• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Morgen gaan de kinderen een nachtje bij oma slapen, mijn vrouw is zaterdag werken dus eindelijk sinds een heule lange tijd (echt heul lang) weer eens het rijk alleen en genoeg tijd voor de auto zonder dat ik halverwege moet stoppen..

Eerlijk is eerlijk; ik kijk ernaar uit!
Helaas is het afwachten wat het weer gaat doen maar de bedoeling is toch echt dat ik voor de eerste keer de auto met HD in de foam ga zetten en vervolgens wassen volgens bepaalde stappen. Dat word zaterdag nog niet uitgebreid met kleien - polijsten/waxen.
Spullen kunnen nou eenmaal niet allemaal in 1x worden aangekocht en wacht op beter weer voor bepaalde stappen.

Nu heb ik afgelopen dinsdag hier een stappenplan voor mezelf geplaatst:

Ik zou graag willen weten of ik beter voor de Monello of Bilt Hamber kan gaan en waarom? Vooral gezien het mijn 1e aankoop word en ik nog geen waxen of iets ooit heb gebruikt (en komende tijd nog niet doe) + mijn auto nooit vuil vuil is gezien ik die om de +/- 3 (liefst 2) weken doe wassen.

Ik vind het show effect wel leuk en dat mag ook, maar prestatie staat hoger aangeschreven.

Daarnaast hoor ik graag welke 'simpele' producten ik nu voor de basis erbij zou kunnen nemen maar toch eigenlijk wel nodig zijn - als voorbeeld:

Bedankt voor jullie info alvast!
 
  • Leuk
Reactions: SlomeDuikelaar
@robinpowerbag - In dat topic zijn deze vragen al beantwoord, toch?

- De Bilt-Hamber heeft meer power.
- Non-Ferro werkt erg goed en als je een paar spraytjes per velg doet, kan je met een flesje wel even voorruit.
(De voorwas helpt ook al bij de reiniging)
 
@Quantoxx Voor mij is dit product ook nieuw om te gebruiken, maar het zou een soort glaze zijn voor ceramische coatings, zoals glaze voor een wax is. Kleur "verdiepen" en zorgen goede ondergrond voor wax/coating. Lakcorrectie zit er niet echt in.

@robinpowerbag Het konijnenhol waar je in bent gebuikt is diep genoeg, dus lekker in stapjes je goodies en goedjes uitbreiden. Monello is vrij mild, BH is lekker sterk zonder de wax of coating af te breken. BH zou mijn keuze zijn.
Voor tijdelijke bescherming zou je een wetcoat kunnen overwegen. Dan heb je na het wassen bescherming en nog meer voldoening.
 
@robinpowerbag - In dat topic zijn deze vragen al beantwoord, toch?

- De Bilt-Hamber heeft meer power.
- Non-Ferro werkt erg goed en als je een paar spraytjes per velg doet, kan je met een flesje wel even voorruit.
(De voorwas helpt ook al bij de reiniging)

Excuus, ik moest dit ook plaatsen in het topic wat ik zelf ben gestart! Ben op het werk beetje tussendoor hier info opdoen en niet goed opgelet.

Het was mijn bedoeling om dus nu een klein beknopt lijstje te krijgen van paar producten die je als het ware voor de '1e stap' in huis het beste kan halen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor bilthamber autofoam of touchless gaan. Je kunt 2% verdunning aanhouden voor normale vervuiling en heb je gelijk alkalisch foam voor najaar/winter als auto viezer is. ;)
Foam is geen scheerschuim, maar gewoon iets vloeibaarder maar reinigt super, dus mooi schoon oppervlak voordat je gaat wassen. Scheelt krassen en dus extra spoelen van wasmitt.
Alleen even PIR (panel impact ratio) berekenen zodat je weet hoeveel product je in lans moet doen om tot bepaalde percentage te komen. Dan aanbrengen, 5 min wachten en afspuiten. :)

Hier link met uitleg van verschil tussen Bilthamber Touchless en Autofoam:
 
Zwart, Mercedes, iets van 45 en zo een badge

DSC_3718.JPG
 
Gezien de lak niet metallic is maar unilak vraag ik mij af op primer wel zin heeft om de kleur nog meer op te halen?
Primer zal zoals @Quantoxx zegt voornamelijk zorgen voor een goede hechting van je coating en zal er tevens voor zorgen dat het effect van de coating nog versterkt wordt.

In sé maakt het niet veel uit of het metallic of non-metallic lak betreft hoor, hoe klein ook. Er is een altijd wel een verschil merkbaar!
 
Dat wordt de Audi van mijn vriendin, dacht dat het vorig jaar was dat deze gedaan was maar toen ik dat terug ging lezen op het forum blijkt het dus 3 jaar geleden te zijn, dus tijd voor een nieuwe laag Glascoating eerdaags.
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb