatste series want hij sluit perfect aan om de plos.
Neemt voldoende water op en is makkelijk schoon te spoelen later.
Droogtijd is redelijk.
Hij is inderdaad wel wat groot (ook als je grotere handen hebt) maar dat ervaar ik niet als een probleem.
 
stijntjeraes zei:
Tot nu toe de schmitt van the edge
Ik ook en ik vind het spijtig dat die er niet tussen staat en dat ze niet zo makkelijk te vinden zijn.

Had vroeger een lamswollen, maar die was vervelend in onderhoud. Als je m te snel liet drogen was dat ding gans hard. Bij mij kwam het haar er na een anderhalf jaar het haar met vlokken van los. Een paar keer m vochtig gelaten en toen was het heel gedaan.

The schmitt is zoveel fijner om mee te wassen, lekker stevig. Alleen is die nu ook aan het verslijten aan de naad waar het gelijmd is.
 
Ik gebruik de laatse tijd steeds vaker de Mitt van de Action. Slaat vuil goed op en laat deze bij het spelen weer makkelijk los.

Mitt kost bijna niets en werkt goed.
 
paulb zei:
Ik gebruik de laatse tijd steeds vaker de Mitt van de Action. Slaat vuil goed op en laat deze bij het spelen weer makkelijk los.

Mitt kost bijna niets en werkt goed.

Ik deel deze mening met je... :ja

Laatst heb ik een washmitt en een washspons gekocht bij de Action en ik moet eerlijk zeggen, ze vallen me niets tegen ! Zelfs al een aantal malen in de wasmachine gegaan en nog niets aan de hand

Ook de wollen washmitt van CC vind ik een van de fijnere mitts :cool: Enig nadeel is dat die niet in de wasmachine kan, dit heb ik toch gedaan en ik moet zeggen, het lijkt nu wel een katje met haaruitval rofl
 
Ik heb de Poorboys World Chenille Wash Mitt gekocht, hiervoor gebruikte ik nog een spons.

Echt vergelijken kan ik het niet, want tot nu toe 1x gebruikt (voor 2 auto's) en een andere heb ik nog niet gebruikt.

De mitt van PB wordt wel erg zwaar als die vol met water zit, maar dat heb ik opgelost door niet meer mijn hand in de mitt te doen maar gewoon vast te houden zoals je dat doet met een spons.
Ik had het idee dat ik in totaal veel minder water nodig had dan met een spons, dus dat scheelt wel heen en weer lopen naar de emmer ;)

Verder vind ik de prijs van net geen 10 euro ook een stuk aantrekkelijker dan van vele concurenten.
 
Had vorige week een valma washmitt (fijne vezel) besteld om te gebruiken voor de velgen en andere smerige delen. Maar het viel me flink mee hoe goed hij was, neemt veel meer vocht op dan de meguiars (misschien minder verschil als die gewassen wordt met een restorer) en is ook lekker zacht.

Hij is alleen veel minder fijn afgewerkt, elastieke boord snijd in je pols en de binnenvoering voelt raar aan. Maar voor zijn prijs een top product :)^
 
Ik vraag me af waarom de Meguiar's Ultimate Wipe Wash Mitt (lees hier veel negatieve ervaringen over en zeker als hij met de mothers vergeleken werd) zo goed scoort. Heb hem zelf nooit gebruikt maar op aanraden van jullie en veel positieve reacties de Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt gekocht.

Mijn ervaring met de Mothers is zeer fijn. Hij sluit het vuil goed op en laat het vuil gemakkelijk los met de 2 emmer techniek en door middel van met je andere hand over de wash mitt te gaan. Totaal geen spijt gehad van deze aankoop dus en daarom ook niet de moeite waard om een andere wash mitt te kopen / testen.
Zit er enkel nog over te denken om The Bone te bestellen na erg veel positieve reacties hier over te hebben gelezen.
 
Ik vind de Ultimate Wash Mitt juist geweldig. Blijft echt jaren goed (mijn 1e washmitt van bijna 4 jaar geleden ziet er nog prima uit!).
Goede pluis, neemt goed vuil op en werkt heerlijk.

De Mother's is nog veiliger alleen kan je deze niet goed wassen in een washmachine (wol).
 
Vandaag gebruikt de Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt.
Maar viel me wel erg tegen!
Een klein plusje was dat hij wel veel water opneemt.