• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete Wash Mitt?

Waarom plaats men binnenin een washmitt altijd zo een heel dun vliesje dat na max 2 wasbeurten helemaal uit elkaar valt?
Vind het erg storen als dat dan tegen/rond je vingers begint te wikkelen.
En wat ik ook echt beu begin te worden aan washmitts is dat de naden snel beginnen lossen.
Heb er al veel gekocht, van verschillende bekende merken en altijd is het wel iets met die washmitts.

Daarom begin ik ook steeds meer de neiging te hebben om een soort "the bone" aan te schaffen.
Maar hebben ze die niet in een kleiner formaat?
 
@ jim

Heb jij eigenlijk al een Meg's Washmitt gehad?

Anders moet je die toch echt eens proberen!!!
Ik heb er 2 die ik afwisselend maar intensief gebruik en daar is nog niks mis na 3j voor de eerste en bijna 2j voor de 2de ;)
 
jim zei:
Daarom begin ik ook steeds meer de neiging te hebben om een soort "the bone" aan te schaffen.
Maar hebben ze die niet in een kleiner formaat?

Een bone begint wat stug, maar na een maar keer gebruikt te hebben kan ik hem samenknijpen en kom je eigenlijk overal tussen!
 
ivo's zei:
ik heb nu al 2jaar de meg's, maar afgelopen week de chenille van PB besteld...
aan de resultaten te zien is dat miss niet de allerbeste keuze geweest......?!?!
achjah, die paar euri's doen het m ook niet hè ;)
om hier nog even op terug te komen...
Ik vind de chenille van PB eigenlijk helemaal zo slecht nog niet,
wast lekker, misschien wat zwaar van het water.
Polsband is wel te los, miss zelf maar ff extra elastiekje omheen naaien..?! :weetniet
 
dat ie niet goed is wordt ook niet gezegd, maar dat de meg's de voorkeur heeft is duidelijk te merken uit de poll lijkt me...
anyways, misschien ook wat lomp geformuleerd...:schaam
 
Weet iemand ook waarom er zoveel verschil zit tussen een Europese en een Amerikaanse Wash Mitt van Mequiars ?

Had hier thuis laten vallen dat mn Meq's Wash Mitt slecht begon te worden, krijg ik met sinterklaas een Europese Meq's Wash Mitt (lief bedoeld maar verkeerd gekozen).

Die Amerikaanse is zoveel gladder en heeft ook niet die irritante stiknaad in het midden zitten, daarnaast is de gebruikte micorvezel ook heel ander van structuur waardoor ik m veel fijner vindt werken dan de Europese versie.
Snap alleen niet zo goed waarom Meq's dan 2 verschillende soorten maakt van ogenschijnlek 1 product ?


Binnenkort iemand anders maar met deze verblijden en zelf weer 1 laten overkomen uit de States :-"
 
ik heb deze week mijn Topix washmitt (woolskin) kunnen uittesten en moet zeggen dat deze me meer beviel dat zo'n dreadlock geval.
Vind hem zachter voor de lak
neemt het vuil goed op (zonder al te veel druk te moeten uitoefenen)
laat zich tussendoor makkelijker reinigen
neemt voldoende water op

minpunt : kan er niet direct eentje vinden

Mijn voorkeur gaat dus uit naar een wollen washmitt
 
Ik heb de Mothers besteld....zit bij de Foam Lance bestelling.....echter er schijnen meer personen die zo'n schuimspuit besteld hebben:D
Gedruik nu zo'n rasta ding van de Halfords en bevalt goed, echter door dit forum ben ik overgehaald om een echte washmitt aan te schaffen.....en de rest....DAP en pads zijn al binnen.......en er zal meer besteld worden:grinning:

Btw volgende bestelling ga ik bij Tim ophalen.....gewoon lekker neuzen/ouwehoeren(lees tips vergaren), kopen en dit onder het genot van een bakkie
 
mijn eerste wash mitt was er een van Carrand met aan de ene kant dreadlocks en de andere kant microfiber (niet meer verkrijgbaar bij CC overigens) en nu heb ik er een van Topix van lamswol en ik vind dat de lamwollen washmitt zich makkelijker tussendoor laat reinigen.
Voelt ook zachter aan voor de lak. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel vertellen want heb die nog niet echt zo lang, maar als dit meevalt is mijn volgende er terug eentje van lamswol.

Maar zoals velen anderen al hebben aangehaald, het blijft echt een persoonlijke keuze.
 
BlackTwist zei:
Blijft er bij die dreadlockmitts geen vuil tussen de dreads zitten?

Dat is juist de bedoeling, althans opnemen bij het wassen van de auto en daarna loslaten bij uitspoelen in de 2e emmer. :-"
Soms blijven ze ondanks het uitspoelen wat vuil vasthouden (merkafhankelijk) daarom is een tweede (derde....) handig.
Gisteren zelf twee gekocht met dreadlocks aan de ene en een soort netje aan de andere kant. gewoon proberen.

Hans
 
ik vind die van Meguiars ook wel goed, maar dit is denk ik ook wel behoorlijk persoonlijk, ik heb voor de rest namelijk geen andere nog in me handen gehad.

vandaar dat ik dit topic is ging door spitten...

(ps is het niet handig hier een sticky van te maken ?)
 
er zijn nog meer topics die van mij een sticky waard zijn, meestal de polls zoals favoriete shampoo, favoriete droogdoek en deze.
 
Blijf het een apart gegeven vinden dat Meg's nog steeds met kop en schouders bovenaan staat !
Als iemand Meg's roept dan gaan bij velen de nekharen overeind, worden de vingers gestrekt en komt er een reply met:"goed spul, maar net zo goed als Merk X wat goedkoper of soms wel beter is" .
No flame naar welk merk dan wel persoon ( voor die strijd losbarst ( niet doen dus svp )),
zoals ik zeg, blijft wel vreemd dat iedereen toch grijpt naar Meg's ( volgens deze lijst )
Is er na 28-10 niks nieuws bij gekomen wat om een hernieuwing / herstart van deze lijst roept ?

P.s. het is maar een idee / gedachtengang ;)
 
Komt misschien dat de mitt van meg's meestal als eerste wordt aangeschaft :weetniet
En daarbij gaat dat ding langer mee dan de rest van de vloeibare producten.
Voor wat betreft de polishes, waxen, enz. moet ik je gelijk geven dat er beter en/of goedkoper te krijgen is.
Ik was vroeger ook erg te spreken over de microfibers van Meguiar's (die met de gouden rand), maar een tijd geleden heb ik nog een 3-pack aangeschaft en de kwaliteit is met sprongen achteruit gegaan. Daarom ben ik zo blij met mijn bulkje CSF Microfibers.
 
Die Meg's mitt was voor mij inderdaad de eerste washmitt. Kwalitatief is deze prima en ik vind 'm ook fijn werken.
Ik heb ook een Bone, maar deze gebruik ik niet veel. Ik heb zelfs een tweede Meg's mitt op voorraad.