• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Ik ga beginnen met mijn eigen bruine Chevrolet Spark (bj2011).
Daarna zijn de autos van m'n ouders aan de beurt.
Een grijze Fiat Panda (bj2007) en een zwarte Skoda Fabia Station (bj2012).

Ik hoop dinsdag alles binnen te krijgen en ervaring op te doen met kleien en Collinite 845.
 
PM_Petrol, Tip: houdt in gedachte Less is More met Collinite 845. Heel dun aanbrengen ,wanneer je de eerste laag hebt aangebracht ca 30 min wachten / swipe test doen. Dan uitpoetsen, MF met korte kant gaat het gemakkelijkst. Na alles te hebben uitgepoetst eventueel na een uur een tweede laag aanbrengen.
Succes
 
Less is More klopt inderdaad maar de 845 is vergevings-gezind hoor;) vandaag ook nog opgebracht en ik laat hem gewoon standaard een uurtje cure en neem hem af met de lange kant, nog nooit problemen mee gehad.
 
voordeel van 2 lagen is ook dat je zeker weet dat je alles gehad hebt. Ik gebruik de colli 915, heel weinig op pad doen en stempelen op kleine oppervlakte(om te evenredig te verspreiden), goed dun uitsmeren. Circa 5-10 minuten later haal ik het er al af(SWIPE test uitgevoerd). Over het algemeen per paneel insmeren en uitwrijven. Gebruik trouwens je allerbeste doeken voor de stappen na het polijsten en verschoon vaak zodat ze goed het residu opnemen. Lang harige kant om zoveel als mogelijk het residu te verwijderen, korte kant om nog 1 maal na te wrijven.
 
Het is wel niet de volgende poetsklus maar wel een aankomende poetsklus aangezien deze toy momenteel op de boot staat en dat het nog wel even duurt voordat hij weer in nederland is Maar toch maar alvast een foto voor jullie
d7135d2da82c91dec92d5b8d378a18d4.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Gisteren winter-wielen wissel gedaan bij goede vriend. Zomervelgen die eraf kwamen waren zo ranzig dat ik ze meteen maar achterin mijn auto gegooid heb en tegen de vriend gezegd heb dat'ie ze in het voorjaar weer kan komen halen maar niet moet schrikken hoe schoon ze dan zijn, hahaha.
 
Morgen is de Leon aan de beurt! Standaard handwasje (BTBM) en heel misschien nog een laagje 915 smeren,..
 
Dat is wel een kicken project, het is alleen jammer van de vele stickers want daar valt weinig aan te polijsten.
Je mag wel wat extra bandendressing inslaan. ;)
 
thanks! nou aan zon wagen heb je zat werk als hij terug komt hoor hahah, heb ook die van hans stacey aantal jaar terug gedaan en daar had ik ook me handen vol aan haha banden en scheelt dat ik vanbinnen niks mag doen ivm alle electra maar dat mag de pret niet drukken! Sowieso al een leuke klus
 
Hebben jullie ervaring met cancoat op kunststof?
Ik moet een camper doen, wellicht is het wat om cancoat als LSP te gebruiken.