• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat voor emmer gebruiken jullie?

DivingDisaster

Detailing addict
5 okt 2010
410
65
38
Daar ik overweeg om mijn bouwmarktemmers om te ruilen voor een systeem waarin een grit guard past en goed afsluitbaar is, was ik benieuwd naar jullie "systemen". Zo vraag ik me af of je bijvoorbeeld eerder kiest voor een 19liter emmer dan een 13 of 16 liter emmer. Mis je nog iets in de poll, laat het dan even weten.
 
Ik gebruik de 3 gallon(15liter) emmers van gritguard, met originele gritguard, gamma seal, kussen en rolonderstel. Deze emmers zijn gelijk aan de 19liter emmers alleen wat kleiner, maar kwa bouw en stevigheid gelijk, zijn ook gewoon van het merk gritguard
 
3 x 16l emmer van Chemical Guys

1 x Grit Guard Blauw (emmer met water en shampoo)
1 x Grit Guard Rood (emmer met spoelwater)
1 x Grit Guard Zwart (emmer voor velgen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het is dat ik de gritguard emmers te duur vind.
maar ik gebruik nu de carclean emmers.
echt top emmers!:heart_eyes: alleen de deksel is ruk... :no

Edit:// wel waterdicht enzo, alleen het erop en eraf klikken is irritant.
 
Ik heb de Gritguard en emmer met sluiting en gritguard en de Carclean emmer met gritguard.
Maar ik moet zeggen dat ik toch nog zit te denken om een 2e gritguard emmer te kopen...
De sluiting werkt stukken fijner al betaal je er wel voor.:ja Maar jah hoe vaak koop je een setje emmers..... :grinning:
 
Ik heb in totaal 6 emmers van 19 liter : 4 carclean-emmers en 2 afgedankte emmers die anders op het stort beland zouden zijn als ik ze niet "gered" had.

Die laatste zijn helaas niet-stapelbaar en hebben geen draagbeugel maar wel 2 handvaten opzij. Er zijn wel deksels bij , maar deze sluiten enkel met een metalen spanring en heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.

Meestal worden die immi-emmers gebruikt om allerlei spullen in mee te nemen of om de vuile doeken/pads/washmitts in te pleuren tijdens een wasbeurt.

Ik ben van plan om mijn 2 immi-emmers weg te doen samen met nog enkele spulletjes die ik ook genoeg heb. Eigenlijk zijn ze perfect bruikbaar om water mee te nemen naar een wasbox, dan stapel je ze ook niet in elkaar en de ruimte die deze emmers innemen heb je na de poetsbeurt ook nog :ja .
Het zijn iig zeer sterke emmers maar door de emmers van carclean naar de 2e plaats verschoven.....
 
Ik kom toe met de 15liter, mijn wasemmer is na de auto wassen wel zo goed als leeg. Ik gebruik echter graag veel sop, ik heb gekozen voor de kleinere maat omdat de 19liter emmers te zwaar werden voor mijn rug.
 
3 CC emmers met dubbele Grit Guards! Eerst gebruikte ik van die Dethmers bakkerij grondstof emmers met GG's. Werkte prima! Maar wilde graag een paar nette emmers zonder bakverbeteraars reclame :D
 
Ik gebruik nog altijd van die gewone emmers van vrouwlief.

Binnen enkele maanden gaan we verhuizen naar een huis met garage en dan zal ik investeren in gritguard emmers
 
1 Chemical Guys emmer met grit guard blauw voor het shampoo/was water voorzien van Dodo Juice Wash sticker
1 Grit Guard emmer met grit guard rood voor het spoelwater voorzien van Dodo Juice Rinse sticker
1 Carclean wit/semi transparante emmer met grit guard zwart voor de velgen/banden voorzien van Dodo Juice Wheels sticker


Thuis heb ik nog 2 Carclean witte semi transparante emmers staan met grit guards
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik 3 grit guard emmers met dodo stickers voor wassen spoelen en velgen .
Heb ook 2 emmers van meq. maar vind deze minder omdat ze zwart zijn en er niet doorheen kan kijken .
 
De echte Dodo Juice emmers met bijpassende grittguards.


Zijn iets transparanter dan de grittguard emmers. Jammer dat ze niet meer te leveren zijn.



artsy-wash-bucket-shot.jpg
 
Mooie emmers Ralph.

Ik gebruik een 19 liter emmer, merk weet ik niet, waar een gritgard in past.
1 iets kleinere CG
Ik heb ook nog die zwarte van meg maar die gebruik ik eigenlijk niet meer.
 
@ Patrick: wat is de reden waarom jij juist de kleinste emmer als was emmer gebruikt?

Ik heb zelf twee emmers van Chemical Guys (13.5ltr dacht ik) met gritguard en gammaseal en vind deze toch echt te laag. Het water klotst al snel over de rand en mijn inziens is het: hoe groter de spoelemmer, hoe groter de kans is dat het vuil "beneden"blijft.
 
Even voor de duidelijkheid, de emmers die door Chemical Guy's verkocht worden zijn 4,25 us gallon, dit komt neer op 16.09liter.
Dus geen 10 liter of 13.5liter maar gewoon 16. Deze emmers worden zijn gelijk aan de grote grit guard emmers, de gamma seals passen ook gewoon perfect.